دانش بنیان ها روزانه 250 هزار عدد طلای سفید فراوری می نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهموری از فراوری روزانه 250 هزار ماسک در کشور اطلاع داد.

دانش بنیان ها روزانه 250 هزار عدد طلای سفید فراوری می نمایند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش بنیان ها برای مقابله با کرونا ایستاده اند. ماسک ها یکی از تجهیزات و ملزومات لازم خصوصا برای کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا است.

شاید این روزها کمبودهایی در این حوزه وجود دارد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که ظرفیت فراوری ماسک از ابتدا شیوع کرونا تا کنون بیش از 4 برابر شده است و اقدامات برای افزایش این ظرفیت نیز در حال اجرا است.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی درباره فراوری ماسک N95 در کشور گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت هایی به صورت پراکنده ماسک فراوری می کردند که آن هم برای برطرف احتیاج داخل بود. گرچه قابلیت فراوری ماسک N95 را داشتیم زیرا ایران جزء معدود کشورهای سازنده دستگاه های صنعتی نانو الیاف است.

سرکار ادامه داد: با شیوع کرونا ضرورت فراوری این نوع ماسک در داخل کشور به وجود آمد و چندین شرکت دانش بنیان کار فراوری این نوع ماسک را عهده دار شدند. در گذشته ماسک N95 محدود و 20 هزار عدد در روز فراوری می شد اما امروز این عدد به 250 هزار رسیده است.

دستگاه دوخت ماسک بومی سازی شد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی همچنین اعلام کرد: برای افزایش ظرفیت فراوری حتی بعضی خطوط فراوری را تغییر کاربری دادیم و با مشتریان آنها صحبت کردیم تا این خطوط الیاف نانو برای ماسک ها را فراوری نمایند. همچنین دو دستگاه فراوری نماینده الیاف نانو که قرار بود صادر گردد، از این چرخه خارج شد و برای فراوری در داخل در مدار کار نهاده شد.

همچنین وی یکی از گلوگاه های فراوری ماسک N95 در کشور را مربوط به دستگاه دوخت این نوع ماسک دانست و گفت: با پیگیری های لازم و حمایت معاونت علمی و فناوری این دستگاه توسط شرکت های دانش بنیان بومی سازی شد و با این اقدام کار دوخت نیز در داخل و با فناوری ایران ساخت انجام می گردد.

سرکار با اشاره به اینکه در ظرفیت فراوری ماسک N95 در روزهای آینده از این میزان بیشتر می گردد، گفت: در حال حاضر مسئله ای برای تامین ماسک N95 کادر درمان وجود ندارد. پس از کادر درمان و بیمارستان ها اولویت برای تامین ماسک افرادی که در مکان های پرازدحام قرار دارند مانند کارمندان بانک، اتوبوسرانی و مترو وجود دارد تا از ماسک های با کیفیت و N95 استفاده نمایند.

دانش بنیان های فعال در این حوزه با تمام توان خود برای برطرف مسائل به میدان آمده اند و با افزایش ساعت کاری خود در کوشش اند تا سرعت بیشتری به فراوری دهند.

البته کمبود ماسک موضوعی است که در دیگر کشورها نیز حتی با شدتی بیشتر وجود دارد. به گونه ای که به آن لقب طلای سفید را داده اند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3996

به "دانش بنیان ها روزانه 250 هزار عدد طلای سفید فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها روزانه 250 هزار عدد طلای سفید فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید