خبرنگاران امید تازه برای درمان کووید19

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - محققان پیروز به شناسایی دارویی شدند که می تواند امید تازه ای برای درمان ویروس جدید کرونا باشد.

خبرنگاران امید تازه برای درمان کووید19

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، این مطالعه که به همت محققان دانشگاه های گوته، کنت و هانوفر در آلمان انجام شد، نشان می دهد یک بازدارنده پروتئاز به نام آپروتنین (aprotinin) در مقابل ویروس SARS-CoV-2 که عامل بروز کووید 19 است، واکنش نشان می دهد.

در ادامه این مطالعه آمده است: آپروتنین مانع از ورود SARS-CoV-2 به سلول های میزبان می گردد و کمبود بازدارنده های پروتئاز را که در اثر عفونت به وجود می آیند، جبران می نماید.

بازدارنده های پروتئاز (protease inhibitors) گروهی از داروهای ضد ویروسی هستند که به طور گسترده برای درمان عفونت هایی مانند هپاتیت و ایدز مورد استفاده قرار می گیرند.

سال هاست که داروی آپروتنین برای درمان آنفلوآنزا در روسیه تایید شده و مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون گزینه مناسبی برای درمان ویروس جدید کرونا محسوب می گردد.

این روش در درمان آنفلوآنزا بسیار موفقیت آمیز گزارش شده و امید آن است که در درمان کووید 19 نیز به همان اندازه قدرتمند باشد.

براساس آخرین آمارها، تا به امروز 44 میلیون و 346 هزار و 866 نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد یک میلیون و 173 هزار و 663 نفر فوت شده و 32 میلیون و 498 هزار و 44 نفر بهبود یافتند.

همچنین طبق اعلام امروز (شنبه دهم آبان 99) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 386 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ایران در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 34 هزار و 864 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5666

به "خبرنگاران امید تازه برای درمان کووید19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امید تازه برای درمان کووید19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید