شبی که ماه در شب های تیره تالین کامل می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار در بیست و سومین جشنواره شب های تیره تالین در استونی رقابت می نماید.

شبی که ماه در شب های تیره تالین کامل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، چهارمین تجربه کارگردانی آبیار در نخستین حضور بین المللی خود در بخش مسابقه رسمی جشنواره شب های تیره تالین به نمایش درمی آید. فهرست هشت فیلم حاضر در این بخش رقابتی اعلام شد که شبی که ماه کامل شد یکی از آنهاست؛ فیلمی که می توانست نماینده ایران در بخش بهترین فیلم بین المللی نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار هم باشد.

بیست و سومین جشنواره شب های تیره تالین 15 نوامبر تا اول دسامبر در استونی برگزار می گردد اما برنامه نمایش فیلم های بخش مسابقه 20 تا 29 نوامبر است. فهرست کامل آثار حاضر در بخش های مختلف و اعضای هیات داوران 24 اکتبر اعلام خواهد شد و فعلا تکلیف هشت فیلم بخش مسابقه تعیین شده است. کره جنوبی، ترکیه، دانمارک، آلمان، چین، ایرلند و روسیه همراه با ایران در بخش مسابقه رسمی نماینده دارند.

شبی که ماه کامل شد داستان دختری است که با یک جوان بلوچ ازدواج می نماید اما نمی داند در واقع به عقد پسری از خانواده ریگی درآمده است. او برای رهایی از این مشکل می پذیرد به پاکستان و از آنجا به اروپا برود اما شرایط به گونه ای رقم می خورد که همسرش با تروریست ها همکاری می نماید و در نهایت هم با داشتن دو فرزند قربانی انتخاب خود می گردد. عشق فائزه و عبدالحمید پایانی تلخ برای هر دو نفر آنها دارد.

فیلم های بخش مسابقه جشنواره شب های تیره تالین برای کسب چند جایزه رقابت می نمایند؛ ابتدا جایزه بزرگ برای بهترین فیلم به ارزش 10 هزار یورو که به کارگردان و تهیه نماینده می رسد. جایزه پنج هزار یورویی بهترین کارگردان، جایزه هزار یورویی برای بهترین بازیگران زن و مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری و یک جایزه هم برای بهترین موسیقی متن. بخش مسابقه رسمی از سال 2014 شروع به کار نموده است.

آبیار فعالیت هنری خود را با نوشتن داستان شروع کرد و با اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک ترند وارد سینما شد، با شیار 143 نام خود را سر زبان ها انداخت و با نفس روایتی تاثیرگذار از دنیای کودکی ارائه داد. شبی که ماه کامل شد کامل ترین و بلندپروازانه ترین تجربه آبیار در سینماست و الناز شاکردوست، هوتن صبور، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و پدرام شریفی بازیگران آن هستند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1883

به "شبی که ماه در شب های تیره تالین کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبی که ماه در شب های تیره تالین کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید