فراوری مواد موثره دارویی شتاب گرفت

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، با وجود تأمین 97 درصدی احتیاج بازار دارویی کشور به وسیله محصولات ایران ساخت، باز هم واردات این اقلام سهم زیادی در خروج ارز کشور دارند.

فراوری مواد موثره دارویی شتاب گرفت

ایران در صنعت دارو رتبه 20 جهانی و 4 آسیا را به خود اختصاص داده است. این عددها گواه پیشرفت و توسعه این صنعت در کشورمان است. در حال حاضر بیش از 200 شرکت در ایران به فراوری دارو مشغول هستند. طبق آمارنامه دارویی، بیش از 97 درصد داروهای مورد احتیاج کشور به وسیله فراوریات داخلی تأمین می گردد، اما این میزان، 70 درصد ارزش اقتصادی داروهای کشور را شامل می گردد و به طور متوسط ارزش هر واحد داروی وارداتی، حدود 17 برابر ارزش داروی فراوری داخل است.

به گواه آمارها، سال گذشته میزان واردات داروها و مواد اولیه دارویی عدد بزرگی بوده است. این رقم با توجه به وجود تحریم ها زنگ خطری برای کشور است. بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از فراوری دارو، مواد موثره، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی کوشش می نماید این میزان ارزبری را به طور محسوسی کاهش دهد.

به همین دلیل با همکاری بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان، 20 پروژه در حوزه فراوری داروهای زیستی، 2 پروژه در زمینه توسعه پالایشگاه پلاسما، 40 پروژه در زمینه فراوری مواد اولیه دارویی، 20 پروژه در زمینه مواد حد واسط دارویی و 10 پروژه برای فراوری مواد جانبی دارویی تعریف شده است. پروژه های که در نهایت یک هزار میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه خواهد داشت.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6973

به "فراوری مواد موثره دارویی شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مواد موثره دارویی شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید