بالاترین آمار بافت فرسوده روستایی در ملارد ورامین و قرچک است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا صالحی بعد از ظهر سه شنبه در آئین شروع عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای شهرستان پیشوا به ارائه آماری از وضعیت روستاهای استان تهران پرداخت و گفت: براساس آخرین سرشماری، از مجموع 527 روستای استان تهران در محدوده مصوب طرح های هادی، 227 هزار مسکن روستایی وجود دارد که متأسفانه 143 هزار واحد معادل 63 درصد نامقاوم است.

بالاترین آمار بافت فرسوده روستایی در ملارد ورامین و قرچک است

وی با بیان اینکه شهرستان های ملارد، ورامین و قرچک بالاترین آمار را در بافت فرسوده روستایی دارند، اضافه کرد: 85 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای ملارد و 82 درصد واحدها در روستاهای ورامین و قرچک نامقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اشاره به اینکه 62 درصد مساکن روستایی شهرستان پیشوا نامقاوم هستند، گفت: نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از فعالیت های محوری و اولویت دار بنیاد مسکن است.

وی به اقدامات بنیاد مسکن در زمینه تسهیل نوسازی بافت فرسوده روستایی اشاره و توضیح داد: 25 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله برای مقاوم سازی منازل روستایی در نظر گرفته شده است.

صالحی اضافه کرد: از محل منابع بنیاد مسکن و در قالب تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات به مبلغ 12 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله به روستاییان اعطا می گردد.

وی خاطر نشان کرد: به گروه های هدف و دهک های پایین که توان اقتصادی برای بازسازی منزل خود را نداشته باشند، بین 4 تا 8 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با ابراز امیدواری نسبت به شروع عملیات اجرایی مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی در سطح قابل توجهی از استان تهران، گفت: بنیاد مسکن تخفیفاتی نیز در زمینه تهیه نقشه ساختمان، نظارت و آواربرداری برای یاری به بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی اختصاص داده است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 232

به "بالاترین آمار بافت فرسوده روستایی در ملارد ورامین و قرچک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاترین آمار بافت فرسوده روستایی در ملارد ورامین و قرچک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید