اقدامات پیشگیرانه خسارات طوفان را کم کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اقدامات پیشگیرانه طی چند سال گذشته باعث شد نسبت به شدت طوفان دو روز گذشته، حداقل خسارت را در سطح استان داشته باشیم.

اقدامات پیشگیرانه خسارات طوفان را کم کرد

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی دو روز گذشته همانطور که پیش بینی شده بود، وزش باد شدید، به همراه بارش شدید تگرگ و باران را در سطح استان به ویژه مناطق غربی، شرق و جنوب استان داشتیم که در مناطق غربی بارندگی و وزش باد زیاد بود.

وی با بیان اینکه سرعت باد در نائین، شهرضا و مناطق جنوبی و غربی استان بین 80 تا 100 کیلومتر در ساعت بود، گفت: سرعت باد در مناطق شرقی باعث طوفان و گرد و خاک شد و برای ساعاتی عبور و مرور را مختل کرد، اما باتوجه به اینکه پیش بینی های لازم اجرا شده بود، خودروهایی که می خواستند در محورهای جاده ای حرکت نمایند به حاشیه جاده راهنمایی شدند و خوشبختانه خسارتی در این زمینه وارد نشد.

شیشه فروش با بیان اینکه وزش باد شدید در بعضی مناطق استان خساراتی وارد کرد، اضافه کرد: در شرق اصفهان، نائین و مناطق جنوبی استان وزش باد شدید منجر به خساراتی شد، به طوری که حدود 40 اصله درخت شکسته شد، 15 تیر پایه برق سقوط کرد، 10 واحد گلخانه ای دچار آسیب شد و دو درخت هم بر روی دو خودرو سقوط کرد.

وی همچنین از وارد شدن خسارت وزش باد و تگرگ به باغات و زارعات در مناطق غربی استان اطلاع داد و گفت: شدت بارش ها در مناطق فریدونشهر و فریدن نیز خساراتی به ایل راه های عشایری وارد کرد، اما خوشبختانه هم اکنون مسائل راه ها حل شده و رفت و آمدها در جریان است، همچنین مسائل برق نیز توسط ماموران شرکت برق رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید براینکه اقدامات پیشگیرانه شدت خسارات طوفان را کم کرد، گفت: اقدامات پیشگیرانه طی چند سال گذشته باعث شد نسبت به شدت طوفان دو روز گذشته، حداقل خسارت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه می تواند به کاهش اثرات حوادث یاری کند، توضیح داد: ما در مدیریت بحران نمی توانیم جلوی بسیاری از حوادث ازجمله زلزله و وزش طوفان را بگیریم، ولی می توان با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع خسارات را به حداقل رساند.

شیشه فروش با بیان اینکه سال گذشته بخشنامه ای به شهرداری ها برای هرس به موقع درختان ابلاغ شد، گفت: در طول سال درختان به علت آفات دچار آسیب و فرسوده می شوند و با وزش باد سقوط می نمایند، اما با هرس به موقع درختان مقابله با آفات خسارت ناشی از فضای سبز کمتر شد.

وی همچنین به اقدامات اجرا شده در زمینه اصلاح زیرساخت های برق اشاره و اعلام نمود: در چند سال اخیر شرکت های توزیع برق پایه های فرسوده تیرهای برق را عوض نموده و پایه های سیمانی نصب کردند، همچنین تیر برق هایی که در برابر باد مقاوم نبودن استحکام بخشی شد، شبکه های فشار ضعیف و متوسط هوایی برق تبدیل به کابل های زیرزمینی و سیم های مسی تبدیل به کابل های خودنگهدار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در چندسال اخیر هر سال 50 میلیارد تومان هزینه صرف اصلاح زیرساخت های برق شد که باعث شد امروز خسارت طوفان شدید بسیار کمتر گردد.

وی با اشاره به حضور عوامل امدادی در مناطق مختلف استان برای برآورد خسارات وارد شده، گفت: بیشترین خسارات در مناطق فریدونشهر، فریدن، نطنز، نائین، اردستان، شهرضا و سمیرم بود، همچنین وزش باد شدید و تگرگ باعث ریزش بعضی سردرختی ها و شکوفه ها شد که عوامل بانک کشاورزی، صندوق بیمه و جهاد کشاورزی به مناطق رفتند تا خسارات را برآورد نموده و خسارت بیمه شدگان را پرداخت نمایند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4314

به "اقدامات پیشگیرانه خسارات طوفان را کم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات پیشگیرانه خسارات طوفان را کم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید