سال پرترافیک برای والیبال ایران، توقع بالا از رئیسی که معین نیست!

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رشته ورزشی والیبال در سال 98 درحالی یکی از پرفشارترین و پرترافیک ترین روزهای خود را سپری خواهد نمود که هنوز تکلیف رئیس فدراسیون معین نیست. پس از برکناری احمد ضیایی رئیس پیشین به دلیل قانون منع به کار گیری بازنشستگان، وزارت ورزش، افشین داوری را به عنوان سرپرست معرفی کرد. در حالی که جامعه و کارشناسان والیبال درخواست مشخص تکلیف رئیس و برگزاری هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی را داشتند اما وزارت ورزش توجهی به این موضوع نکرد تا والیبال سال جدید را بدون رئیس شروع کند.

سال پرترافیک برای والیبال ایران، توقع بالا از رئیسی که معین نیست!

لیگ ملت های والیبال، انتخابی المپیک 2020، قهرمانی آسیا و جام دنیای از جمله رویدادهای مهم برای والیبال ایران است که باید در این مسابقات حضور داشته باشد. با توجه به پیروزیت های چند سال اخیرِ ملی پوشان در مسابقات مختلف و ارائه بازی های خوب، والیبال به یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان تبدیل شد و همین موضوع باعث شد تا حساسیت ها و توجهات از سوی مردم بر روی این رشته ورزشی بیش تر از گذشته گردد.

در بین توجهات مردم اما وزارت ورزش چندان اهمیتی به والیبال نمی دهد تا در آستانه چند ماه به برگزاری اولین تورنمنت مهم که محک خوبی برای ملی پوشان پیش از حضور در رقابت های انتخابی المپیک خواهد بود، والیبال بدون رئیس و برنامه ریزی خوب به کارش ادامه دهد.

* برگزاری مجمع انتخابات

در حال حاضر زمان دقیق مجمع انتخاباتی از سوی وزارت ورزش اعلام نشده و حتی ثبت نام کاندیداها نیز صورت نگرفته است. در اواخر سال گذشته وزارت ورزش اعلام نموده بود در سال جدید مجمع برگزار می گردد اما تاریخ تعیینی اعلام نکرد. با توجه به شرکت تیم ملی در رویدادهای مهم باید دید وزارت ورزش چه برنامه ای برای والیبال در نظر دارد. این طور به نظر می رسد که افشین داوری گزینه ریاست فدراسیون است و به همین دلیل وزارت عجله ای برای برگزاری مجمع ندارد و داوری در کمال آرامش به کارش ادامه و در حال برنامه ریزی است.

* لیگ ملت های والیبال

نخستین تورنمنتی که بلند قامتان ایران باید در سال 98 در آن شرکت نمایند حضور در لیگ ملت های والیبال است، جایی که سال پیش ملی پوشان در بین 16 تیم حاضر در مسابقات عنوانی بهتر از سیزدهمی کسب نکردند. تیم ملی پیش از حضور در دوره گذشته مسابقات تنها دو دیدار تدارکاتی با صربستان و حضور در تورنمنت اسلوونی را تجربه کرد و با آمادگی نه چندان خوبی پا در رقابت ها گذاشت و حال پس از گذشت یک سال تغییر چندانی در دیدارهای تدارکاتی رخ نداده و حتی وضعیت بدتر از گذشته است. لیگ ملت ها از 10 خردادماه تا 9 تیرماه با حضور 16 تیم در پنج هفته برگزار خواهد شد و جایزه 6 میلیون دلاری برای تیم های برتر در نظر گرفته شده است. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران تا به حال پیروز به صعود به مرحله نهایی نشده است.

برنامه ایران در لیگ ملت های والیبال

هفته میزبان تیم ها
هفته اول چین چین، ایران، آلمان و ایتالیا
هفته دوم ژاپن ژاپن، ایران، آرژانتین و برزیل
هفته سوم ایران ایران، کانادا، لهستان و روسیه
هفته چهارم ایران ایران، فرانسه، پرتغال، استرالیا
هفته پنجم بلغارستان بلغارستان، ایران، صربستان و آمریکا

* انتخابی المپیک 2020

مسابقات انتخابی المپیک یکی از مهم ترین رویدادهای پیش رو برای تیم ملی است. 24 تیم برتر دنیا در 6 گروه چهار تیمی از 18 تا 21 مرداد ماه به میدان خواهند رفت و در سرانجام تیم برتر هر گروه سهمیه مستقیم حضور در المپیک توکیو را کسب خواهد نمود. ایران در گروهE با تیم های روسیه، مکزیک و کوبا به میزبانی سنت پترزبورگ روسیه همگروه است که با توجه به حضور روسیه در این گروه کار سختی در انتظار ملی پوشان است. در صورت عدم پیروزیت تیم ملی در این مسابقات، مسابقات انتخابی قاره ای که آذرماه برگزار می گردد آخرین شانس حضور در المپیک 2020 خواهد بود. در این تورنمنت 8 تیم برتر آسیا جواز حضور را خواهند داشت و یک تیم سهمیه المپیک را به دست خواهد آورد.

گروه بندی تیم ها
گروه A برزیل، مصر، بلغارستان، کره جنوبی یا پورتوریکو
گروه B آمریکا، بلژیک، هلند، کره جنوبی یا پورتوریکو
گروه C ایتالیا، صربستان، استرالیا و کامرون
گروه D لهستان، فرانسه، اسلوونی و تونس
گروه E روسیه، ایران، کوبا و مکزیک
گروه F کانادا، آرژانتین، فنلاند و چین

* مسابقات قهرمانی آسیا

رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی ایران از 22 تا 30 شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد. در حال حاضر تعیین نیست تیم ملی اصلی در این مسابقات شرکت خواهد نمود یا فرصت حضور به تیم ب داده می گردد تا محک خوبی برای استفاده از جوانان باشد، فرصتی که در بازی های آسیایی از تیم ب گرفته شد و تیم اصلی برای کسب مدال طلا پا در میدان گذاشت. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از این حیث مهم است که هشت تیم برتر در رقابت ها جواز حضور در مسابقات انتخابی قاره ای برای کسب سهمیه المپیک توکیو شرکت خواهند کرد. با توجه به قدرت والیبال ایران در آسیا تیم ب نیز توانایی حضور در جمع 8 تیم برتر را خواهد داشت و باید دید تصمیم مسئولان در این زمینه چه خواهد بود.

* جام دنیای والیبال

رقابت های جام دنیای والیبال از 9 تا 23 مهر ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و دو تیم ایران و استرالیا جواز حضور در این رقابت ها را کسب نموده اند. تیم ملی ایران برای نخستین بار با راهنمایی کواچ پیروز شد عنوان هشتمی را در این مسابقات کسب کند که بهترین عنوان ایران در این مسابقات بود.

* لیگ برتر

برگزاری مسابقات لیگ برتر یکی از چالش های فدراسیون والیبال است و حتی منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ اعلام نموده بود امکان عدم برگزاری مسابقات وجود دارد. مسابقات لیگ که هر ساله اواخر مهرماه برگزار می گردد باید دید چه آینده ای دارد و برنامه فدراسیون در این زمینه چیست، آیا مسابقات لیگ با فشردگی بیش تر برگزار می گردد یا خیر؟

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2203

به "سال پرترافیک برای والیبال ایران، توقع بالا از رئیسی که معین نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال پرترافیک برای والیبال ایران، توقع بالا از رئیسی که معین نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید