خرید و فروش گونه های حیات وحش در آذربایجان غربی ممنوع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مهران نظری اضافه کرد: در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز، عده ای افراد فرصت طلب و سودجو در بعضی مناطق اقدام به خرید و فروش غیرمجاز گونه های جانوری خصوصاً گونه های در معرض خطر انقراض مانند مار، سمندر، لاک پشت در کنار ماهی قرمز می نمایند که این عمل از طرف سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع می باشد.

خرید و فروش گونه های حیات وحش در آذربایجان غربی ممنوع شد

وی اضافه نمود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در سراسر استان با تشکیل اکیپ های سیار زیست محیطی ضمن گشت و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی های سطح استان با هرگونه تخلف برخورد خواهند نمود.

نظری اضافه نمود: درصورت مشاهده هر گونه تخلف، ضمن ضبط جانوران وحشی، با افراد خاطی و سودجو براساس قوانین و مقررات زیست محیطی برخورد می گردد.

وی گفت: کلیه جانوران کشف شده در صورتیکه قابلیت رها سازی در طبیعت را داشته باشد با هماهنگی قاضی پرونده در طبیعت و زیستگاه آن رها سازی شده و در صوتیکه احتیاج به تیمار و نگهداری داشته باشد در مراکز مجاز که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می کنند، نگهداری خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مردم با فرهنگ و دوستدار محیط زیست و حیات وحش استان در خواست کرد از خرید جانواران وحشی خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی 1540 و یا نزدیکترین ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

وی ادامه داد: توجه به عرضه گونه های حیات وحش در این ایام به مناسبت عید نوروز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه نیز به طور جدی به گشت و کنترل در سطح شهر پرداخته و مناطق غیرمجاز که احتمال عرضه این حیوان ها در آنها وجود دارد را به طور مداوم زیر نظر گرفته است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 223

به "خرید و فروش گونه های حیات وحش در آذربایجان غربی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش گونه های حیات وحش در آذربایجان غربی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید