تصاویر سردترین شهر دنیا │ اینجا سه ماه دما 40 درجه زیر صفر است!

به گزارش پرسینا بلاگ، یاکوتسک، شهری در سیبری خاوری است که حدود سه ماه دمای هوای آن به 40 درجه زیر صفر می رسد و به همین دلیل به عنوان سردترین شهر دنیا شناخته می گردد.

تصاویر سردترین شهر دنیا │ اینجا سه ماه دما 40 درجه زیر صفر است!

خبرنگاران : بی شک مناطق دیگری در دنیا هستند که دمای سردتری را در کارنامه دارند برای مثال روستای اویمیاکن با 500 نفر جمعیت که آن هم در سیبری خاوری قرار گرفته است و دمای آن در برخی روزهای سال حتی به 66 درجه زیر صفر می رسد یا قاره جنوبگان که دمایش به طورمتوسط 60 درجه زیر صفر است.

اما هیچ یک از این مناطق ویژگی های یاکوتسک را ندارند. به عبارتی دیگر، هیچ یک از آن ها شهر نیستند و بنابراین، هیچ شهری در دنیا به اندازه این شهر سرد نیست. جمعیت یاکوتسک 280 هزار نفر است. از آنجاکه زمین این شهر همیشه پوشیده از یخ است، بیشتر ساختمان های آن به صورت آبسَرا و روی پایه های بلند بنا شده اند. در معدود ماه های گرم (از نظر مردم این منطقه) که برای مثال دما به صفر یا یکی دو درجه بالای صفر می رسد و یخ ها آب می گردد، زیر پایه های این آبسراها آب جمع می گردد.

اما زیر این خاک منجمد ثروت بسیاری نهفته است که باعث می گردد مردم این منطقه با چالش های اقلیمی سازگار شوند به طوری که معادن این منطقه حدود یک پنجم فراوری دنیای الماس را تامین می نمایند و حوضچه های نفت و گاز و معادن طلا، نقره و سایر سنگ ها و فلزهای باارزش دیگری در این منطقه وجود دارند.

سال 2013، استیو لانکر که در کوه های آلپ سوییس بزرگ شده که در آن دما به طور متوسط بین ما ه های دسامبر تا سرانجام فوریه حدود 4 درجه سانتیگراد زیر صفر است تصمیم گرفت شخصا تاثیر سرمای این منطقه را روی بدن، روح و زندگی اجتماعی انسان ها را آنالیز کند. حاصل این آنالیز در قالب گزارشی تصویری در نشنال جئوگرافیک منتشر شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 911

به "تصاویر سردترین شهر دنیا │ اینجا سه ماه دما 40 درجه زیر صفر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سردترین شهر دنیا │ اینجا سه ماه دما 40 درجه زیر صفر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید