خبرنگاران جلالی: روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی عزم جدی دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، مسکو - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با تقدیر از رای منفی روسیه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا اعلام نمود: مسکو با رای منفی خود به قطعنامه غیراصولی و مخرب آمریکا نشان داد در حمایت از حقوق بین الملل و مخالفت با یک جانبه گرایی عزم جدی دارد.

خبرنگاران جلالی: روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی عزم جدی دارد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، کاظم جلالی در توئیتی ضمن تقدیر از روسیه و عدم موفقیت آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت این مطلب را اظهار داشت.

وی گفت: بدون شک، این اقدام عادلانه و سازنده روسیه قابل تقدیر و تحسین است. جمهوری اسلامی ایران احترام به حقوق بین الملل و همکاری مشترک در مقابله با تهدیدات دنیای را تنها راه دستیابی به صلح و ثبات در دنیا می داند، ایران و روسیه در این رویکرد بین المللی در کنار هم هستند.

به گزارش خبرنگاران، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، دیروز نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند.

رای گیری صورت گرفته با 11 رای ممتنع، 2 موافق(آمریکا و جمهوری دومنیکن)و 2 مخالف بازنده شد.

81 روز دیگر مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ سرنوشت خود را در سیاست خارجی به تمدید تسلیحاتی ایران گره زده است و می خواهد از آن برای تبلیغات استفاده کند.

ترامپ که در هجدهم اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در برجام انتها داد، سیاست موسوم به فشار حداکثری را بر مردم ایران تحمیل کرد تا به زعم خود بتواند درباره نقایص توافقی که همیشه آن را فاجعه بار نامیده است، با ایران به توافقی جدید دست یابد.

به موجب قطعنامه 2231 که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از 13 سال در 27 مهرماه سال جاری به سرانجام می رسد. از این رو، آمریکایی ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه ای متشکل از 15 بند مقدماتی و 35 بند عملیاتی ارائه دادند.

با معین شدن مخالفت جدی کشورها با این قطعنامه که به نوعی اعلام جنگ با ایران محسوب می شد، آمریکایی ها روز سه شنبه قطعنامه خود را اصلاح کردند و به 2 بند مقدماتی و 2 بند عملیاتی محدود ساختند.

با این حال اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این مساله مخالف بودند چرا که این کار به معنای شلیک تیر آخر به برجام بود. از این رو در رای گیری به قطعنامه پیشنهادی آمریکا، روسیه و چین به صراحت با آن مخالفت کردند، اروپایی ها و غیرمتعهدها هم به آن رای ممتنع دادند و به این ترتیب، آمریکا طعم تلخ شکست دیپلماتیک در برابر ایران را بار دیگر چشید.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5066

به "خبرنگاران جلالی: روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی عزم جدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلالی: روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی عزم جدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید