دلار باز هم به عقب رانده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، ارزش دلار مقابل تمامی ارز های معتبر کاهش یافت.

دلار باز هم به عقب رانده شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، در یک دستاورد دارویی دیگر در مقابله با کرونا، شرکت دارویی مدرنا اعلام نموده است که به زودی تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را برای توزیع واکسن ساخت این شرکت در ایالت های مختلف به دست خواهد آورد. پیش از این نیز مراحل مقدماتی استفاه از واکسن های ساخت شرکت فایزر نهایی شده بود. معامله گران امیدوارند کابوس کرونا که از فوریه 2020 دنیا را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است تا چند ماه آینده به خط خاتمه خود برسد و حرکت به سمت عادی شدن شرایط شتاب بیشتری بگیرد.

در طرف سیاست گذاری پولی انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا به رویه کنونی خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطوح یک دهه اخیر ادامه دهد. به عقیده بعضی از کارشناسان اقتصادی، در سال آینده میلادی نیز احتمالا شاهد تغییر محسوسی در اجرای سیاست انبساطی فدرال رزرو نخواهیم بود.

تورم منفی و رکود اقتصادی در کنار بالا ماندن نرخ بیکاری، شرایط سختی را برای سیاست گذاران اروپایی در احیای رشد اقتصادی کشورهای خود رقم زده است و احتمالا دو سال طول خواهد کشید تا شرایط به حالت قبل از بحران کرونا باز گردد. بانک مرکزی فرانسه در برآورد جدیدی از شرایط اقتصادی این کشور بیان کرد که اقتصاد این کشور امسال تحت تاثیر شیوع کرونا، محدودیت های رفت و آمد و تعطیلی گسترده کسب و کارها حدود 9 درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق، بدترین عملکرد دومین اقتصاد عظیم اتحادیه اروپا طی یک دهه اخیر خواهد بود.

اقتصاد دنیا کماکان تحت تاثیر کرونا واقع شده است و آن طور که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در گزارشی پیش بینی نموده است، متوسط رشد اقتصادی کشورهای دنیا در امسال به منفی 5.6 درصد خواهد رسید که در صورت تحقق، بدترین عملکرد از زمان بحران اقتصادی در سال 2009 تا به امروز محسوب می گردد. این گزارش اگرچه هنوز گزارش ناامید نماینده ای محسوب می گردد اما نسبت به پیش بینی قبلی منفی 9 درصدی، بهبود نسبی یافته است. پیش از این نیز سازمان ملل نسبت به فقیر شدن حدود هشت میلیون نفر در دنیا بر اثر کرونا هشدار داده بود.

نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات هنوز نتوانسته اند به توافقی با یکدیگر بر سر جزییات لایحه حمایتی جدید برسند و نانسی پلوسی- رییس کنگره گفته است احتمالا از سر گیری مذاکرات به پس از تعطیلات کریسمس موکول خواهد شد. بسته دوم حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای کرونا حدود 900 میلیارد دلار اعتبار در بر خواهد داشت و قرار است جایگزین بسته حمایتی سه تریلیون دلاری قبلی گردد. تمرکز بسته جدید روی حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و پرداخت یارانه نقدی مستقیم به افراد بیکار شده خواهد بود.

برخلاف کوشش های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش تورم آمریکا، متوسط نرخ تورم عظیم ترین اقتصاد دنیا در 12 ماه منتهی به نوامبر بدون تغییر نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح 1.2 درصد رسید که این نرخ تورم 0.1 درصد کمتر از نرخ مورد انتظار قبلی و کمترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در سه ماهه اخیر محسوب می گردد. بانک مرکزی آمریکا رسیدن به تورم بالای دو درصد را هدف گذاری نموده است.

از طرف دیگر شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در آمریکا به 853 هزار نفر رسیده که بالاترین رقم ثبت شده سه ماه اخیر بوده است. با بالا باقی ماندن آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، بسیاری از کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک با حداقل ظرفیت کار می نمایند و استخدام نیروی جدید را متوقف نموده اند.

توزیع نخستین محموله های واکسن کرونا در شماری از کشورها شروع شده است اما در انگلیس که نخستین کشور شروعنماینده واکسیناسیون عمومی بود، بعضی از افراد از واکنش آلرژیک بدن خود به واکسن خبر داده اند که همین مساله نیز باعث شد تا وزارت بهداشت انگلیس از افراد حساس بخواهد تا تعیین شدن راستی آزمایی این ادعا از واکسن زدن پرهیز نمایند.

بن بست در مذاکرات برگزیت کماکان ادامه دارد و نشریه سان از احتمال خاتمه دادن به مذاکرات توسط دولت بوریس جانسون خبر داده است. در صورتی که طرفین به توافق تعیینی بر سر چارچوب روابط خود در اینده نرسند باید به قوانین سازمان تجارت دنیای مراجعه نمایند. با وجود این مساله، رشد اقتصادی در اروپا به میزان قابل توجهی تقویت شده است و نظرسنجی انجام شده توسط اتاق بازرگانی آلمان نشان می دهد خوش بینی فعالان اقتصادی این کشور در ماه دسامبر تحت تاثیر اخبار مثبت واکسن کرونا به اوج خود در طول هفت ماه اخیر رسیده است.

مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش نهایی خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سومین فصل سال 2020 را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب مثبت 12.5 درصد و مثبت 11.5 درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو 34.3 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 22.8 درصد افزایش پیدا نموده است.

آمارهای منتشرشده توسط وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود از فوریه 2018 رسیده است که این مساله می تواند رشد اقتصادی این کشور را بیش از پیش تشدید کند.

تا به امروز بیش از 73 میلیون و 541 هزار و 712 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و 635 هزار و 421 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 309 هزار و 101 نفر، برزیل با 181 هزار و 978 نفر، هند با 144 هزار و 75 نفر، مکزیک با 114 هزار و 298 نفر و ایتالیا با 65 هزار و 857 نفر بوده است.

شدت دریافت سرعت شیوع کرونا باعث شده است تا شاهد رقم خوردن رکوردهای جدید از مرگ و میر روزانه ویروس کرونا باشیم تا جایی که روز دهم دسامبر با ثبت از 12 هزار و 918 فوتی در یک شبانه روز رکورد قبلی را که مربوط به روز یادهم نوامبر با 11 هزار و 10 قربانی بود، شکست.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا نموده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای دنیای را اندازه می گیرد، در معاملات امروز با 0.23 درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح 90.433 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.128 دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت خاتمهی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه ترین دور از معاملات، پوند با 0.75 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.343 دلار مبادله شد. یورو 0.04 درصد بالا رفت و با ماندن در کانال 1.21 به 1.215 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با 0.31 درصد کاهش به 103.707 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.322 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 6.538 یوان چین اعلام شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6146

به "دلار باز هم به عقب رانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار باز هم به عقب رانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید