خبرنگاران مردم از حق رای خود استفاده نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، بندرعباس - خبرنگاران - مردم با حضور و مشارکت گسترده در انتخابات از حق رای خود برای معین سرونوشت و آینده خود و کشور استفاده نمایند.

خبرنگاران مردم از حق رای خود استفاده نمایند

استاندار هرمزگان روز آدینه در جریان بازدید از شعبه های اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بندرعباس گفت: هر برگه رای به مثابه یک کارت اعتباری است که مهلت استفاده محدودی دارد و باید پیش از منقضی شدن مورد استفاده قرار گیرد.

فریدون همتی ادامه داد: شور و هیجانی که از مردم هرمزگان در زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشاهده شد نشان دهنده آن است که میزان مشارکت بالایی خواهند داشت.

وی اضافه نمود: این مولفه و اهمیتی که مردم این استان نسبت به سرنوشت و آینده خود و کشور دارند این نگرش را ایجاد نموده که میزان مشارکت آنان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بالاتر از میانگین کشور خواهد شد.

رییس شورای اداری هرمزگان اضافه نمود: انتخابات را می توان به مانند لیگ ورزشی توصیف کرد که همه مردم از راهیابی تیم خود به آن شادمان می شوند و برای موفقیتش کوشش و دعا می نمایند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز آدینه دوم اسفندماه شروع شده است.

44 نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل 25 نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی، 10 نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و 9 نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می شوند.

هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

براساس سرشماری سال 95 استان هرمزگان، یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و174هزار و164 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس 72هزار و 402نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می نمایند.

یکهزار و 318 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که 785شعبه ثابت و 533 شعبه سیار است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3423

به "خبرنگاران مردم از حق رای خود استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از حق رای خود استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید