از کذب بودن جریمهبی ماسک ها درپمپ بنزین تا دو برابرشدن جرایم پیامکی و الصاقی، سرباز سیلی خورده کجاست؟

به گزارش پرسینا بلاگ، محدودیت های تازه کرونایی در جاده ها، چگونگی اعتراض به پیامک ها و جریمه های اشتباهی و همچنین آخرین شرایط سرباز سیلی خورده راهور از جمله مواردی بود که جانشین پلیس راهور ناجا به تشریح آنها پرداخت.

از کذب بودن جریمهبی ماسک ها درپمپ بنزین تا دو برابرشدن جرایم پیامکی و الصاقی، سرباز سیلی خورده کجاست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، از قرار اطلاع؛ از دیروز جایگاه های سوخت به دوربین راهور فعال شده و راننده خودرو اگر ماسک نداشته باشد شامل جریمه می شود. هنگام سوخت گیری حتماً ماسک داشته باشید به آشنایان و دوستان تان هم اطلاع دهید که جریمه نشوند؛ این مضمون پیامی است که این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود. پیامی که در گفت وگو با سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا به عدم صحت آن پی بردیم.

آگاهی از آخرین فرایند تردد در اوضاع کرونایی کشور، جریمه خودروها و پیامک های ارسالی، چرایی دو برابری شدن جریمه ها و سازوکار استقرار پلیس در چهار راه ها هنگام قطعی برق از جمله مواردی است که ما را بر آن داشت تا با سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا به گفت وگو بنشینیم.

**جریمه بی ماسک ها در پمپ بنزین کذب است

* اخیراً پیامی در شبکه های مجازی دست به دست می شود مبنی براینکه دوربین پلیس راهور در جایگاه های سوخت مستقر شده و بی ماسک ها را جریمه می کند؛ قضیه از چه قرار است؟

باید بگویم این موضوع صحت ندارد چرا که سازوکار ثبت تخلف به واسطه سامانه های هوشمند یک سازوکار تعریف شده است؛ اگر قرار باشد که سامانه ای را در اختیار گرفت تا تخلف خاصی را کنترل کنیم که در صورت ارتکاب به تخلف جریمه صادر شود مستلزم برنامه ریزی، تست و کالیبره شدن سامانه ها است و باید بررسی های فنی مورد نیاز بر روی آنها اعمال شود. لذا انتشار چنین خبری مبنی بر تنظیم دوربین برای ثبت تخلف ماسک نزدن در پمپ بنزین ها بی اساس و کذب است.

**ورود به گیلان، مازندران و گلستان و 7 شهر ممنوع!

* آخرین شرایط ترددهای جاده ای چه شد؛ تردد به کدام شهرها ممنوع است؟

اغلب شهرهای کشور به حالت زرد درآمده و بنابر مصوبات با توجه به آنکه محدودیت تردد در شهرهای زرد برقرار نیست طبیعی است که شاهد افزایش ترددها باشیم.

البته با توجه به آنکه شرایط شهرهای شمالی و شهرهای مسافرپذیر شکننده است بنابر مصوبه ستاد کرونا تردد خودروهای غیر بومی به استان های گیلان، مازندران و گلستان و هفت شهر شیراز، اصفهان، قشم، جزیره کیش، مشهد، بندرعباس و بوشهر ممنوع است و تردد با خودروی دارای پلاک غیر بومی مستوجب جریمه 500 هزار تومانی می شود.

باید گفت در شهرها و استان هایی که در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند ورود پلاک های غیربومی به آن شهرها ممنوع بوده و پلاک متعلق به شهرهای نارنجی نیز حق تردد به سایر شهرها را ندارد.

* با توجه به شرایط کرونایی حاکم و محدودیت ترددها عملکرد مأموران پلیس راه و راهور چگونه است؟

مأموران پلیس راه و راهور کماکان مثل سابق به فعالیت خود ادامه داده و در شهرها و جاده ها مستقر هستند؛ در خصوص ورودی شهرها و ممنوعیت های کرونایی ابلاغ شده م نیز پلیس راهور اجازه ورود به پلاک های غیربومی را در استان ها و شهرهای هدف نمی دهد مگر به افرادی که بنابر دلایلی خاص دارای مجوز بوده یا کار قضایی و درمانی دارند اما اگر کسی اصرار به تردد داشت و از فرمان پلیس استنکاف کرد و به راه خود ادامه داد مستوجب جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد.

* عدم توجه به فرمان پلیس هم جریمه دیگری در پی دارد؟

خیر، جریمه و توقیفی در کار نیست؛ فقط همان جریمه 500 هزار تومانی ورود غیرمجاز به شهرهای نارنجی است چرا که هنوز چیزی به پلیس ابلاغ نشده است.

باید گفت مأموران پلیس مأموریت روزمره و روتین خود را انجام داده و مأموریت کرونایی یک خدمت و کار مضاعفی برای آنها ایجاد کرده است.

**جریمه های اشتباهی را بی خیال نشوید/به پلیس اطلاع دهید

* باز هم بحث جریمه ها و پیامک های اشتباهی؛ افراد در صورت دریافت پیامک های جریمه اشتباهی چه باید کنند؛ البته باید گفت که تعدادی از افراد با توجه به وقت گیر بودن فرایند شکایت، از اعتراض صرف نظر کرده و ترجیح می دهند مبلغ جریمه را بپردازند و خود را خلاص کنند. پلیس تمهیداتی در زمینه رفع پیامک های اشتباهی اندیشیده است ؟

باید بگویم ما تمام تمهیدات را به کار بستیم تا اشتباهات سیستم به حداقل برسد. در واقع سازوکارهایی پیش بینی شده است که اگر جمیع اطلاعاتی که ثبت می شود در سامانه همخوانی نداشته باشد از لحاظ نوع وسیله، سیستم و شماره وسیله نقلیه ارور داده و ثبت نشود.

اما بعضی وقت ها بعضی اتفاقات باعث می شود که اشتباهی در ثبت اطلاعات صورت پذیرد که یکی از آن اتفاقات دستکاری در ارقام پلاک است که جرم بوده و دیگر تخلف محسوب نمی شود.

به همکاران مان در سطح کشور ابلاغ کرده ایم به شدت نسبت به این جرم حساس بوده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

از هموطنان هم خواهش می کنیم اگر پیامک های اشتباهی برای شان آمد با این توجیه که حوصله پیگیری را نداشته و باید وقت زیادی تلف کنند از پیگیری منصرف نشوند چرا که ما باید ایرادات را شناسایی کرده و متوجه آنها شویم که در کجا وجود دارند تا در برنامه ریزی سامانه لحاظ کنیم.

در هیأت های رسیدگی نیز عمده هدف ما این است که افراد بی جهت جریمه نشده و اگر فردی دلیل قانع کننده ای برای ادعایش داشته باشد با کمال احترام و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع اثر کرده و نمی گذاریم به ناحق جریمه ای برایش ثبت شود.

**جریان دو برابر شدن جرایم رانندگی چیست؟

* هموطنان نسبت به موضوع دو برابر شدن مبلغ جریمه های ثبت شده در صورت عدم پرداخت گله مندند؛ چرا جرایم رانندگی دو برابر می شود؟

این موضوع مستند قانونی دارد، در واقع قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این موضوع را پیش بینی کرده و شاید هم جریمه ای باشد برای افرادی که نسبت به پرداخت جرائم رانندگی شان بی توجه هستند.

تقریباً در اغلب کشورهای دنیا این اصل حاکم است و به این شکل عمل می کنند.

همانطور که گفتم قانونگذار این موضوع را معین کرده که اگر فردی جریمه ای را که به وی ابلاغ شده در زمان مقرر و مهلت قانونی پرداخت نکند مبلغش دو برابر می شود و این قانون است.

** عدم پرداخت جرایم الصاقی و پیامکی مساوی است با دو برابر شدن مبلغ جریمه!

* کدام جرائم مشمول دو برابری شدن هستند؟

جرایمی که از طریق مأمور اخطاریه نویس به فرد تسلیم می شود و جریمه الصاقی نام دارد به همراه جریمه هایی که به فرد پیامک می شود از زمره جرایمی هستند که دو برابر می شوند.

یعنی اگر جریمه ای اعمال شود که راننده نسبت به آن بی اطلاع باشد دو برابر نمی شود مثل جرایم دوربینی؛ به جز آنهایی که پیامک می شود چرا که پیامک حکم ابلاغ قانونی را دارد.

* در چه بازه زمانی مبلغ جرایم دو برابر می شود؟

اگر مالک خودرو جریمه الصاقی یا جریمه پیامکی خود را یک ماه بعد از اعلام و الصاق پرداخت نکند، دو برابر می شود.

** شغل و جایگاه افراد مجاز به تردد در خط ویژه طبق دستورالعمل معین شده است

* چه افرادی حق استفاده از چراغ ال ای دی، فلاشر یا حرکت در خطوط ویژه را دارند؟

استفاده از ال ای دی و حرکت در خطوط ویژه تعریف معین خود را دارد و معین است که چه مقاماتی حق استفاده از این ابزار و تردد در راستا خط ویژه را دارا هستند. اگر کسی بدون مجوز قانونی در خط ویژه تردد کند همکارانم مؤظف هستند ضمن اعمال قانون به عنوان ورود غیرمجاز به خط ویژه خودروی مذکور را جریمه کرده و از خط ویژه بیرون کنند.

نحوه استفاده از خط ویژه تابع یک دستورالعمل است که با هماهنگی بخش های مختلفی از جمله ناجا، شورای امنیت، بخشی از دولت و بخشی از بدنه مجلس نوشته شده است که با توجه به حساسیت مشاغل نسبت به اینکه جنس کار چیست- نه شخص و فرد- این دستورالعمل تهیه و ابلاغ شده است و معین کرده که چه مشاغلی و چه جایگاه هایی حق استفاده از ال ای دی و تردد در خط ویژه را دارند؛ این مجوزها به اسم فرد نیست بلکه به اسم شغل و جایگاه است.

**آخرین شرایط سرباز سیلی خورده راهور

* آخرین شرایط مأمور سیلی خورده راهور به کجا رسید؛ پلیس راهور چه حمایتی از مأمور خود می کند؟

بنابر تدبیر فرمانده ناجا، دغدغه نیروی انتظامی حمایت از تمام کارکنانی است که با صداقت و تلاش مأموریت های محوله را انجام می دهند؛ این موضوع خط قرمز پلیس است و ذره ای از آن کوتاه نمی آییم.

قضیه پیش آمده نیز از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

سرباز مذکور هم کمافی سابق در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران مشغول گذراندن خدمت سربازی است.

**750 تقاطع تهران با چراغ کنترل می شود/ زمانبندی خاموشی معابر را به پلیس اعلام کنید

* در روزهای گذشته با قطعی برق به خصوص در تهران روبرو بوده ایم که این موضوع لزوم استقرار پلیس در چهار راه ها را هنگام قطعی برق بیش از پیش الزامی می کرد، تدبیر پلیس راهور در این خصوص چیست؟

اگر همین شهر تهران را در نظر بگیریم تعداد تقاطع هایی که با چراغ فرماندهی کنترل می شود قابل توجه بوده و بیش از 750 تقاطع است. در وهله اول به مناطق راهنمایی تهران تأکید کرده ایم که مراقبت لازم را داشته و خاموشی ها را از ادارات برق یا هر رده مربوطه پیگیر باشند و اگر احیاناً برنامه زمان بندی برای خاموشی ها معین شده، دریافت کنند.

باید گفت برای حضور مأموران اولویت بندی انجام شده است چرا که بعضی مقاطع کلیدی است و اگر ترافیک در آنها به هم بریزد سطح منطقه را درگیر می کند ؛ براین اساس با توجه به تعداد عواملی که در سطح مناطق مستقر است با اولویت بندی سعی می کنیم که مناطق و تقاطع ها را پوشش دهیم. ادعا هم نمی کنیم که می توانیم در روبروه با قطعی برق بلافاصله نظم را برقرار کنیم.

براین اساس اولین خواسته و مطالبه پلیس راهور این است که تقاطع ها با ابزار USP برق اضطراری داشته و مشمول خاموشی نشوند؛ در وهله دوم اگر قرار به قطعی برق و خاموشی است برنامه و زمان بندی را به پلیس ارائه دهند تا بتوان با توجه به ظرفیت موجود مراقبت ویژه ای براساس اولویت بندی در سطح منطقه داشته باشیم تا کمترین بی نظمی را داشته باشیم.

در وهله آخر نیز از مردم انتظار داریم وقتی چراغ راهنمایی قطع می شود صبوری و خویشتنداری به خرج داده و از عجله پرهیز کنند چرا که عجله و شتاب بی مورد باعث می شود گره ترافیکی به وجود آید؛ حتی اگر پلیس هم بیاید برای باز کردن گره ترافیکی مدت زمانی طول می کشد.

از طرفی دیگر از مردم هم می خواهیم در صورت روبروه با خاموشی چراغ ها بلافاصله موضوع را به 110 اطلاع دهند.

**ساعت محدودیت تردد شبانه 21 تا 3 /مردم رفت و آمد خود را مدیریت کنند

* با توجه به افزایش بارش ها حجم ترافیک را در ساعات منتهی به اجرای محدودیت های تردد شبانه در معابر و بزرگراه ها شاهد هستیم آیا پلیس راهور پیشنهادی برای تغییر این زمان بندی نداشته است؟

تقریباً یک ماه پیش پیشنهادی را به ستاد کرونا دادیم که به دلایلی پذیرفته نشد؛ کماکان ساعت اجرای محدودیت تردد شبانه همان 21 تا 3 صبح است که مردم باید مدیریت کرده تا جریمه نشوند.

**سرانجام بهمن آخرین مهلت ترخیص موتورهای رسوبی

* جریان موتورهای رسوبی به کجا رسید؟

مهلت مجددی که برای ترخیص موتورهای رسوبی از پارکینگ ها اعلام شده سرانجام بهمن ماه به اتمام می رسد؛ تا امروز بالغ بر170 هزار دستگاه موتور سیکلت ترخیص شده و در سرانجام بهمن باقیمانده موتورها با هماهنگی قوه قضاییه معین تکلیف شده و به عنوان موتورسیکلت های بلاصاحب تلقی می شوند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6630

به "از کذب بودن جریمهبی ماسک ها درپمپ بنزین تا دو برابرشدن جرایم پیامکی و الصاقی، سرباز سیلی خورده کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کذب بودن جریمهبی ماسک ها درپمپ بنزین تا دو برابرشدن جرایم پیامکی و الصاقی، سرباز سیلی خورده کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید