سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد

به گزارش پرسینا بلاگ، گروهی از محققان چینی دریافتند استعمال سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد.

سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران، محققان چینی بر این باورند که افراد سیگاری که یک بار دچار سکته مغزی شده اند درصورتیکه مصرف آن را کنار نگذارند یا حداقل کاهش ندهند بیشتر محتمل است مجدد دچار سکته مغزی شوند.

محققان همیشه بر ارتباط بین استعمال سیگار و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و حمله قلبی و سکته مغزی تاکید داشته اند. هرچند، در این مطالعه جدید بر این نکته تاکید شده که چگونه استعمال سیگار بر خطر سکته مغزی دوم در افرادی که پیش از این سابقه سکته داشته اند، تاثیرگذار است.

از میان 3069 نفری که پس از سکته مغزی جان سالم به در برده بودند، 48 درصد مصرف نماینده فعلی سیگار هستند و 9 درصد دیگر سابقه استعمال سیگار داشته اند. همچنین از میان افرادی که مصرف سیگار داشته اند 62 درصد توانستند در مدت چند ماه پس از سکته مغزی سیگار را ترک نمایند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، محققان مشاهده کردند افراد سیگاری بیش از افرادی که سابقه استعمال سیگار نداشته اند محتمل است دچار دومین سکته مغزی شوند. همچنین این خطر با وجود کنار گذاشتن مصرف سیگار پس از اولین سکته وجود دارد. هرچند، افرادی که پس از سکته مغزی اول مصرف سیگار را ترک نموده اند 29 درصد کمتر از افرادی که به استعمال سیگار ادامه داده اند در معرض خطر دومین سکته مغزی هستند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 544

به "سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید