تنوع طلبی خیلی خوب است؟ در فراوری محتوای ویدیویی

به گزارش پرسینا بلاگ، فراوری محتوا هم مانند تمام حرفه های دیگر پیرامون ما، به مرور زمان و با کسب تجربه، بازده بهتر و عایدی بیشتری نصیب کسانی می نماید که در این وادی قدم گذاشته اند و فراوری محتوای حرفه ای را به عنوان دغدغه و پیشه اصلی خود انتخاب نموده اند. یکی از مهم ترین نکاتی که در این راستا باید به آن توجه داشت، بیان محتوا به روش های متنوع برای جلوگیری از ریزش مخاطب در درازمدت است.

تنوع طلبی خیلی خوب است؟ در فراوری محتوای ویدیویی

اگر حس می کنید محتوایی که فراوری می کنید از لحاظ کیفی در مرتبه مناسب و قابل قبولی است و باید به خوبی مخاطبانتان را تحت تاثیر خودش قرار دهد، اما بازخوردی که پس از انتشار از مخاطبان محتوا می گیرید مثل قبل نیست، یکی از شایع ترین دلایلش می تواند عادی شدن نوع ارائه محتوای شما برای مخاطبان باشد.

محتوای ویدیویی درست مثل جعبه ابزار بزرگی است که از ابزارهای متعدد و متنوع پرشده تا کاربر این جعبه ابزار کاربردی بتواند در هر زمان که اراده می نماید، برای فراوری محتوای ویدیویی به فراخور مخاطب خود بهترین ابزار را انتخاب کند، پس اگر برنامه ای بلند مدت برای فراوری محتوای ویدیویی دارید، باید برای شاداب نگه داشتن مخاطبان خود هرازگاهی از قالب فرم همیشگی بیان محتوای خود خارج شده و از قالب های دیگر ویدیو نیز استفاده کنید. اما چگونه می توان این تنوع را در تقویم فراوری محتوای ویدیویی ایجاد کرد؟ این تنوع می تواند در تکنیک فراوری ویدیو باشد مثل تغییر از تکنیک رئال به تکنیک موشن گرافیک یا استاپ موشن و یا سایر تکنیک های متداول در فراوری محتوای ویدیویی که در ادامه تعدادی از این تکنیک ها را به صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.

از دیگر مواردی که از طریق آن قادر خواهید بود به محتوای ویدیویی رنگ تغییر دهید، می توان به مواردی همچون تغییر لوکیشن، پوشش و یا حتی چیدمان محل ضبط ویدیو یا اضافه کردن کلام یا نریشن، گرافیک و جلوه های ویژه بصری به ویدیو اشاره نمود. برخی اوقات بهتر است بر خلاف ترندهای شبکه های اجتماعی همچون متکلم وحده بودن جلوی دوربین از خود کنش نشان دهید. به یاد داشته باشید الزامی نیست که تا همواره در ویدیو شما به چشم مخاطب خیره شوید و محتوای خود را ارائه کنید، از ابزارهای دیگر در جعبه ابزارتان هم استفاده بجا و به موقع ببرید. اما برای ایجاد تغییرات بنیادین در فراوری محتوای ویدیویی به بررسی 4تکنیک پرطرفدار در فراوری محتوای ویدیویی می پردازیم که بهتر است در تقویم فراوری محتوای خود از هر 4تکنیک به اندازه کافی استفاده کنید.

تکنیک اول، رئال

بیشتر محتواهای ویدیویی به صورت رئال فراوری می شوند. در این نوع ویدیو رکن اصلی آن تصاویری است که با دوربین فیلمبرداری ضبط شده اند. از موارد پرکاربرد فراوری محتوای ویدیویی بر پایه رئال می توان به مستند های صنعتی اشاره نمود که می بایست فرایند فراوری محصول از ابتدا تا سرانجام و از زاویه چشم مخاطب به تصویر کشیده گردد. این نکته نیز حائز اهمیت است که در این نوع ویدیو استفاده از خلاقیت های جلوه های ویژه به شدت راحت تر و گسترده تر بوده چرا که با استفاده از نرم افزارهای تدوین روز جهان، ویدیوی شما در مرحله تدوین متحول خواهد شد و همین سهولت نیز سبب شده تا ایده پردازان و فراورینمایندگان محتوای ویدیویی با خیال راحت تری مراحل پیش فراوری و فراوری را پشت سر بگذارند.

تکنیک دوم، موشن گرافیک

مطالب مرتبط

خلق ارزش برای مشتری؟! - ویدیو معجزه می نماید

7 خرداد 99 237

برای کسب درآمد ویدیوهای آموزشی بسازید

24 اردیبهشت 99 250

سابقه ظهور و رواج استفاده از موشن گرافیک در فراوری محتوای ویدیویی به قدمت ویدیوهای رئال نیست، اما به هرحال استفاده از گرافیک متحرک بدون اعتنا به تصاویری که می توانند به صورت رئال بیان نماینده داستان ویدیویی باشند، به شدت در حال فراگیر شدن است. البته بهترین پیشنهاد استفاده از موشن گرافیک برای پرزنت و ارائه خدمات شرکت های خدماتی و یا استارتاپ های نو بنیانی است که قرار است مفاهیم جدیدی را در زندگی مخاطبان خود از طریق کسب و کاری که راه اندازی نموده اند، به وجود آورند. در موشن گرافیک انتقال مفاهیم بسیار آسان تر است زیرا با استفاده از تصویرهای ساده و عوض کردن راحت صحنه ها می توان اطلاعات مورد نظر را به زیباترین شکل ممکن به مخاطب انتقال داد . قابل درک بودن برای تمامی اقشار جامعه از دیگر مزیت های موشن گرافیک است . ضمن اینکه در اغلب موشن گرافیک ها ما با صدای گوینده به عنوان راوی موشن گرافیک نیز روبرو هستیم که همین امر نیز به زیبایی ها و شور و هیجان موشن گرافیک برای مخاطبان خود به شدت می افزاید.

تکنیک سوم، استاپ موشن

استاپ موشن یکی از تکنیک های انیمیشن سازی است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می نمایند. از توالی این تصاویر به نظر می رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک هایی با مفاصل متحرک یا عروسک های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند. در بسیاری از موارد به جای عروسک از اشیای دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و… هم استفاده می گردد. برای ساخت استاپ موشن پیروز باید به دو قاعده مهم توجه ویژه ای داشته باشید؛ اول استفاده از شرایط نوری مناسب برای روایت کلی داستان محتوای ویدیویی شما. استاپ موشن ساخته شده باید قادر به القای توهم نوری در بیننده باشد که به موجب آن بیننده تاخیر آهسته ای در دیدن تصاویر تجربه کند، چشم ها در فواصل بین تصاویر ثابت به طور طبیعی پر می شوند و توهم حرکت تصاویر در ذهن ایجاد می گردد. قاعده دوم اینکه استفاده از این تکنیک احتیاج به بررسی دقیق زمان برای هر حرکت ویژه وجود دارد.همان طور که اشاره شد، در استفاده از تکنیک استاپ موشن برای فراوری ویدیو نور پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سازنده با نور، صحنه ها را نقاشی و رنگ آمیزی می نماید. صحنه و کاراکتر به خودی خود تنها نیمی از بیان و حالت احساسی داستان را بیان می نمایند . استاپ موشن امروز از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار است و در ویدیومارکتینگ به عنوان تکنیکی بسیار جذاب و قابل انعطاف در خلاقیت و ایده پردازی صندلی ویژه ای دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب می نماید و اگر در جهت نوآورانه ای از این تکنیک استفاده گردد، تا مدت ها در ذهن بیننده اش باقی می ماند.

تکنیک چهارم، وایت برد انیمیشن

در این نوع از ویدیو یک گرافیست، داستان کسب و کار و یا ارائه محصول یا خدمتی را از طریق طراحی های دستی روی وایت برد به طور خلاقانه ای بیان می نماید. این نوع از ویدیو برای ایجاد ارتباط بصری با مخاطبان یک روش منحصر به فرد است چرا که مخاطب از کشیدن اولین طرح و آغاز بیان داستان تا اتمام طراحی ها و سرانجام ویدیو، تمام تمرکز خود را بر دریافت صد در صدی مطالب معطوف می نماید و بدون خستگی مجذوب هنرنمایی گرافیست روی وایت برد می گردد.

این نوع از ویدیو برای اهداف آموزشی مانند یادگیری زبان، آموزش کارکنان شرکت های مختلف، تفهیم سیاست های شرکت و نشان دادن یک نرم افزار یا محصول جدید به مصرف نمایندگان، بسیار استفاده می گردد.

برای دریافت نتیجه بهتر به فراخور سلیقه و تعامل مخاطبانتان برای نوع ویدیوهای بعدی برنامه ریزی کنید. می توانید از مشاور ویدیومارکتینگ در مرحله اول و یا یکی از دوستان صمیمی تان که قدرت رصد و تحلیل خوبی برای محتوای ویدیویی که فراوری می کنید، در مرحله دوم یاری بگیرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هرصورت تغییر در هر زمینه ای سخت است، ولی تاثیر این تغییرات در بلند مدت غیرقابل چشم پوشی است. پس برای پیشرفت، سختی تغییر را به جان بخرید.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5178

به "تنوع طلبی خیلی خوب است؟ در فراوری محتوای ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع طلبی خیلی خوب است؟ در فراوری محتوای ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید