جیره بندی آب در رم

به گزارش پرسینا بلاگ، شهروندان پایتخت ایتالیا که تجربه زیادی در کم آبی و بحران آب ندارند، باید برای جلوگیری از قطع آب در منازل خود در مصرف آن صرفه جویی کرده و از استحمام و آب دادن به گلدان های خود نیز پرهیز کنند.

جیره بندی آب در رم

به گزارش تجارت نیوز، با وجود ماه ها خشکسالی و عدم بارش باران، ساکنان پایتخت ایتالیا فکر می کردند که دیگر خطر قطع آب را پشت سر گذاشته اند و اکنون می توانند بعد از تعطیلات تابستانی با آسایش به زندگی خود بازگردند، اما اشتباه می کردند. سازمان آب رم اعلام کرده است که به دلیل عدم بارش باران، به زودی در ساعات شبانه، از فشار آب در منازل به شدت کم خواهد شد تا حدی که طبقات آخر ساختمان ها و برخی از محله های پایتخت فاقد آب خواهد بود.

با وجود اینکه در طول تعطیلات از مصرف آب در رم به میزان قابل توجهی کاسته شد، اما سطح آب دریاچه براچانو که هشت درصد آب رم را تامین می کند، به شدت پایین آمده است.

از سوی دیگر به رغم اینکه در ماه گذشته برخی تعمیرات در شبکه آبرسانی رم صورت گرفت اما کماکان نزدیک به نیمی از آب آشامیدنی پایتخت به دلیل پوسیدگی 5400 کیلومتر لوله های آب به هدر می رود. به این ترتیب پیش بینی می شود که از سرگیری فعالیت های روزمره در انتها ماه آگوست، رم را با بحران جدی کم آبی روبرو کند و به همین دلیل است که سازمان آب به فکر کاهش فشار و حتی قطع آب در ساعات شبانه افتاده است.

علاوه بر مشکل خشکسالی، فرسودگی و کهنه بودن شبکه آبرسانی که منجر به از دست دادن 60 درصد از آب توزیعی می شود، از جمله دلایل کمبود این مایه حیات در پایتخت ایتالیا شده است.

نیکولا زینگارتی استاندار لاتزیو پیشتر با به صدا درآوردن زنگ خطر خشکسالی گفت: سطح دریاچه براچانو (ذخیره آب رم) بسیار پایین آمده و خطر فاجعه زیست محیطی وجود دارد. متاسفانه این یک فاجعه است. چشم پوشی از این مسئله یک اشتباه است، چرا که این مسئله وخیم و آب رم در حال تمام شدن است. استفاده از آب لوله کشی حق همه است اما باید به یک مسئله بسیار بزرگ توجه کنیم و آن خشکسالی است.

گفتنی است، در ایتالیا 425 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی و آب گذر وجود دارد که 60 درصد آنها بالای 30 سال و 25 درصد آنها بیش از نیم قرن عمر دارند. به عقیده شرکت های آبی، بیش از یک سوم از آب توزیعی در شهرها به زیر زمین نشت می کند و از دست می رود. زیرا این شبکه ها بسیار کهنه و در شرایط بدی هستند. به عبارتی از هر 100 لیتر حدود 40 لیتر آب در این شبکه از دست می رود. بیشترین زیان آب مربوط به شبکه آبرسانی در استان های کالابریا در جنوب و لاتزیو در مرکز می شود که به 60 درصد می رسد. در حالی که بهترین در استان شمالی واله دائوستا است که به 20 درصد می رسد.

منبع: ایرنا

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2545

به "جیره بندی آب در رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیره بندی آب در رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید