شناسایی پروتئینی که سرما را حس می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، گروهی از محققان بین المللی پروتئین های حس کننده سرما را شناسایی نموده اند که به ارگانیسم ها یاری می نماید نسبت به سرمای زیاد واکنش نشان دهند.

شناسایی پروتئینی که سرما را حس می نماید

این پروتئین در حقیقت یک مولکول است که سیگنال های شیمیایی را از خارج سلول دریافت می نماید و به واکنش سلولی یا بافتی منجر می گردد. هنگامی که سطح دما کاهش می یابد، پروتئین در عصب های حسی در پوست تغییرات را حس می نماید و اطلاعات را به مغز می فرستد.

در تحقیقی جدید، پژوهشگران دانشگاه میشیگان (آمریکا)، دانشگاه علم و فناوری هواژونگ (چین) و انستیتو ملی علم و فناوری اولسان در کره جنوبی از کرم های الگانس (Caenorhabditis elegans) به عنوان مدل مطالعه مکانیسم حسگر سرما استفاده کردند. این نوع کرم ژنومی ساده دارد.

طبق تحقیق مذکور که در ژورنال Cell منتشر شده، محققان متوجه شدند هنگامیکه دمای هوا به کمتر از 18 درجه سانتیگراد رسید، کرم های الگانس بدون ژن glr-3 نسبت به سرمای شدید واکنشی نشان ندادند.

ژن مذکور عامل کدگذاری پروتئین GLR-3 است که نشان می دهد جاندار باید سرما را حس کند.

به گفته محققان ژن glr-3 در جانداران مختلف و همچنین انسان ها وجود دارد. آنها نسخه ای از ژن glr-3 که به پستانداران تعلق دارد را به کرم های الگانس فاقد این ژن تزریق کردند. در نتیجه این اقدام کرم های مذکور نسبت به سرما واکنش نشان دادند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1454

به "شناسایی پروتئینی که سرما را حس می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی پروتئینی که سرما را حس می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید