تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی

به گزارش پرسینا بلاگ، حسین فخاری مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی با استفاده از ضایعات سنگبری به خبرنگاران گفت: در سال های اخیر استفاده از فناوری های نوین در تولید مصالح ساختمانی کشور مورد توجه قرار گرفته اما صنعت تولید آجر و سنگ در کشور ما همچنان درگیر معضلات زیست محیطی است.

تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی

وی با بیان اینکه تولید آجرهای رُسی مستلزم استفاده از خاک های مرغوب کشاورزی و زمین های کشاورزی است، افزود: کوره های پخت آجر چه به شکل سنتی و چه به شکل تونلی، عامل ایجاد حجم زیادی از گازهای سمی و گلخانه ای هستند.

مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی با استفاده از ضایعات سنگبری ادامه داد: همچنین تولید آجر در دمای بالا باعث انتشار گاز فلوئور می شود که میزان آلایندگی بالایی دارد.

فخاری با بیان اینکه صنعت تولید سنگ در کشور با محدودیت های ابزارآلات روبرو است، گفت: برای برطرف این معضلات لازم است که اولویت هایی در کشور، مطرح یا تولید این مصالح با روش های نوین به خاتمه برسد.

وی با بیان اینکه ما در صدد آمدیم با استفاده از ضایعات کارخانجات سنگبری و حذف فرآیند فوق، آجرهای ساختمانی را با فناوری نانو به تولید برسانیم، گفت: با استفاده از این روش، مسائل زیست محیطی کاهش پیدا می کند و فرآیند پخت در تولید آجر حذف می شود.

مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی با استفاده از ضایعات سنگبری با تأکید بر اینکه در این طرح نوآورانه با استفاده از ضایعات و افزودنی های نانو، آجرهایی را با خواص اصلاح شده به تولید رساندیم، بیان کرد: افزایش استحکام کششی و مقاومت به ضربه جهت ایجاد استحکام بهتر در برابر زلزله، از ویژگی های این آجرهای ساختمانی محسوب می شود.

فخاری با تأکید بر اینکه مسائل زیست محیطی در تولید این آجرها برطرف خواهد شد، گفت: آجر را طوری طراحی کردیم که امکان ساخت دیواری بدون نیاز به بندکشی داشته باشد و نیز نمای زیبایی به ساختمان بدهد؛ بدون آنکه از سایر سنگ ها برای زیباسازی ساختمان استفاده شود.

وی گفت: استفاده از مدل آب گریز آن، امکان ساخت دیواری با قابلیت شست وشو برای اماکن داخلی فراهم می آورد که این می تواند جایگزین سرامیک و سنگ در ساختمان ها باشد.

به گزارش خبرنگاران، این طرح در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در بخش نمونه های اولیه ارائه شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1898

به "تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید