بررسی مسائل جاده یزد &ndash ندوشن

به گزارش پرسینا بلاگ، یاسین دهقان- یزد- خبرنگار: سالیانه حوادث ترافیکی بسیاری در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور شمال به جنوب اتفاق می افتد که بخش عمده ای از آن واژگونی ناشی از خواب آلودگی است. اما وضعیت جاده یزد - ندوشن متفاوت است چراکه تصادفاتی که در این جاده اتفاق می افتد به دلیل عرضه کم جاده و نبود علائم ترافیکی رخ می دهد.

بررسی مسائل جاده یزد &ndash ندوشن

اهالی عقیده دارند در این جاده در شرایط عادی هم دو خودرو به صورت همزمان قادر به عبور از کنار هم نیستند و در این شرایط خودروهای معدنی جاده را تصاحب می کنند و خودروهای سواری را به حاشیه جاده می رانند. درست است که این جاده فرعی است اما بهره برداری از آن هیچگاه در حد یک جاده فرعی نیست و باید برای کاهش تصادفات راهکاری اندیشیده شود؛ مطالبه ای که اهالی ندوشن بارها به آن تاکید کرده اند.

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به ارزیابی نواقص این جاده در بازدید میدانی اعلام می کند: نقص ها به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام شده است اما هنوز منتظر نظر کارشناسی آنها هستیم. مسعود قانعی ادامه می دهد: قطعا نواقص گزارش شده به اداره کل راهداری بررسی می شود و در خاتمه نظرات کارشناسی مطرح می شود که ممکن است برخی از موارد مطرح شده را نقص ندانند.

وی می افزاید: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان مسئول بهره برداری از راه های استان مسئولیت رفع نواقص برای کاهش حوادث و تصادفات را بر عهده دارد و قطعا بعد از اظهار نظر نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز و مسائل جاده اقدام خواهد شد. قانعی تاکید می کند: همکاری لازم بین دستگاه های مختلف استان برای ایمن سازی راه و تجهیز راه های استان به استانداردهای لازم وجود دارد و درباره جاده یزد- ندوشن هم این همکاری شروع شده و امیدواریم به نتایج رضایت بخشی منجر شود. رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به این که تعریض جاده های کم عرض با ترافیک بالا و نصب علائم ترافیکی یکی از الزامات راه های فرعی استان است، می گوید: این موارد هم به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اعلام شده تا پس از بررسی اقدام شود.

وی اضافه می کند: خستگی، خواب آلودگی، توجه نکردن به جلو، صحبت با تلفن همراه و یا مشغول شدن به مسائلی چون روشن کردن رادیو یا خوردن و آشامیدن یکی از عوامل بروز تصادفات در جاده های استان به ویژه واژگونی خودروها است. قانعی با اشاره به نقش عامل انسانی در جلوگیری از بروز تصادفات می گوید: مهارت های رانندگی در جاده های مختلف متفاوت است برای مثال در برخی از جاده های فرعی با ترافیک بالا به ویژه خودروهای معدنی، به مهارت و دقت بیشتری نیاز است و باید مورد توجه رانندگان قرار گیرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1126

به "بررسی مسائل جاده یزد &ndash ندوشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی مسائل جاده یزد &ndash ندوشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید