با مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید! خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، کم شدن فشار آب گرم در آپارتمان ها و طبقات بالای ساختمان ها، عظیم ترین مسئله ای است که کاربران پکیج دیواری با آن روبرو می شوند.

با مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید! خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در روزگار ما دیگر نمی توان آپارتمان و خانه ای را، بدون تاسیسات گرمایشی و سرمایشی تصور کرد. پکیج ها آب گرم مصرفی را تامین و در سرمای زمستان نیز محیط خانه را گرم می نمایند. کولر های گازی و کولر های آبی نیز، هوای داغ و طاقت فرسای تابستان را خنک و قابل تحمل می نمایند. پکیج دستگاه پر مصرفی بوده و در تمام روز های سال از آن استفاده می گردد. وسایل سرمایشی نیز، در اوج گرما حداقل 5 تا 6 ساعت کار می نمایند. استفاده مکرر و بیش از حد، باعث می گردد قطعات فرایند فرسایشی را سریع تر طی نموده و پس از مدتی دچار ایرادات فراوانی شوند. اگر می خواهید ایرادات را به سادگی و به سرعت برطرف کنید، باید با مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید!

عظیم ترین مشکل پکیج های گرمایشی دیواری و نحوه برطرف آن ها

کم شدن فشار آب گرم در آپارتمان ها و طبقات بالای ساختمان ها، عظیم ترین مسئله ای است که کاربران پکیج دیواری با آن روبرو می شوند. این مشکل در هر نقطه از شهر، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد پس یک راه حل اصلی و تخصصی برای برطرف آن وجود ندارد. ولی می توان با به کارگیری روش هایی، از کم شدن فشار آب گرم جلوگیری کرد:

  1. ساده ترین راه برای برطرف این مشکل، چک کردن لوله های آب پکیج و رادیاتور ها است. باید از عدم وجود نشتی در لوله ها مطمئن شوید.
  2. اگر شیر پرکن پکیج خراب و یا باز مانده باشد، فشار آب گرم نیز کم می گردد. یکی از وظایف این قطعه، تنظیم فشار آب به مدار رادیاتور است.
  3. گاهی اوقات این پمپ آب ساختمان است که، مشکل پیدا نموده و باید تعمیر گردد.
  4. این احتمال را بدهید که ممکن است منبع انبساط پکیج، سوراخ و یا خراب شده باشد. این قطعه وظیفه دارد، فشار آب داخل سیستم را ثابت نگه دارد.
  5. مبدل، لوله های خروجی دستگاه و شیر های روشویی و سینک را نباید فراموش کنید. اگر رسوبی در این قطعات وجود داشته باشد، می تواند شدت فشار آب خانه را کاهش دهد.

موارد گفته شده در سرویس دوره ای پکیج، که باید هر 6 ماه یکبار توسط متخصص صورت بگیرد آنالیز خواهند شد. این نکته را در نظر بگیرید که، پکیج دستگاه گران قیمتی بوده و باید برای عیب یابی آن از تخصص کافی برخوردار بود. پس اگر مهارتی در این زمینه ندارید، بهتر است چک کردن موارد گفته شده را به یک سرویسکار با تجربه بسپارید.

راهنمای آشنایی و برطرف اساسی ترین عیوب کولرهای گازی

نشت آب از داخل و خارج کولر گازی، اصلی ترین مسئله ای است که کاربران همیشه از آن شکایت می نمایند. نشتی آب از دستگاه، دلایل مختلفی دارد که به آن اشاره می کنیم:

  • با تبدیل شدن بخار به مایع، قطرات به وسیله ناودانی به سمت لوله های درین می فرایند. هوای داخل پنل هم که دارای گرد و غبار ریزی است، با رطوبت داخل ناودانی ترکیب و به جرم تبدیل می گردد. خروجی سینی تخلیه توسط این جرم ها گرفته شده و در نهایت منجر به ریزش آب از پنل می گردد.
  • کثیفی فیلتر کولر گازی، می تواند مانع از گردش درست هوا شده و باعث یخ زدگی دستگاه گردد. با خاموشی کولر، یخ درون آن آب شده و از دستگاه نشت می نماید.
  • کم شدن میزان گاز مبرد نیز، تنها روی قدرت و میزان خنک نمایندگی تاثیر ندارد. با کم شدن میزان مبرد، پنل و لوله های دستگاه نیز یخ می زند. با خاموشی کولر، یخ ها نیز آرام آرام آب شده، به ناودانی ریخته و از پنل خارج می گردد.

برای برطرف مسائل گفته شده، نیازی به تعویض فیلتر کولر و دیگر قطعات نیست. شما به راحتی می توانید، یا خواندن دفترچه راهنما، فیلتر را از دستگاه خارج نموده و آن را تمیز کنید. برای شارژ گاز کولر گازی نیز، باید از یک تعمیرکار متخصص یاری بگیرید.

راهنمای برطرف رایج ترین مشکل کولرهای آبی

اغلب کاربران در هنگام راه اندازی کولر آبی، از ورود گرد و غبار به داخل خانه شکایت می نمایند. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را، هنگام سرویس و راه اندازی کولر آبی رعایت کنید:

  1. این نکته را در نظر بگیرید که، درون مخزن حلزونی کولر گازی گرد و غبار زیادی نشسته و با روشن شدن کولر، این گرد و غبار به داخل خانه راه می یابند. پس شستشوی مخزن حلزونی را، در برنامه خود بگزارید.
  2. پوشال های کولر آبی، مانند فیلتر عمل نموده و جنس چوبی آن گرد و غبار را به خود جذب می نماید. بهتر است سالی یکبار، با سرویس کولر آبی، پوشال ها را نیز تعویض کنید. پوشال های سالم و نو، راندمان دستگاه را بالا برده و باد کولر را خنک نموده و از شرجی شدن هوای اتاق توسط کولر آبی جلوگیری می نماید.
  3. کولر آبی برای چندین ماه، بدون استفاده و خاموش باقی می ماند. این خاموشی و عدم استفاده طولانی مدت، باعث نشستن گرد و غبار و خاک روی کف کولر می گردد. اگر بدون تمیز کردن کف کولر، آن را روشن کنید، در کسری از ثانیه، خاک و غبار خانه را پر خواهد نمود. پس برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه، کولر را از برق کشیده و احتیاط کنید. باید از نبود جریان برق، در دستگاه اطمینان حاصل کنید.

حالا باید بدنه کولر آبی را باز نموده و با ریختن آب تمیز کف دستگاه کار را آغاز کنید. یک جارو یا فرچه برداشته و به آرامی روی کف کولر بکشید. بعد از اتمام تمیز کاری، درپوش کف را باز نموده و آب را از دستگاه خارج کنید.

قطعات و ساختار ساده کولر آبی، به کاربران اجازه می دهد خود فرایند سرویس و تعمیر دستگاه را انجام دهند. اما ممکن است بعضی از کاربران، از وقت، انرژی و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشند. در چنین شرایطی بهتر است، سرویس و تعمیر کولر آبی را به افراد ماهر بسپارید.

تا اینجای صحبت شما با بخشی از هر آنچه باید از تاسیسات یک خانه بدانید آشنا شدید و مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را شناختید. اکنون یک دید کلی نسبت به مسائل آن ها خواهید داشت و با علم بیشتر می دانید که برای عیب یابی تاسیسات باید از کجا آغاز کرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6956

به "با مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهم ترین مسائل رایج تاسیسات گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید