شمخانی: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه نمایشی و ناشی از ترس است

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر شورای عالی امنیت ملی افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه را نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت های گذشته خواند و توضیح داد: این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم های زیان بار می گردد.

شمخانی: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه نمایشی و ناشی از ترس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) هشتم دی ماه در واکنش به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه در توئیترش نوشت: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه، نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت های گذشته است.

وی اضافه کرد: این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم های زیان بار می گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توضیح داد: امنیت در منطقه تنها با خروج عوامل خارجی ضد ثبات محقق می گردد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تحرکات آمریکا در منطقه نیز گفت: ما به طور روشن گفته و هشدار داده ایم مسئولیت هرگونه توطئه چینی با آمریکاست. بعضی شیطنت ها را شنیده ایم به آمریکا و دوستان در منطقه پیغام داده ایم که آمریکا در روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید دست به ماجراجویی جدیدی نزند.

خطیب زاده توضیح داد: به دنبال تنش در منطقه نبوده و نیستیم. درباره دفاع از کشور ذره ای تردید نداریم، همه امتحان نموده اند و پاسخ های ما را دیدند. امیدواریم عقلایی که در واشنگتن هستند تنش زدایی نمایند

وی همچنین در مورد حرکت زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس هم گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی مسئولیت هرگونه تنش آفرینی و ماجراجویی به عهده آمریکاست و می دانند جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت و منافع ملی خود با کسی شوخی ندارد و امیدواریم عقل بر ماجراجویی نزد بعضی از جنگ طلبان بچربد.

خطیب زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش بینی می کنید دولت ترامپ در روزهای به جامانده اقدام نظامی را علیه ایران صورت دهد؟ گفت: پیش بینی نه کار سیاستمداران است، نه دیپلمات ها و حتی کار محققان هم نیست. ما به عنوان یک دولت برای هر سناریویی آمادگی داریم و به همه سناریوها فکر می کنیم و برای هر سناریویی پاسخ لازم خود را آماده داریم. امیدواریم در این روزهای آخر خروج از کاخ سفید از هر تنش زایی دست بردارند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6256

به "شمخانی: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه نمایشی و ناشی از ترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمخانی: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه نمایشی و ناشی از ترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید