آخرین رنگ بندی کرونایی شهر های کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص سفرهای نوروزی، اسامی شهرهای مجاز برای سفر ارائه می شود.

آخرین رنگ بندی کرونایی شهر های کشور

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، باتوجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال و جهش ویروس کرونا، بسیاری از افراد برای رفتن به سفر های نوروزی آماده شده اند این درحالی است که طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است اما سفر به شهر های آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه ها و نکات بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

طبق صحبت های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید شرایط شهر های قرمز و نارنجی از شنبه، 23 اسفند به 25 اسفند موکول شد.

طبق آخرین آمار از اپلیکیشن ماسک باتوجه به شیوع گسترده این ویروس در استان خوزستان 11 شهرستان این استان در شرایط قرمز کرونایی هستند که باتوجه به کاهش شهر های نارنجی و آبی در هفته های اخیر با 31 شهرستان نارنجی، 252 شهرستان زرد و 154 شهرستان آبی روبرو هستیم.

فهرست شهر های قرمز کرونا

شهر های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در شرایط قرمز قرار دارند.

فهرست شهر های نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهر های با شرایط نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

نکته حائز اهمیت این است که رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آینده با تغیراتی همراه باشد.

*در شهر های نارنجی گروه های شغلی 3 و 4 مشمول محدودیت می شوند.

*در شهر های قرمز گروه های شغلی یک، 2، سه و چهار مشمول محدودیت می شوند.

از دیروز تا امروز (شنبه، 23 اسفند) و بر اساس معیار های قطعی تشخیص، 7 هزار و 802 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که 485 نفر از آن ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید در کشور به یک میلیون و 739 هزار و 360 نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، 73 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 61 هزار و 142 نفر رسید.

خوشبختانه تا به امروز یک میلیون و 485 هزار 179 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. 3 هزار و 836 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

گفتنی است که آمار ذکر شده تا به این لحظه دقیق است و ممکن است طی چند روز آینده با افزایش یا کاهش مبتلایان کرونایی و میزان مرگ و میر ها تغییر کند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6810

به "آخرین رنگ بندی کرونایی شهر های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین رنگ بندی کرونایی شهر های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید