امکان ثبت نام برخط در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) برای متقاضیان شرکت در معاملات دولتی به صورت غیرحضوری و رایگان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اطلاع داد.

امکان ثبت نام برخط در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آرش عسکری گفت: متقاضیانی که بخواهند در معاملات دولتی به عنوان تأمین نماینده، مناقصه گر و یا مزایده گر ثبت نام نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home)، بخش ثبت نام، از این امکان بدون احتیاج به مراجعه حضوری بهره مند شوند.

وی اضافه نمود: ثبت نام به صورت متمرکز بوده و احتیاجی به ثبت نام مجدد به صورت جداگانه و مجزا برای تأمین نماینده، مناقصه گر و مزایده گر نیست.

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بیان نمود: همچنین پس از انجام ثبت نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین نماینده، مناقصه گر و مزایده گر برای آن ها فراهم خواهد بود.

عسکری افزود: با راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است.

وی با اشاره به مزایای ثبت نام غیر حضوری نسبت به ثبت نام حضوری گفت: ثبت نام غیر حضوری به صورت رایگان می باشد در حالی که، ثبت نام حضوری مستلزم پرداخت هزینه 500 هزار ریال برای اشخاص حقیقی و 700 هزار ریال برای اشخاص حقوقی است.

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بیان نمود: عدم احتیاج به مراجعه حضوری (حذف هزینه های تردد در مراجعات)، کاهش چشم گیر زمان ثبت نام، عدم احتیاج به مستندات کاغذی (صرفه جویی در مصرف کاغذ)، امکان ثبت نام آنلاین به صورت 24 ساعته، درج صحیح اطلاعات و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین در لحظه و احراز مدارک به وسیله استعلام برخط از دیگر مزایای این سامانه است.

عسکری توضیح داد: در ایجاد و توسعه ثبت نام غیر حضوری در سامانه، تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است و این تبادلات به صورت برخط و به وسیله وب سرویس های متعدد برقرار شده است.

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در خاتمه گفت: آنالیز سرویس اطلاعات هویتی، سرویس اطلاعات مربوط به نشانی به وسیله استعلام کدپستی، آنالیز صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول، آنالیز صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها، استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی واستعلام کد مالی از جمله موارد استعلام به حساب می آید.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3612

به "امکان ثبت نام برخط در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ثبت نام برخط در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید