ستاری: 58 ماده اولیه دارویی با ارزبری 570 میلیون دلار ایران ساخت می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: 58 ماده اولیه دارویی که 570 میلیون دلار ارزبری دارد به مدد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها ایران ساخت می گردد.

ستاری: 58 ماده اولیه دارویی با ارزبری 570 میلیون دلار ایران ساخت می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در فراوری فرآورده های دارویی زیستی و نوترکیب گفت: این حوزه راهبردی و اقتدارآفرین برای کشور به شمار می رود. توانمندی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های داخلی، ارزش فراوریاتمان در این حوزه را به حدود 1.2 میلیارد دلار رسانده است.

ستاری با بیان این که ایران در حوزه های دانشی دارو های زیست فناوری و بیوتیک به صورت ذاتی توانمندی و رجحان داریم، افزود: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های پیروز کشور بخش قابل توجهی از فراوریات این حوزه فناوری را به خود اختصاص داده اند؛ به طوری که بیش از پنجاه درصد فراوریات دارویی مان که صادر می گردد از این حوزه است.

وی به فرصت های بالقوه برای رونق صنعت دارویی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره نمود و افزود: سرمایه گذاری های میلیاردی روی این حوزه توسط بخش خصوصی نشان می دهد زیست فناوری به حوزه ای درآمدزاد تبدیل شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فراوری ایران ساخت فرآورده های دارویی راهبردی که در تحریم قرار دارند، گفت و ادامه داد: از سال گذشته اجرای برنامه خودکفایی در فراوری دارو را شروع نموده ایم، 27 داروی بیولوژیک، 50 داروی شیمیایی و 58 ماده اولیه دارویی که 570 میلیون دلار ارزبری دارد به مدد شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها ایران ساخت می گردد.

ستاری از شروع فرآیند فراوری احتیاج های دارویی و شیمیایی یادشده گفت و ادامه داد: قرارداد ها با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برای فراوری این فرآورده ها و مواد اولیه، منعقد شده است. به زودی با ورود این فرآورد ها به بازار، احتیاج کشور به این اقلام فناورانه و راهبردی به مدد فراوریات ایران ساخت برطرف می گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره تحقق معافیت های مالیاتی برای حمایت از فراوری دارویی اظهار کرد: یکی از گام های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از فراوریکنندگان داخلی، تحقق معافیت های مالیاتی بوده است؛ کوشش کردیم این معافیت های مالیاتی در تحقیق و توسعه شرکت ها و فراوری محصولات نوآورانه و جدید، اثرمند گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، بر ضرورت عزم جدی و همدلی برای برطرف وابستگی در حوزه غذا تأکید کرد و گفت: ما در حوزه غذا به ویژه در حوزه های دام، طیور و آبزیان وابستگی های جدی داریم. این وابستگی در بحث های دانشی خود را نمایان تر می نماید. سنتی بودن و فاصله این حوزه ها از فناوری های روز و موضوعات دانشی مشکلاتی ایجاد نموده است که باید با حمایت از نوآوری و دانش جوانان خلاق شرکت های دانش بنیان و استارتاپی برطرف گردد.

ستاری از برنامه جدی حمایتی برای برطرف ساختن ساخت احتیاج ها در حوزه غذای دام، طیور و آبزیان گفت و افزود: البته در حوزه گیاهان هم گام هایی برداشته شده است. این حوزه بسیار بکری برای فراوری ایران ساخت به شمار می رود؛ اگرچه شبکه های وارداتچی بر این حوزه سایه گسترده اند، اما همه باید کوشش کنیم تا این حوزه را به نفع شرکت های دانش بنیان داخلی بازپس گیری کنیم. زیرا علاوه بر احتیاج و تقاضا، دانش و نیروی انسانی خلاق و توانمند در این حوزه وجود دارد.

بازدید از دستاورد های فناورانه ایران فارما

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با حضور در نمایشگاه ایران فارما، ازتازه ترین دستاورد های فعالان دانش بنیان و استارتاپی ایرانی و خارجی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود بازدید کرد.

پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته)، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و معاون مالی وزیر امور خارجه افتتاح شد

نمایشگاه ایران فارما از امروز تا چهارم مهرماه در محل مصلی امام خمینی (ره) میزبان فعالان دانش بنیان و فناور این حوزه خواهد بود.

این نمایشگاه توانمندی شرکت های فراوریکننده، توزیع کننده، تامین کننده ماشین آلات، مواد اولیه دارویی شرکت های دارویی نوترکیب، شرکت های دانش بنیان، شرکت های فراوریکننده دارو های گیاهی، مکمل های رژیمی و غذایی، صنایع چاپ و بسته بندی دارو، مراکز تحقیقاتی و مراقبتی دارو را به نمایش می گذارد.

بیش از 550 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما حضور دارند که 400 شرکت داخلی و 150 شرکت خارجی هستند و از سی کشور جهان دستاورد های خود را به نمایش درآورده اند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1617

به "ستاری: 58 ماده اولیه دارویی با ارزبری 570 میلیون دلار ایران ساخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: 58 ماده اولیه دارویی با ارزبری 570 میلیون دلار ایران ساخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید