امروزه سرمایه دار؛ سنگردار است

به گزارش پرسینا بلاگ، استاندار چهارمحال و بختیاری سرمایه دار، امروزه سنگردار است، گفت: باید پشت این سنگر آرامش و آسایش حفظ گردد.

امروزه سرمایه دار؛ سنگردار است

به گزارش خبرنگاران، اقبال عباسی 9 مهرماه در آیین معارفه رئیس جدید سازمان صمت استان، اظهار کرد: سرمایه دار برای سرمایه گذاری به مکانی امن، آسوده و حداقل سود احتیاج دارد تا امیدوار باشد که امنیت برایش تامین است.

وی با اشاره به اینکه امروزه سرمایه دار، سنگردار است، اضافه نمود: باید پشت این سنگر آرامش و آسایش حفظ گردد، که توسط پنج مدیر بانک و دستگاه اجرایی به راحتی می توان مشکل سرمایه دار را برطرف کرد.

استاندار گفت: باید به همت مدیران، سیاست های موجود و مردم؛ کسب و کار را رونق بخشید گرچه باید خود مسائل را برطرف کنیم تا مردم به ما امیدوار شوند.

در ادامه الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور مالی استانداری استان با اشاره به شعار سال، گفت: وظیفه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی سنگین شده زیرا مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی اقتصاد کشور را هدف گرفتند و کوشش تمام مسئولان بخش مالی و خصوصی که در فراوری، صنعت، تجارت و سایر بخش ها فعالیت دارند را مضاعف می نماید.

وی با اشاره به اینکه این سازمان از دستگاه های تاثیرگذار مالی است، توضیح داد: با توجه به وجود یک هزار و 274 واحد صنعتی در استان، 246 واحد بیش از 10 کارگر دارد، شاید صنایع سنگین و بزرگ در استان وجود ندارد ولی کوشش می گردد به دلیل ایجاد اشتغال آسانتر، صنایع کوچک تقویت گردد.

نصیری اعلام کرد: سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از فراوری ناخالص ملی 15.6 درصد بوده در صورتی که میانگین کشوری حدود 20 درصد است که باید به میانگین کشوری برسیم، پیش بینی سال جاری در فراوری ناخالص ملی استان 11 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 21 هزار و 399 نفر در بخش صنعت، یک هزار و 850 نفر در بخش معدن و 79 هزار نفر در بخش تجارت استان مشغول به فعالیت هستند که ضروری است بخش معدن تقویت گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از حیث بیکاری جزء استان های رکوردار کشور است، توضیح داد: سال گذشته نرخ بیکاری استان 22.8 درصد و در خردادماه سال جاری به 16.7 درصد رسید، به همین جهت چهارمحال و بختیاری به جهت برطرف بیکاری و مبارزه با فقر استان اول شناخته شده است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون 750 میلیارد تومان تسهیلات به جامعه فراوریی استان تزریق شده است.

نصیری گفت: گرچه مسائل وجود دارد ولی شرایط چند سالی است که به ثبات رسیده و باید ادامه یابد تا به شرایط مطلوب تر دست یابیم.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1688

به "امروزه سرمایه دار؛ سنگردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروزه سرمایه دار؛ سنگردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید