حزب البشیر خود را معارض مثبت و سازنده حکومت انتقالی سودان معرفی کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، حزب کنگره ملی سودان به رهبری رئیس جمهور مخلوع و زندانی این کشور گفت که به یک معارض مثبت و سازنده برای یاری به دولت انتقالی سودان تبدیل شده است.

حزب البشیر خود را معارض مثبت و سازنده حکومت انتقالی سودان معرفی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حزب کنگره ملی سودان تحت رهبری عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع و زندانی این کشور اظهار داشت که از این پس حزب معارض دولت انتقالی به شمار می آید.

در بیانیه این حزب البته عنوان شده است که این حزب، یک معارض مثبت و سازنده است که می خواهد به دولت انتقالی در اصلاح وضعیت سودان یاری کند، نه اینکه بخواهد علیه آن توطئه ای کند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه این حزب آمده است: اندیشه سیاسی جدید ما مخالفت به منظور حمایت از وطنمان است و هدف ما یاری به اصلاح امور است. صلح، آزادی، عدالت و دولت قانون صرفا شعارهایی توخالی نخواهند بود.

این حزب از رهبران حکومت انتقالی سودان خواست با توجه به اوضاع بازداشتی های سیاسی این کشور برای توقف رفتارهای ظالمانه علیه آنها اقدام کند.

23 نفر از شخصیت های رژیم سابق سودان علاوه بر 32 افسر به اتهام کوشش برای کودتا علیه شورای نظامی سودان قبل از اینکه شورای نظامی منحل گردد در بازداشت به سر می برند.

دولت عبدالله حمدوک اولین دولت پس از برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری سابق در آوریل گذشته است. قرار است به موجب توافق میان شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر که برای برگزاری اعتراضات و کنار گذاشتن البشیر فراخوان داده بود پس از دوره انتقالی 39 ماهه، انتخابات برای تقسیم قدرت میان آنها برگزار گردد.

وجدی صالح سخنگوی رسمی ائتلاف آزادی و تغییر سودان چند روز پیش گفت: درست نیست نظامی ساقط گردد اما حزب، سازمان ها و فعالیت هایش ادامه داشته باشد. چیزی که در این انقلاب ساقط شده است نباید در دوره انتقالی بخشی از فرایند سیاسی باشد.

حزب کنگره ملی سودان از سال (1989 تا 2019) بر سودان حکومت کرد. جنبش اسلامی سودان در سال 1989 به رهبری دبیر آن حسن الترابی و با فرماندهی نظامی عمر البشیر که در آن موقع یک سرهنگ ارتش سودان بود رهبری کودتای بدون خونریزی را برعهده گرفت و پیروز به برکناری صادق المهدی نخست وزیر منتخب وقت شد و به قدرت رسید و پس از آن عمر البشیر بر سودان حکومت کرد و تا 11 آوریل 2019 رئیس این حزب بود.

ق

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2397

به "حزب البشیر خود را معارض مثبت و سازنده حکومت انتقالی سودان معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب البشیر خود را معارض مثبت و سازنده حکومت انتقالی سودان معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید