بافندگان روستای اوماستان ماهانه هزار مترمربع گلیم می بافند

به گزارش پرسینا بلاگ، مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی از بافت یک هزار مترمربع گلیم موران توسط بافندگان روستای اوماستان از توابع بخش موران شهرستان گرمی در هر ماه اطلاع داد.

بافندگان روستای اوماستان ماهانه هزار مترمربع گلیم می بافند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی استان اردبیل، جلسه ای با حضور بافندگان گلیم موران، دهیار روستا و اعضای شورای اسلامی روستای اوماستان، مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت تعاونی تامین لوازم مشاغل خانگی فدک گرمی و اهالی روستای اوماستان در مسجد روستای اوماستان از توابع بخش موران شهرستان گرمی برگزار گردید.

مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی با اشاره به اهمیت صنایع دستی و نقش آن در اقتصاد خانواده، هدف از برگزاری این جلسه را توجیه بافندگان برای فراوری گلیم هایی مطابق سلیقه بازار و اهمیت بیمه مشاغل خانوادگی و احیا و برندسازی گلیم موران بیان نمود.

میر روح الله محمدی روستای اوماستان را یکی از مراکز عمده فراوری گلیم موران از زمان های گذشته معرفی و بیان نمود: با توجه به مهارت بافندگان سنتی گلیم روستای اوماستان مقرر شده شرکت تعاونی تامین لوازم مشاغل خانگی فدک گرمی با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمی، دوره های آموزشی کوتاه مدت رایگان به منظور آشنایی بافندگان با نقشه و نقشه خوانی گلیم برگزار کند.

وی از بافت یک هزار مترمربع گلیم در هر ماه توسط بافندگان روستای اوماستان پس از گذراندن دوره های آموزشی یادشده و فروش آن توسط شرکت تعاونی تامین لوازم مشاغل خانگی فدک اطلاع داد و اضافه نمود: کنترل کیفیت فراوری این گلیم در روستای اوماستان با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی و شرکت فدک صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به استقبال بیش از 50 بافنده گلیم روستای اوماستان از این طرح که بیشتر آن ها را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: لوازم مورد احتیاج بافندگی توسط شرکت یادشده به بافندگان در خانه تحویل داده می گردد و محصولات فراوریی نیز به طور مستقیم از بافندگان خریده خواهد شد.

محمدی به اهمیت برندسازی محصولات و درج نام گلیم موران در محصولات با هدف معرفی و شناساندن آن در بازار تاکید نمود و گفت: براساس احتیاج بازار، باید به نقشه های پرتقاضا در فراوری محصولات اولویت داده گردد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3393

به "بافندگان روستای اوماستان ماهانه هزار مترمربع گلیم می بافند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافندگان روستای اوماستان ماهانه هزار مترمربع گلیم می بافند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید