رستوران رفتن تا آینده ای نامشخص ترسناک است

به گزارش پرسینا بلاگ، سرایت کرونا به دیگران در حالت عادی معمولا در فاصله حدود یک متری رخ می دهد اما متراکم بودن محیط و سیستم تهویه هوا قطرات ریز سیستم تنفسی را به حرکت درآورده و ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. تصویر زیر مربوط به پژوهشی است که در آن نحوه ابتلای سه خانواده چینی به کرونا آنالیز شده است.

رستوران رفتن تا آینده ای نامشخص ترسناک است

در این تصویر خانواده های B ،A و C اطراف میزهای با فاصله بیش از یک متر نشسته اند و سیستم تهویه هوا هم روشن بوده. در این رستوران پنج طبقه پنجره ای وجود ندارد و هوا به وسیله سیستم تهویه مطبوع به چرخش در می آید. خانواده های A و B حدود 53 دقیقه کنار هم نشسته اند و خانواده های A و C هم 73 دقیقه در مجاورت هم مشغول صرف نهار بوده اند.

بر این اساس A1 در 24 ژانویه از ووهان به گوانجو آمده تا با سه نفر دیگر از اعضای خانواده اش نهار بخورد. A1 در عصر همان روز با نشانه های ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می گردد و تا 11 روز بعد 9 نفر دیگر از افراد حاضر در میزهای مجاور نیز دیگر دچار کووید-19 شدند. فرضیه محققان این است که A1 به وسیله قطرات ریز سیستم تنفسی در هر میز دستکم یک نفر را بیمار نموده است.

همانطور که می دانید ویروس در هوا امکان حرکت دارد و این مساله برای مکان های بسته ای نظیر رستوران که با وجود جمعیت متراکم در آن از ماسک استفاده نمی گردد، خطرناک است. محققان در اینباره می گویند:

شیوع ویروس در این رستوران تنها ناشی از حرکت قطرات ریز سیستم تنفسی نیست چون ابعاد آنها بالای 5 میکرون است و تنها برای مدت کوتاهی در هوا می ماند. علاوه بر این فاصله بین A1 و افراد سر میز C بیش از یک متر است اما جریان هوای ناشی از سیستم تهویه به پخش ویروس یاری نموده است.

از آنجا که در رستوران امکان پوشیدن ماسک وجود ندارد در صورت بازگشایی این اماکن باید با افزایش فاصله میزها، نظارت بر درجه حرارت و بهینه سازی سیستم تهویه از شیوع ویروس مهلک کرونا جلوگیری کرد.

منبع : دیجیاتو

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: آی تابناک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4304

به "رستوران رفتن تا آینده ای نامشخص ترسناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران رفتن تا آینده ای نامشخص ترسناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید