بیماری اسرارآمیز درختان آمریکا

به گزارش پرسینا بلاگ، یک بیماری مرموز در حال کشتن درختان راش در ایالات متحده آمریکا است که هر روز گسترش بیشتری می یابد.

بیماری اسرارآمیز درختان آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از بی بی سی، یک بیماری مرموز در حال کشتن درختان راش در ایالات متحده آمریکا است که هر روز گسترش بیشتری می یابد.

دانشمندان می گویند: این بیماری که صرفا درختان راش را درگیر نموده در مناطق جنگلی اوهایو، پنسیلوانیا و بخش هایی از انتاریو ثبت شده است.

کارشناسان علمی تأکید می نمایند که این بیماری باید شناخته گردد تا بتوان گسترش آن را متوقف کرد.

بیماری اسرارآمیزی که درختان راش آمریکا را درگیر نموده، موجب چسبندگی برگ ها به یکدیگر شده و پس از آن ریشه درخت خشک می گردد و در نهایت درخت از بین می رود.

در انگلیس درختان راش بسیار گسترده هستند و گونه اصلی آنها در بسیاری از مناطق جنگلی وجود دارد، دانشمندان باور دارند عدم کنترل این بیماری مناطق جغرافیایی دیگر را نیز درگیر خواهد نمود.

کری یوینگ، دانشجوی دکترا از دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: ظهور رنگ تیره در برگ درختان از نخستین نشانه های بیماری درخت راش است؛ پس از آن جوانه های درختان می میرند و در نهایت زندگی آن درخت تمام می گردد.

محققان معتقدند که این بیماری رو به گسترش نتیجه فعالیت های انسانی است و اگر کنترل نگردد ممکن است راش های سراسر اروپا را مبتلا کند و از بین ببرد.

از بین رفتن درختان همراه با تغییرات اقلیمی می تواند شرایط جوی کشورهای اروپایی را وخیم تر کند و موجب طوفان ها و آتش سوزی های جنگلی بیشتری گردد.

انتهای پیغام/

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 123

به "بیماری اسرارآمیز درختان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری اسرارآمیز درختان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید