اخبار کرونا در چند خط؛ تظاهرات برای فرار از قرنطینه!

به گزارش پرسینا بلاگ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا کم کم به مرز 22 میلیون نفر نزدیک می شود و شایعات مربوط به فروکش کردن آن افسانه ای ساده لوحانه بیش نیست.

اخبار کرونا در چند خط؛ تظاهرات برای فرار از قرنطینه!

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که دنیا در سیطره ویروس کرونا قرار گرفته مهم ترین اخبار مربوط به کرونا را مرور می کنیم.

*محققان در آزمایشات و مشاهدات مختلف به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا می تواند بر روی رشد جنین تاثیر بگذارد. مادران بارداری که مبتلا به کرونا هستند این موضوع می تواند رشد جنین آنها را تحت تاثیر قرار بدهد. هنوز تحقیقات بیشتری در اینباره باید انجام شود.

*جدیدترین تحقیقات حاکی از این است که افراد مبتلا به کرونا در صورتی که بهبودی کامل را به دست بیاورند تا سه ماه در برابر این ویروس مقاوم هستند و به عبارتی دیگر مبتلا نمی شوند. البته هنوز تردیدهای زیادی در این رابطه وجود دارد.

*مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند به زودی بیشتر ایالت های این کشور باید مجددا به قرنطینه کامل و منع کامل آمد و شد برگردند تا جان افراد بیشتری به خطر نیفتد. این کشور هم اکنون بیش از 5 میلیون مبتلا دارد.

*نقدها شدید نسبت به بازگشایی مدارس در آمریکا باعث شده طرح آموزش به صورت تمام آنلاین به عنوان یک گزینه اضطراری در نظر گرفته شود و احتمالا برای سال جدید تحصیلی این کشور به اجرا دربیاید.

*هزاران نفر از مردم مادرید در اعتراض به قرنطینه اجباری بار دیگر به خیابان ها آمدند. اقتصاد این کشور به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بیکاری کلانی را رقم زده است.

*جنجال بسیار گسترده ای به پا شده است. بررسی مجدد تست های برخی از مسافرانی که از خارج به آلمان وارد شده بودند نشان داد که 949 نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا بودند اما به اشتباه از فرودگاه ترخیص شدند. شاید بیشتر آنها هنوز نمی دانند به کرونا مبتلا هستند و به سادگی و راحتی در اماکن عمومی رفت و آمد دارند.

*محققان می گویند شیوع بیشتر ویروس کرونا در فصل زمستان و سرما یک فرضیه نیست، یک واقعیت علمی اثبات شده است. مقامات بهداشتی می گویند در صورتی که کنترل مشخصی وجود نداشته باشد شیوع سخت تری در راه است.

*دانشمندان دانشگاه آکسفورد با یک مدل سازی تشخیص ابتدایی دادند که تنها شش درصد از جمعیت این کشور با ایمنی گله ای درتقابل با کرونا روبرو شده اند.

*قانون جریمه سه هزار و 200 پوندی برای نزدن ماسک در سراسر بریتانیا قطعی می شود.

*پوشاندن صورت با ماسک نرخ مرگ و میر کرونایی را 5 درصد پایین می آورد. نرخ جلوگیری ماسک از ابتلا اما بسیار بیشتر از این عدد است.

*ساخت یک اسپری بینی در آمریکا قرار است به تولید انبوه برسد. در خبرهای قبلی آمده بود که یک بار زدن این اسپری در بینی فرد را تا 24 ساعت در برابر ابتلا به کرونا و یا دریافت این ویروس مصون می کند.

*لاما (یک نوع شتر آمریکایی) هنوز به عنوان بهترین حیوان روی زمین برای نجات جان انسان از کرونا قلمداد می شود. نوعی آنتی بادی در بدن این حیوان آرام وجود دارد که می تواند به درمان بیماری کرونا کمک کند. محققان همچنان در حال بررسی بیشتر بر روی آنتی بادی موجود در بدن لاماها هستند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5059

به "اخبار کرونا در چند خط؛ تظاهرات برای فرار از قرنطینه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ تظاهرات برای فرار از قرنطینه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید