آخرین اظهارات عون درباره جزییات انفجار بیروت

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری لبنان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی تواند وی را از کشف حقیقت باز دارد، گفت، تحقیقات در حادثه 4 اوت در سه سطح انجام خواهد شد تا معین گردد این رخداد تنها یک حادثه طبیعی بوده یا به دلیل سهل انگاری و یا مداخله خارجی اتفاق افتاده است.

آخرین اظهارات عون درباره جزییات انفجار بیروت

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در تبادل نظر با خبرنگاران در کاخ بعبدا گفت: ملت لبنان به دلیل رخداد بندر بیروت خمشگین هستند و من نیز همچون آنان خشمگین هستم. ما کوشش می کنیم حقیقت را برای ملت لبنان روشن کنیم به ویژه اینکه کم کم افکار عمومی تغییر می نماید و به سمت بی گناهان می رود.

وی اضافه کرد: من، میشل عون را با جنگ و صلح می شناسید. کسی نمیتواند من را به سمت اشتباه پیش ببرد یا از کشف حقیقت بازدارد.

عون گفت، درهای دادگاه ها به روی بچه ها و بزرگان باز است. حکم اگر طولانی گردد معنایی ندارد و عدالت همراه با تاخیر، عدالت نیست. عدالت باید فوری و بدون شتاب زدگی باشد.

وی تاکید نمود: انفجار 4 اوت محاصره را شکست و فرایند آبادسازی به سرعت شروع خواهد شد. من پیشنهاد تقسیم بندی مناطق آسیب دیده و نظارت هر کشوری بر یک منطقه را مطرح کردم و بیروت زیباتر از قبل خواهد شد.

رئیس جمهور لبنان گفت: حادثه اتفاق افتاده است و سه احتمال وجود دارد؛ اول نحوه ورود مواد منفجره به بندر و نگهداری آن است که بخشی از مسئولیت نگهداری مواد منفجره به مدت هفت سال به عهده مقام های ذی ربط است. دوم آیا انفجار به دلیل سهل انگاری در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حادثه انجام شده یا قضا و قدر بوده است.

وی گفت: احتمال سوم این است که امکان دارد حادثه به دلیل مداخله خارجی باشد که به واسطه موشک یا بمب اتفاق افتاده است. من از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواسته ام که تصاویر هوایی را در اختیار ما قرار دهد تا معین کنیم آیا هواپیماها یا موشک هایی در تصاویر وجود داشته است. اگر فرانسوی ها چنین تصاویری را نداشته باشند آن را از کشورهای دیگر تقاضا خواهیم کرد تا معین کنیم که آیا تجاوز خارجی وجود داشته است.

عون در بخش دیگری از سخنانش گفت، می توان به سمت تشکیل دولت وحدت ملی پیش رفت اما این امر نیازمند زمینه سازی و توافق است. این اقدام به سرعت حاصل نمی گردد بلکه نیازمند زمان بیشتری است

311312

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4970

به "آخرین اظهارات عون درباره جزییات انفجار بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اظهارات عون درباره جزییات انفجار بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید