برگزاری 14 پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت به برگزاری 14 پنل تخصصی در این همایش اشاره نمود و گفت: بیش از 40 اندیشمند فرهیخته در این پنل های تخصصی حضور دارند.

برگزاری 14 پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بهروز دری دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت ، صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار گردید، گفت: بیش از 6 ماه گذشته موضوع این همایش آنالیز شد و طرح اولیه این همایش توسعه پیوند علوم انسانی و صنعت بوده است که با ایجاد شورای سیاستگذاری و کمیته علمی همایش تمام مباحث مربوط به همایش آنالیز شد.

وی اضافه کرد: ما زمانی می توانیم شاهد ارتباط و پیوند بین صنعت و علوم انسانی باشیم که میزان حق ضرورت علوم انسانی در عرصه صنعت و میزان حق ضرورت صنعت در علوم انسانی را بشناسیم.

دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت گفت: با توجه به پیشرفت علم و ایجاد علوم بین موضوعی ، طبیعی است که علوم انسانی نمی تواند به سامانه ها و سیستم ها و تربیت نیروی متخصص بی توجه باشد. با وجود آنکه تصور می گردد صنعت یک محیط سخت است، اما صنعت محیط سخت افزاری، نرم افزاری دارد و صنعت برگرفته از سیستم ها و رویه هایی است که از اندیشه های انسانی شکل گرفته است.

وی با اشاره به کارگروه های تشکیل شده در این همایش ادامه داد: علوم انسانی پهنه وسیعی از رشته های مختلف است و به همین منظور چهار کارگروه علوم اجتماعی و فرهنگ، اخلاق، علوم سیاسی و تاریخ، اقتصاد و مدیریت شکل گرفته است.

دری مهمترین هدف همایش را فراهم شدن عرصه نبادل نظر و ترغیب صاحبان ایده برشمرد و اضافه کرد: شناسایی موانع پیش رو برای این ارتباط، تقویت مشارکت مجامع علمی و ثبت تجربیات از دیگر اهداف این همایش است. وی به برگزاری نشست های تخصصی اشاره نمود و اضافه کرد: این نشست ها از مهرماه شروع شد و آخرین نشست در اول بهمن ماه برگزار گردید، البته تمامی این نشست های تخصصی در چارچوب برنامه های همایش بوده و در متن محتوای همایش قرار داشته است. دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت توضیح داد: 85 چکیده مقالات به دبیرخانه همایش رسیده که 47 مقاله به مقالات کامل تبدیل شدو در مجموع 33 مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین عناوین تجربیات زیسته که بر اساس توزیع فرم در سازمانهای مختلف اجرا شده است شامل عناوینی نظیر استفاده از یاری روانشناسی برای پرسنل، اصلاح و بهبود فرایندهای سازمانی ، بومی سازی چارچوب اجرایی و مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.

وی به برگزاری 14 پنل تخصصی در همایش ملی(ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت اشاره نمود و اضافه کرد: بیش از 40 اندیشمند فرهیخته در این پنل های تخصصی حضور دارند.

دری در انتها خاطر نشان کرد: فضای علوم انسانی یک فضای بی بدیل برای فعالیت است و نباید از این ظرفیت غافل شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 142

به "برگزاری 14 پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 14 پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی فراوری و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید