خبرنگاران افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - ظرفیت ذخیره سازی نفت خام شرکت نفت فلات قاره ایران در خلیج فارس با بهره برداری از مخزن شماره 2 منطقه سیری، یک میلیون بشکه افزایش می یابد.

خبرنگاران افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس

به گزارش شرکت نفت فلات قاره ایران، ابراهیم عالی پور، مجری پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه ای شماره 2 منطقه سیری اظهار کرد: مخزن شماره 2 با 110 متر قطر و 18 متر ارتفاع از مخازن قدیمی سیری است که شرکت ژاپنی TKK در سال 1355 آن را ساخته است.

وی ادامه داد: پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی اجرا شده روی آن شامل تعویض همه ورق های کف و سقف و دیگر متعلقات سقف به میزان هزار و 940تن، تعویض Wind Girder ها به میزان 44 تن، تعویض Stair Case به میزان 25 تن، تعویض رینگ و رایزرهای مربوط به سیستم آتش نشانی و فوم به میزان 19 تن، تعویض سیستم Oily Water به میزان 11 تن، سندبلاست و رنگ آمیزی کامل مخزن به میزان تقریبی 30 هزار مترمربع، تعویض سیستم ارت و حفاظت کاتدیک، تعویض خط لوله 48 اینچ بارگیری و تخلیه مخزن حدفاصل مخزن تا منیفولد منطقه به طول 330 متر، محوطه سازی، همچنین تأمین و نصب تجهیزات مخزن از قبیل Mechanical Seal - Roof Drain- Breather Valve - Gauge Hatch - Tank Gauging و... است که به طور کامل از سوی پیمانکاران داخلی اجرا شده و تا خاتمه سال به بهره برداری خواهد رسید.

مجری پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه ای شماره 2 منطقه سیری عنوان کرد: با توجه به شناور بودن، همچنین ابعاد، وزن و حساسیت بالای آن از نظر حفظ تعادل و کیفیت ساخت اجزای تشکیل دهنده، همه مراحل ساخت، تست و تأمین متریال مخزن به ویژه سقف مطابق با استانداردهای مربوطه اجرا شده و زیر نظارت و بازرسی های مستمر عوامل اجرایی پروژه قرار داشته است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3696

به "خبرنگاران افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید