خبرنگاران افزایش نظارت بر اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی

به گزارش پرسینا بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- رییس کمیته زیرساخت های ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: نظارت بر اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند در بعضی محورهای استان احتیاج به توجه بیشتر و جدیت دارد و ضروری است تا شدت پیدا کند.

خبرنگاران افزایش نظارت بر اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی

آیدین رحمانی رضاییه روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه استانی ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: نظارت بر ورودی شهرها بر اساس طرح فاصله گذاری در بعضی از محورها به خوبی انجام می شود اما در بعضی محورها با توجه به نظارتی که داشتیم، کمی سست بوده است و از عوامل انتظامی انتظار می رود به وسیله پلیس راه و سایر متولیان، نظارت ها را بیشتر نمایند.

وی با اشاره به لزوم نظارت حداکثری در این زمینه، گفت: در محور سلماس - ارومیه احتیاج به نظارت و توجه بیشتر احساس می شود و در سایر محورها هم این موضوع باید با دقت با پیگیری شود.

وی درباره توقف دادوستد و نقل وانتقال پول بین مشتریان و رانندگان تاکسی ها در استان نیز گفت: پیشنهاد شده است تا همه تاکسی ها به تاکسی متر و دستگاه هایی برای جلوگیری از نقل و انتقال پول تجهیز شوند تا با به کارگیری همان کارت های مشابه کارت اتوبوس بتوان از نقل و انتقال پول جلوگیری و به شکستن زنجیره شیوع بیماری یاری کرد.

وی درباره آماده سازی نقاهتگاه های سپاه و ارتش برای پذیرش بیماران شناسایی شده سرپایی و بعضی بهبودیافتگان نیز گفت: با توجه به طرحی که دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد، افرادی که در این ارتباط سرپایی شناسایی شدند، احتیاجمند نقاهتگاهی بودند که نقاهتگاه سپاه به علت دارا بودن توانایی درمانی بالا برای این منظور تخصیص داده شد.

رحمانی، بیان نمود: تعدادی هم بعد از بهبودیافتگی و طی دوره درمان احتیاج است تا مدتی را در بیمارستان یا در نقاهتگاه ها سپری نمایند که مقرر شده است تا این افراد در نقاهتگاه ارتش پس از دوره درمان بمانند.

وی با بیان اینکه برای تجهیز و تامین موارد لازم برای این نقاهتگاه مقرر شد با همکاری شهرداری 50 میلیون تومان اختصاص یابد، اضافه نمود: هماهنگی های لازم در این مورد با نقاهتگاه ها اجرا شده است.

وی درباره چگونگی تدفین اجساد نیز بیان نمود: چگونگی تدفین فوتی ها در بیمارستان تعیین شده بود و سازوکار و شرایط لازم برای تدفین افرادیکه در منازل فوت می نمایند و احتیاج به صدور گواهی فوت دارند نیز اندیشیده شده است؛ ضمن آنکه مقرر شده درباره افرادی که در معابر فوت می نمایند موضوع به وسیله پزشکی قانونی پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.

رییس کمیته زیرساخت های ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی گفت: روز آدینه گذشته جلسه ای کشوری در سازمان بازرسی استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شدکه موضوع تغسیل متوفیان نیز که مورد تاکید دستگاه های نظارتی بود آنالیز و مقرر شد؛ بر اساس مصوبه های آن جلسه در سراسر کشور و به ویژه شهرهای عظیم که امکانش وجود دارد، حتما متوفیان غسل داده و از تیمم جلوگیری می شود.

رحمانی بیان نمود: پیشنهاد می شود در شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر به وسیله شهرداری ها این موضوع عملیاتی و شرایط لازم در این زمینه فراهم شود.

وی در خصوص تداوم ضدعفونی معابر و اماکن نیز گفت: این موضوع توسط شهرداری ها و دهیاری ها به صورت روزانه و مستمر و به صورت کامل در حال اجرا است و امید است با استمرار آن به اتمام شیوع بیماری یاری شایسته ای شود.

به گزارش خبرنگاران بیست وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز به وسیله ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از 10 نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه ها مورد آنالیز نهاده شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3985

به "خبرنگاران افزایش نظارت بر اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش نظارت بر اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید