اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم دی ماه 1399

به گزارش پرسینا بلاگ، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم دی ماه 1399

1 تریلیون دلار

صندوق بین المللی پول: مهار فساد و فرار اقتصادیاتی در جهان می تواند سالانه تا 1 تریلیون دلار به درآمدهای اقتصادیاتی دولت های جهان اضافه کند.

20 درصد

سازمان بین المللی کار (ILO): حدود 20 درصد از افراد شاغل در سراسر جهان دستمزدی در حد حداقل دستمزد کشور خود دریافت می کنند.

10.5 میلیارد دلار

فوربس: شرکت های فناوری مستقر در لندن توانستند در سال گذشته میلادی 10.5 میلیارد دلار منابع اقتصادی از سرمایه گذاران خطرپذیر جذب کنند و در این زمینه رکورد جدیدی را در انگلیس و اروپا به ثبت برسانند.

12.1 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): شرکت خدمات اقتصادی و بانکداری جی پی مورگان که بزرگترین بانک آمریکایی از لحاظ ارزش دارایی ها به شمار می رود، در سه ماهه پایانی سال 2020 بالغ بر 12.1 میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال 2019 بیش از 42 درصد افزایش نشان می دهد.

10.6 درصد و 3 میلیارد دلار

بلومبرگ: تحریم شرکت شیائومی توسط دولت آمریکا موجب افت 10.6 درصدی ارزش سهام این شرکت شد و ثروت لی جون، مؤسس و مدیرعامل شیائومی، را حدود 3 میلیارد دلار کاهش داد.

210 میلیارد بات تایلند

بلومبرگ: دولت تایلند از یک بسته اقتصادی به ارزش 210 میلیارد بات تایلند (معادل حدود 7 میلیارد دلار) برای حمایت از کسب وکارها و خانوارهای آسیب دیده از بحران کرونا رونمایی کرد.

7 تریلیون دلار

سی ان ان: بدهی ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ 7 تریلیون دلار افزایش یافت و انتظار می رود این رقم در دولت بایدن بسیار بالاتر باشد.

5 درصد

دویچه وله: دفتر آمار فدرال آلمان (Destatis) اظهار داشت که اقتصاد این کشور در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 5 درصد کوچکتر شده است.

1.45 میلیارد دلار

فایننشال تایمز: شرکت داروسازی سانوفی فرانسه قرارداد خرید شرکت بیوتکنولوژی کیماب انگلیس را به ارزش 1.45 میلیارد دلار نهایی کرد. این شرکت فرانسوی قصد دارد با تکیه بر ظرفیت های شرکت بیوتکنولوژی کیماب، وارد عرضه تولید واکسن کرونا شده و تبدیل به رقیبی جدی برای شرکت های تولیدکننده آن شود.

6 درصد

رویترز: برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، اظهار داشت که رشد اقتصادی 6 درصد در سال جاری میلادی برای کشورش کاملاً امکان پذیر است و وی اطمینان دارد که اقتصاد فرانسه تا پایان سال جاری میلادی بهبود چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

1.9 تریلیون دلار

رویترز: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، روز پنج شنبه 14 ژانویه (25 دی) در فاصله کمتر از یک هفته مانده به مراسم تحلیف خود از یک بسته اقتصادی به ارزش 1.9 تریلیون دلار برای حمایت از کسب وکارهای کوچک، خانوارها، مدارس، نظام بهداشت و درمان و دولت های ایالتی و محلی رونمایی کرد.

6.9 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD طی ماه نوامبر در ادامه فرایند کاهشی خود طی ماه های اخیر به 6.9 درصد رسیده است، اما این رقم همچنان 1.7 واحد رصد بالاتر از فوریه 2020 (قبل از همه گیری کرونا در جهان) است.

72.4 درصد

یورو استات: در سه ماهه سوم سال 2020 نرخ اشتغال در بین افراد 20 الی 64 سال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 72.4 درصد بوده است که این رقم در مقایسه با سه ماهه دوم 0.3 واحد درصد افزایش نشان می دهد.

25.8 و 25.3 میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تراز تجاری منطقه یورو و اتحادیه اروپا در بخش تجارت کالایی طی ماه نوامبر سال 2020 به ترتیب 25.8 و 25.3 میلیارد یورو بوده است.

4.9 درصد

یورو استات: شاخص قیمت مسکن در منطقه یورو طی سه ماهه سوم سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن 4.9 درصد افزایش نشان می دهد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6376

به "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم دی ماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم دی ماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید