دوره های بحران؛ دوره های تمرین همدلی و مشارکت در سرنوشت

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/یزد کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد در مورد شیوه مدیریت بیماری کرونا طی بیانیه ای گفت: دوره های بحران، دوره های تمرین همدلی و مشارکت جمعی در سرنوشت جمعی و زمانه نشان دادن انسانیت، دیگردوستی و پایداری اجتماعی است.

دوره های بحران؛ دوره های تمرین همدلی و مشارکت در سرنوشت

کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد در این بیانیه با اشاره به این که ایران ما باز هم یکی از برهه های سخت را تجربه می نماید و ویروس کرونا که مردم ده ها کشور را به دردسرهای جدی انداخته، اغلب استان های ما را نیز درگیر نموده است، اظهار می نماید: اگر به تاریخ بلند کشورمان نگاه کنیم، پدران و مادران ما در مواجهه با بیماری های همه گیر همچون وبا و طاعون دست یار یکدیگر بوده اند. در این دوره های بحرانی، جز عده قلیلی از محتکران بدطینت، مردمان و خیراندیشان و خیرخواهان از هیچ یاریی به یکدیگر دریغ نداشتند، حتی گروهی از تاجران نیک خو، دارایی ها و سرمایه های خود را به مردم می بخشیدند چرا که به نوع دوستی - نه در حد زبان - که از اعماق وجود ایمان داشتند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر این که دوره های بحران، دوره های تمرین همدلی و مشارکت جمعی در سرنوشت جمعی و زمانه نشان دادن انسانیت، دیگردوستی و پایداری اجتماعی است. به نقل از اعضای کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد بیان می گردد: مانند شما مردم خوب، بر این باوریم که جامعه ما را باید خود ما نجات دهیم. ما باور داریم که ایران، هیچ گاه بدون مراقبت مردم ایران برقرار و پایدار نخواهد ماند. در این شرایط، درخواست ما از همه هموطنان عزیزمان، پرهیز از هراس های بی دلیل، خودداری از بازنشر اخبار نادرست در شبکه های اجتماعی، مراقبت، افزایش آگاهی و یاری کردن به همه افراد و مراکزی است که در این بحران، مسئولیت دارند؛ چرا که این خود نوعی مسوولیت اجتماعی است.

براساس این بیانیه، این بحران تنها در صورتی هزینه های اندکی برای کشور ما خواهد داشت که پیوندهای عمیقی میان دولت و مردم وجود داشته باشد. ما در زمانه ای به این شرایط رسیده ایم که شاخص های سرمایه اجتماعی و از جمله اعتماد عمومی در سطح پایین تری نسبت به دهه های گذشته قرار گرفته است و بی تفاوتی اجتماعی در جامعه ما شرایط نامناسب تری نسبت به قبل پیدا نموده است.

در بخش پایانی بیانیه کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با تاکید بر این که همدلی میان دولت و مردم و افزایش اعتماد عمومی جامعه می تواند به وسیله صداقت در گفتار، اطلاع رسانی شفاف و به موقع، قاطعیت در مدیریت بحران و افزایش مشارکت اجتماعی محقق گردد، توصیه می گردد: ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کورونا ضروری است همزمان با در نظر دریافت همه تمهیدات لازم در زمینه تامین امکانات بهداشتی و درمانی مردم، تا رفع شدن کامل بحران، در اطلاعیه های منظم و پیوسته همه آگاهی های مورد احتیاج مردم از شیوه های علمی و به روز پیشگیری و نحوه مواجهه دقیق با بیماری گرفته تا آمار شفاف افراد درگیر و از دست رفته به تفکیک شهرستانها و همچنین نحوه انجام فعالیت های اجتماعی و شغلی مردم در روزهای آینده را به مردم ارائه دهد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3568

به "دوره های بحران؛ دوره های تمرین همدلی و مشارکت در سرنوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های بحران؛ دوره های تمرین همدلی و مشارکت در سرنوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید