راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر حمیدرضا طیبی در حاشیه بیست و یکمین کنگره پزشکی فراوریمثل که از امروز آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران گفت: طبیعی بود که با آغاز بیماری کووید 19 در چین و شیوع آن در کشورها، تمهیداتی را در راستای پیشگیری و درمان بیماری به کار بگیریم. در این راستا محققان جهاد دانشگاهی در زمینه فراوری کیت، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و … فعالیت های خود را از همان ابتدا آغاز کردند و اکنون به مرحله فراوری و تأمین احتیاج رسیده اند.

راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان، سلول درمانی را در زمینه درمان بیماری کووید 19 در پیش گرفت، گفت: محققان این پژوهشگاه تحقیقاتی را در راستای استفاده از سلول های مزانشیمی در بافت های ریه شروع نموده اند.

شروع فاز دوم سلول درمانی در بیماران کووید 19

طیبی ادامه داد: این تحقیقات با همکاری بیمارستان های مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر بود که فاز اولیه آن به اتمام رسیده و قرار است فاز دوم آن با تعداد بیشتری انجام گردد.

وی اضافه نمود: پروژه سلول درمانی در بیماری کووید 19 یک پروژه زمانبر است که امیدواریم با طی شدن مراحل فازهای بعدی نتایج خوبی حاصل گردد.

طیبی با بیان اینکه محققان جهاد دانشگاهی در همه حوزه های مرتبط با کرونا اعلام آمادگی نموده اند، گفت: البته که بسیاری از حوزه ها برای تأمین نیاز به بودجه های زیادی نیاز دارند اما تیم های جهاد دانشگاهی همیشه مشغول به کار هستند.

فراوری آنتی ژن هایی برای تشخیص کرونا

وی گفت: همچنین محققان جهاد دانشگاهی در فراوری آنتی ژن ها برای تشخیص کرونا پیروز بوده اند و توانستند این آنتی ژن ها را در اختیار مؤسسات و مراکزی که تست کرونا می گیرند، قرار دهند.

آخرین شرایط بیمارستان سلول بنیادی

رئیس جهاد دانشگاهی در مورد بیمارستان سلول بنیادی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: یک زمانی شهردار وقت تهران لطف کرد و ساخت بیمارستان سلول بنیادی را برعهده گرفت اما این فرایند با بروز مسائل اقتصادی روبرو و پروژه فراوری آن متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی چنین بیمارستانی به دلیل تخصصی بودن کار سلول بنیادی در درمان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه کشور با مسائل اقتصادی روبرو شد، راه اندازی این بیمارستان نیز به مرحله توقف رسید اما بسیاری از درمان هایی که با سلول های بنیادی انجام می گردد، با همکاری سایر بیمارستان ها به صورت محدود صورت می گیرد.

طیبی با بیان اینکه به دلیل مسائل اقتصادی راه اندازی چنین بیمارستانی امکانپذیر نیست، گفت: ما کوشش می کنیم تا قبل از راه اندازی این بیمارستان، خدمات سلول درمانی با همکاری بیمارستان ها به صورت محدود انجام گردد.

به گفته وی، کوشش می کنیم این پروژه را به وسیله خیرین پیگیری کنیم، هر چند که بحران اقتصادی خیرین را نیز درگیر نموده است.

رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: محققان کشور حرف های نو و جدیدی در زمینه های مختلف علمی و فناوری دارند که باید آن را دستکم نگیرند؛ در بحث سلول های بنیادی نیز بسیاری از فعالیت ها که توسط محققان کشور انجام می شوند، جدید هستند از این رو ما باید باور داشته باشیم که می توانیم با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم.

وی در مورد یکی دیگر از فعالیت های پژوهشگاه رویان گفت: محققان رویان در زمینه پارکینسون اقدامات جدیدی انجام داده اند که فاز آزمایشگاهی و حیوانی آن به اتمام رسیده و در آستانه شروع فاز انسانی هستند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5192

به "راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید