شب فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق برج میلاد برگزار گردید

به گزارش پرسینا بلاگ، برنامه های فرهنگی و هنری استان گلستان در شب فرهنگی این استان تحت عنوان جشنواره ملی چارسوق در محل برج میلاد تهران برگزار گردید.

شب فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق برج میلاد برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در این جشنواره که از ساعت 21 الی 24 شامگاه یکشنبه 7 مردادماه در محوطه برج میلاد تهران برگزار گردید پایتخت نشینان، اهالی گلستان و دیگر هم وطنان از سراسر کشور مهمانان ویژه شب فرهنگی استان بودند که با حضور پرشور خود از نزدیک با بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های استان گلستان در زمینهٔ فرهنگ و آداب ورسوم، جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی، صنایع دستی و سوغات آشنا شدند.

این جشنواره با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران، هزارجریبی نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، غراوی نماینده مردم شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرا شد.

برنامه های این شب فرهنگی که به منظور ایجاد فرصتی برای توسعه گردشگری استان گلستان تدارک دیده شده بود با اجرای مجری توانمند ایران اسلامی بهمن هاشمی برگزار گردید.

از برنامه های اجرایی در این مراسم می توان به اجرای گروه موسیقی نجوای کتول , موسیقی محلی قوم سیستان و مراسم چکه سما کتول همچنین اجرای طنز و استند آپ توسط علیرضا گالشی(قارنلی) اشاره نمود.

اجرای زنده هنر ارزشمند صنایع دستی چون نخ ریسی و نمدمالی، اجرای مراسم آئینی حنابندان سنتی قوم قزلباش رامیان، اجرای شعبده بازی، اجرای مراسم اتحاد اقوام، برگزاری چندین نوبت مسابقات گلستان شناسی نیز از دیگر برنامه های این شب پرشور بود که با استقبال شرکت کنندگان نیز روبرو شد.

همچنین با اکران کلیپ های مختلف از نگارستان ایران حضار با فرهنگ و آداب و رسوم مردم خونگرم میهمان نواز گلستان آشنا شدند.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و غراوی نماینده مردم شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولانی بودند که در این مراسم از ظرفیت های استان گفتند و مردم حاضر در این جشنواره را به سفر به گلستان ترغیب و دعوت کردند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1247

به "شب فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق برج میلاد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق برج میلاد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید