خبرنگاران نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد

به گزارش پرسینا بلاگ، گرگان - خبرنگاران - شانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی، سیستم ها و تجهیزات آبیاری، خدمات و صنایع وابسته در گلستان عصر امروز سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه های گرگان با حضور 78 شرکت داخلی به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

خبرنگاران نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد

در مراسم آغاز به کار نمایشگاه تخصصی کشاورزی گرگان، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان دستگاه ها، کارشناسان، تولید کنندگان و صنعگران حوزه کشاورزی منطقه شرکت داشتند.

معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت که با توجه به مسائل ناشی از تحریم، نگاه دولت، حمایت از سرمایه گذاری در داخل به خصوص در بخش های مهمی مانند کشاورزی است.

جواد وفابخش برپایی نمایشگاه های تخصصی کشاورزی را یکی از راهکارهای موثر به خدمت دریافت تکنولوژی دانست و بر انجام آن تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گزارشی از فرایند افزایش تولید محصولات کشاورزی این استان از ابتدای انقلاب تا به امروز ارائه کرد و گفت: تولید انواع محصولات کشاورزی استان از سالانه یک میلیون و 700 هزار تن در اوایل انقلاب به 5 میلیون و 200 هزار تن در سال زراعی جاری رسید.

مختار مهاجر اضافه نمود: افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان حاصل توجه به تکنولوژی و بکارگیری آن در تولید است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان هم گفت: در برپایی این نمایشگاه 78 تولید کننده و صنعتگر از استان های گلستان، تهران، مازندران، کرمان، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، قم، سمنان، همدان، قزوین، اصفهان، کردستان و فارس مشارکت دارند.

مهرداد یزدی اضافه نمود: امسال در هشت هزار متر مربع از فضای این نمایشگاه 37 گروه کالایی از جمله کمباین، تراکتورها و تجهیزات، ماشین های کشاورزی مزارع و باغبانی، ماشین های کشاورزی مزارع کوچک، سیستم های اتوماسیون، ماشین ها و سیستم های بسته بندی محصولات، ماشین آلات نگهداری محصولات، قطعات صنعتی، ماشین ها و سیستم های نگهداری و انبار محصولات، توربین های گندزدایی و ضدعفونی، ماشین های کارگاهی، ماشین های چمن زنی و تجهیزات، ادوات و دنباله بندها و سایر تجهیزات به نمایش گذاشته شده است.

شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در کیلومتر 5 جاده گرگان - آق قلا واقع شده است.

سال قبل پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی با حضور 80 شرکت از جمله 38 شرکت داخلی و نمایندگانی از 3 کشور جهان برگزار شده بود.

استان مرزی گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه 667 هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب 15 رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5365

به "خبرنگاران نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید