خودزنی وعقب گرد با تشکیل فدراسیون زنان مسلمان، لزوم بازنگری مدیران

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بیشتر از یک سال از مصوبه مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان می گذرد. در این مصوبه بر انجامِ سریع اقدامات قانونی و اجرایی لازم برای راه اندازی دوباره این فدراسیون تاکید شد با این حال انتخاب سرپرست و ساختمانی برای رتق و فتق امور تنها اقداماتی است که تا به امروز صورت گرفته است.

خودزنی وعقب گرد با تشکیل فدراسیون زنان مسلمان، لزوم بازنگری مدیران

البته به گفته الهه عرب عامری سرپرست فدراسیون بین المللی زنان مسلمان، قرار است به زودی مکاتبات لازم با دیگر کشورها جهت انجام اطلاع رسانی لازم برای برگزاری انتخابات دوره جدید این فدراسیون انجام گردد. این در حالی است که احیای فدراسیون بین المللی زنان بعد از 20 سال تعطیلی همچنان با بعضی انتقادها روبرو است.

رباب شهریان از جمله مدیران ورزش کشور است که نسبت به این مصوبه و نتیجه آن منتقد است. وی که تجربه مدیریت در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را دارد، تاکید می نماید که تشکیل و راه اندازی فدراسیون بین المللی زنان در این مقطع زمانی یک نوع عقب گرد و خودزنی برای ورزش بانوان به حساب می آید.

وی در تماس با خبرنگاران خواهان مطرح شدن این مسائل شد و اینکه مدیران تصمیم گیرنده در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نسبت به این مصوبه با تشکیل گروهی از کارشناسان بازنگری لازم را داشته باشند.

ورزش بانوان دوره گذار را طی نموده است

معاون پیشین وزارت ورزش در امور بانوان با تاکید بر اینکه ورزش بانوان در ایران دوره گذار را طی نموده است، گفت: تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان در سال 1369 بر اساس نیازی بود که در آن مقطع زمانی برای ورزش بانوان احساس می شد. به خصوص اینکه ورزش بانوان در قالب انجمن ها اداره می شد و به همین دلیل شرایط برای برقراری تعاملات بین المللی مهیا نبود.

حرکت عالی در ورزش بانوان با تشکیل فدراسیون مختص آنها

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی هم از جمله دلایل تاثیرگذار برای تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان بود، ادامه داد: آن موقع تشکیل این فدراسیون یک حرکت عالی برای ورزش بانوان بود و نتایج تاثیرگذاری هم داشت به خصوص به واسطه چهار دوره بازی های زنان مسلمان که با حضور حداکثری نمایندگان دیگر کشورها و در ایران برگزار می شد.

انتقاد به نام فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان

شهریان با طرح این موضوع که واقعا ضرورت تشکیل دوباره این فدراسیون در این مقطع زمانی را نمی دانم، توضیح داد: اول از همه با نام فدراسیون مشکل دارم. فدراسیون بین المللی زنان مسلمان ابتدا با نام شورای همبستگی کشورهای اسلامی شروع به کار کرد اما بعد از مدتی کوتاه و هنگام اخذ مصوبه تغییر نام داد. نام این فدراسیون در این مقطع زمانی اصلا کاربردی ندارد چراکه همه فدراسیون های فعال اسلامی هستند و در بخش بین المللی فعالیت دارد. بانوان هم در تمام این فدراسیون ها فعال بوده و نقش دارند.

احیای فدارسیون زنان یک عقب گرد در ورزش بانوان است

نایب رئیس پیشین کمیته ملی المپیک تاکید نمود: هدفی که دهه 60 و 70 در فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان دنبال می شد، امروز برای هر یک از رشته ها به صورت جداگانه در فدراسیون های خودشان پیگیری می گردد. در هر یک از این فدراسیون در بخش بانوان هر گونه فعالیت حتی برای اعزام بین المللی انجام می گردد طوریکه تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان از حیث فنی نمی تواند یاری حال باشد. بنابراین مصوبه احیای این فدراسیون فقط یک عقب گرد در ورزش بانوان به حساب می آید.

تفاوت در نگرش فرهنگی کشورهای مسلمان

شهریان در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران با طرح یک خاطره گفت: در زمان فعالیت فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان یک دوره مسابقه زیر نظر این فدراسیون و به میزبانی پاکستان برگزار گردید. من هم از جمله ناظران مسابقات بودم. در جریان مسابقات مربیان مرد در سالن ها تردد داشتند. بانوان با شلوارک دیده می شدند و با این شرایط مسابقات پخش مستقیم هم داشت. همه اینها در حالی بود که طبق قوانین فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان، مربیان مرد نباید در سالن ها باشند. می خواهم بگویم که نگرش فرهنگی کشورهای مسلمان همان زمان هم متفاوت بود. این تاکید برای توجه به نظام ارزشی و اینکه بانوان به صورت مستقل در سالن ها باشند، نگرش ما در ایران است.

اقدامی که باعث محرومیت ورزش بانوان می گردد

معاون پیشین ورزش بانوان در وزارت ورزش با بیان اینکه تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان باعث می گردد بانوان از امکانات دیگر فدراسیون ها محروم شوند، تاکید نمود: با تشکیل این فدراسیون به طور طبیعی بخشی از منابع انسانی و اقتصادی باید به بدنه آن تزریق گردد و خود به خود ورزش بانوان در هر رشته ای از بدنه اصلی خود منتزع می گردد. طبیعی است که در این شرایط در صورتیکه بانوان از فدراسیون رشته خود مطالبه ای داشته باشند در پاسخ به فدراسیون زنان ارجاع داده می شوند.

احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان مردادماه سال 97 در نشست مشترک مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مصوب شد

خودزنی در ورزش بانوان

این مدیر ورزش بانوان با یادآوری اینکه امروز بسیاری ورزشکاران، مربیان و داوران در بخش بانوان لژیونر می شوند، گفت: با همه این اوصافتصمیم گیری برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان خودزنی برای ورزش بانوان است. توجه به ورزش بانوان یک حق است نه امتیاز؛ این شعار همیشگی من بوده است. اما بعضی تصمیمات در عمل باعث کاهش گستره ورزش بانوان می گردد مانند همین تشکیل دوباره فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان.

عدم استفاده از نیروهای متخصص در ورزش بانوان

وی در این رابطه ادامه داد: متاسفانه در ورزش بانوان به بلوغ و تفکر مدیریتی در سطح عالی نرسیده ایم و به همین دلیل از تمام نیروهای متخصص استفاده نمی کنیم. آقای صالحی امیری در کمیته ملی المپیک با تشکیل جلساتی که تمام مسئولان پیشین کمیته هم در آن حضور دارند اقدام به هم اندیشی و طرح تفکرات آنها می نماید. این کاری است که در ورزش بانوان اصلا انجام نمی گردد. سه سال است که با درخواست خودم بازنشسته شدم و از وزارت ورزش رفتم اما تا به امروز در هیچ زمینه ای از من نظر مشورتی گرفته نشده است. در حالیکه من جزو مدیرانی بودم که وقتی شروع به کار کردم ورزش بانوان در 5 رشته فعال بودم اما زمان انتها کارم این تعداد به 50 رشته افزایش یافته بود.

لزوم بازنگری در احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان

رباب شهریان در انتها مصاحبه با خبرنگاران پیشنهاد داد که مدیران تصمیم گیرنده در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیش از انجام هر گونه اقدام دیگری در رابطه با احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان، با تشکیل گروهی از کارشناسان نسبت به این فدارسیون و مصوبه آن بازنگری لازم را داشته باشند تا مبادا شکل گیری آن برای ورزش بانوان در آینده ایجاد مشکل نگردد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1593

به "خودزنی وعقب گرد با تشکیل فدراسیون زنان مسلمان، لزوم بازنگری مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودزنی وعقب گرد با تشکیل فدراسیون زنان مسلمان، لزوم بازنگری مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید