اعتراض خاوازی به رزم حسینی درباره فروش مرغ قطعه بندی شده خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به وزیر صنعت گفت: بنا به بررسی های به عمل آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به صورت گسترده به شکل قطعه بندی شده در اختیار مردم قرار می گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می شود.

اعتراض خاوازی به رزم حسینی درباره فروش مرغ قطعه بندی شده خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه بندی شده با وجود ممنوعیت گفت: بنا به بررسی های به عمل آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به صورت گسترده به شکل قطعه بندی شده در اختیار مردم قرار می گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می گردد.

متن نامه به شرح زیر است؛

پیرو نامه شماره 020/67/م مورخ 1400/1/11 به عنوان معاون اول محترم رئیس جمهور و تصمیمات اتخاذشده در اولین جلسه قرارگاهی ساماندهی مرغ کشور و بازدید های به عمل آمده در روز پنجشنبه مورخ 1400/1/12 ضرورت دارد تا موارد زیر به سازمان های صمت استان و سایر واحد های ذی ربط تحت امر آن وزارتخانه ابلاغ گردد:

1 ـ حضور نمایندگان محترم وزارت صمت در کلیه کشتارگاه های کشور از ساعت شروع تا پایان فعالیت کشتارگاه ها الزامی بوده و متناسب با میزان مرغ آماده طبخ خروجی، نمایندگان محترم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت متناسب با تصمیمات اتخاذشده در قرارگاه استانی متناظر قرارگاه اصلی نسبت به ارسال مرغ به مقاصد مورد نظر اقدام نمایند. در استان های بزرگ، حمل مرغ به نقاط دوردست و در استان های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و قم حمل مرغ به استان تهران در اولویت می باشد.

نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مستقر در کشتارگاه ها، موظف به رتبه بندی کشتارگاه ها از نظر میزان همکاری در راستای سیاست های ابلاغی قرارگاه بوده و می بایستی واحد های متخلف را به قرارگاه معرفی نمایند.

2 ـ تا اطلاع ثانوی از هرگونه قطعه بندی در سطح اصناف (به ویژه در استان تهران) جلوگیری به عمل آید. همچنین واحد های بسته بندی بزرگ (به ویژه در استان تهران) پایش و حجم تولید آن ها به طور پیوسته رصد گردد تا از سقف مصوب قرارگاه استانی تجاوز نکند. ضرورت دارد مراتب طی روز جاری و فردا به اصناف اطلاع رسانی گردد و از شنبه با واحد های متخلف برخورد های لازم قانونی صورت گیرد. مزید استحضار سازمان دامپزشکی کشور نیز آمادگی دارد تا در کنار همکاران آن وزارتخانه با استفاده از اختیارات قانونی خود با متخلفین معرفی شده در قالب هشدار های بهداشتی برخورد نماید.

بنا به بررسی های به عمل آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به صورت گسترده به شکل قطعه بندی شده در اختیار مردم قرار می گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می گردد.

3 ـ همکاران محترم سازمان حمایت مصرف نماینده و تولیدنماینده با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به رعایت دقیق قیمت های مصوب اقدامات لازم را مبذول نمایند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به استانداران کشور از آن ها خواسته بود که در راستای تصمیمات دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور فروش مرغ قطعه بندی شده در استان ها ممنوع گردد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد گردد.

متن نامه به این شرح است:

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6923

به "اعتراض خاوازی به رزم حسینی درباره فروش مرغ قطعه بندی شده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض خاوازی به رزم حسینی درباره فروش مرغ قطعه بندی شده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید