خبرنگاران اعزام کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای آنالیز شرایط کرونا به تاجیکستان و ترکمنستان

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که در هفته جاری کارشناسان خود را به کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان در آسیای مرکزی برای آنالیز شرایط این کشورها در ارتباط با شیوع کرونا اعزام می نماید.

خبرنگاران اعزام کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای آنالیز شرایط کرونا به تاجیکستان و ترکمنستان

به گزارش پایگاه خبری ایندیا بلومز، دکتر هانس کلوگه مدیر آسیای مرکزی و اروپای سازمان جهانی بهداشت روز آدینه با اعلام این مطلب گفت: از زمان گزارش قبلی در هفت روز پیش موارد جدید به میزان حدود یک چهارم و موارد جدید تلفات به میزان یک سوم گزارش شده است. کشورهای شرق این حوزه شامل روسیه، ترکیه، اوکراین، بلاروس و ازبکستان در هفته گذشته شاهد افزایش موارد جدید بوده اند.

وی اضافه نمود: هفته گذشته کارشناسان ما در بلاروس بودند و هفته آینده نیز کارشناسانی به تاجیکستان و ترکمنستان اعزام می کنیم.

کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان از جمله کشورهایی هستند که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش ننموده اند هر چند بعضی رسانه های غربی در این خصوص شک و تردیدهایی ابراز نموده اند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری خاور تاجیکستان، بیش از 20 کشور و مناطق پرجمعیت هنوز از شیوع ویروس کرونا در کنار مانده اند. فهرست کشورهای عاری از ویروس کرونا شامل کومور، لسوتو، جزایر مارشال، جمهوری فدرال میکرونزی، نائورو، پالائو، جزایر سلیمان، تاجیکستان، تونگا، ترکمنستان، و کره شمالی است.

خبرگزاری خاور پیشتر گزارش داده بود، گالینا پرفیلوا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در تاجیکستان به طور رسمی در کانال تلویزیونی تلویزیون تاجیکستان اعلام کردکه هیچ ویروس کرونا در کشور تاجیکستان وجود ندارد و از جمعیت خواسته است پاکیزگی و بهداشت را رعایت نمایند و به جاهای شلوغ نروند.

به گزارش الجزیره، رشید مریدوف وزیر امور خارجه ترکمنستان هم روز چهارشنبه در یک نشست خبری با حضور مقامات سازمان ملل گفت: ما هیچ چیز را پنهان نمی کنیم. وی اضافه نمود: اگر حتی یک مورد تایید شده از ابتلا به ویروس کرونا وجود داشت ما بلافاصله به سازمان جهانی بهداشت اطلاع می دادیم.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4240

به "خبرنگاران اعزام کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای آنالیز شرایط کرونا به تاجیکستان و ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعزام کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای آنالیز شرایط کرونا به تاجیکستان و ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید