المپیک یکبار مصرف به چه معناست، جای خالی کاپیتان در توکیو

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی کاراته سه شنبه شب اسامی 32 کاراته کایی که برای حضور در بازی های المپیک به وسیله سیستم رنکینگ پیروز به کسب سهمیه شدند را اظهار داشت. لیستی 32 نفره که نام چهار کاراته کا از کشورمان در آن دیده می گردد. حمیده عباسعلی، سارا بهمن یار، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره سخت جواز حضور در بازی های توکیو را کسب نموده اند.

المپیک یکبار مصرف به چه معناست، جای خالی کاپیتان در توکیو

کاراته ایران این شانس را در مسابقات انتخابی پاریس که دو هفته دیگر در سالن پیردوکوبرتن شهر پاریس برگزار می گردد توسط امیرمهدیزاده، رزیتا علیپور، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی سهمیه های خود د را افزایش دهد.

اما کاراته دنیا از هنرنمایی یک کاراته کای پرکوشش و خوش تکنیک در این بازی ها محروم خواهد ماند. ذبیح الله پورشیب بیش از دو سال سخت و طاقت فرسا را برای کسب سهمیه پشت سر گذاشت. هر میدانی را با دست پر برگشت، شبانه روز تمرین کرد. در سرانجام و عین شایستگی تنها به دلیل قوانین WKF حضور در بازی ها را از دست داد تا کارشناسان عظیم کاراته دنیا نام سرگروه تیم ملی ایران را به عنوان عظیمترین غایب عظیم تاتامی توکیو عنوان نمایند.

از سوی در اهمیت بازی های المپیک برای ورزش دنیا شکی نیست و احتیاج به شرح ندارد، در این بین تاتامی کاراته برای اولین بار و شاید هم برای آخرین بار در این بازی های پراهمیت پهن خواهد شد. نفراتی که در این بازی ها به میدان می فرایند جزو اولین کاراته کاهایی هستند که روی تاتامی المپیک مبارزه می نمایند و آنها که به مدال هم دست پیدا می نمایند، نیز نامشان در تاریخ برای همواره ثبت خواهد شد.

اهالی کاراته ایران، بخصوص پیشکسوتان که تنها هدفشان کسب پیروزیت کاراته در هر میدانی است، با درک اهمیت موضوع المپیک حمایت خود را از تیم ملی اعلام نموده و تمام قد پشت پیروزیت رشته مورد علاقه خود ایستاده اند. در این بین بعضی که معین نیست چه اهدافی را دنبال می نمایند با استفاده از کلمه نامانوس المپیک یکبار و اینکه فدراسیون همه برنامه های خود را برای این بازی ها تعطیل نموده قصد به حاشیه بردن تیم ملی را دارند.

احمد صافی سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن دعوت از خانواده عظیم و پرافتخار کاراته به همدلی و وفاق در حمایت از تیم ملی کاراته گفت: تک تک اعضای این خانواده، از اولین مربیان، قهرمانان و اولین رئیس فدراسیون تا کنون همه در پیروزیت های کاراته سهیم هستند. این یک افتخار عظیم خواهد بود که به گروه خاصی تعلق ندارد. کاراته از دیر باز ضعف های داشته، دارو و خواهد داشت، مسائل امروز کاراته هم مربوط به همه اقشار کاراته هست ولی مسائل را سه ماهه نمی گردد حل کرد ولی کوشش 50 ساله را به سادگی می گردد تخریب کرد. با حمایت کلامی و روحی تشویق این تیم نخبه و ارزنده که حاصل سال ها زحمت و کوشش هست برای کسب یک نتیجه تاریخی هم صدا شویم.

وی ادامه داد: از رؤسای قبلی فدراسیون و مسئولین و مربیان در ادوار گذشته و قهرمانان مطرح و بنام انتظار می رود برای این پیروزیت هم صدا و هم دل شویم. فرصت برای تحلیل و آنالیز مسائل را با کمی تأخیر و در موقع خودش پی گیری کنید. بسیاری از نقدها و گلایه ها به حق و بجا هست اما مدتی صبوری می تواند ملی پوشان و کادر فنی را در کسب اهداف فرا ملی و المپیک پیروز تر کند. در این مدت کوتاه پیشنهاد می دهم حداقل تا مدت به جامانده با مراجعه و حضور در اردوها و تشویق این دلاوران شایسته توسط افراد مؤثر و خوشنام از هم سبقت بگیرید و ان شالله فدراسیون با آغوش باز این حمایتها را ارج نهد.

قصد حمایت از شخص خاصی و یا حتی فدراسیون را نداریم، ولی پیروزیت کاراته ایران در المپیک حتی اگر آخرین حضور خود در این بازی ها را تجربه کند، اهمیت فوق العاده ای برای این رشته و ورزش کشور دارد. المپیک یکبار مصرف نیست و حتی اگر دیگر شاهد حضور کاراته در این بازی ها نباشیم. ضمن اینکه شرکت در این بازی ها حتی اگر به کسب مدال هم ختم نگردد برای همواره در اذعان باقی خواهد ماند و در تاریخ ورزش کشور ثبت خواهد شد.

نکته مهم اینکه غیر از مسابقات رده های سنی پایه که دو سال پیش در روزهای ابتدای مدیریت جدید فدراسیون برگزار و تیم های کشورمان اعزام نشد و ما هم به آن انتقاد داشتیم، کدام رویداد رسمی در قاره آسیا و حتی دنیا بخصوص در رده نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال در غیاب کاراته کاهای کشورمان برگزار شده که ادعای سوختن آینده کاراته کاها مطرح می گردد؟ مگر دیگر رشته های ورزسی مسابقات خود را برگزار نموده و تیم های پایه اعزام شده اند که کاراته از آن غافل مانده است؟ شیوع ویروس خطرناک کرونا دو سال است که زندگی اجتماعی مردم را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرارداده و تا همین دو قبل هیچ رویداد رسمی برگزار نمی گردد. حتی برگزاری المپیک بعد از یکسال تعویق همچنان به اگر و اما بستگی دارد.

در چنین شرایطی که خطر ابتلاء به بیماری در آن بالاست، آیا برگزاری مسابقات انتخابی و یا اردوهای آماده سازی برای رده های سنی پایه منطقی است. به نظر می آید سلامتی ورزشکاران، داوران، مربیان و عوامل برگزاری مهمتر از هر چیزی است. هر چند می دانیم آقایان با اطلاع از همه این شرایط انتقاد می نمایند و چه چیز را در کاراته جستجو می نمایند. این دست انتقادها نیز به رفت و آمد افراد ارتباطی ندارد، آنها که دست به قلم می شوند بدون شک منافعی دارند که چنین در آستانه المپیک و حضور در یک دوره مسابقه انتخابی پر اهمیت حاشیه می سازند تا از آب گل آلوده، صیدی شیرین داشته باشند.

امیدواریم فدراسیون متوجه موضوع شده باشد که طرح نخ نما شده حاشیه سازی و دریافت امتیاز دیگر کارساز نیست و بدون توجه به این دست مسائل، زیر بار خواسته نامعقول و نا متعارف بعضی به ظاهر دلسوزان کاراته نرفته و جهت خود را برای کسب سهمیه های باقی مانده و پس از آن پیروزیت در توکیو ادامه دهد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7373

به "المپیک یکبار مصرف به چه معناست، جای خالی کاپیتان در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیک یکبار مصرف به چه معناست، جای خالی کاپیتان در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید