شکم گردها بخوانند؛ معروف ترین رستوران های تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، آشنایی با معروف ترین رستورانهای تهران

شکم گردی در سال های اخیر یکی از جذاب ترین فعالیت های در گشت و گذارهای افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. جالبه بدانید که این موضوع در ایران به جدی گرفته شده و ما این روزهای شاهد رستوران های عالی و حتی بین المللی در سطح شهرهای کشور هستیم و این موضوع خود می تواند گام مثبتی در جهت رشد صنعت گردشگری در زمینه شکم گردی باشد. اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم معروف ترین رستورانهای تهران را خدمتتان معرفی کنیم تا در صورتی که خواستید به شکم گردی در تهران بپردازید لیستی از بهترین در اختیارتان باشد. در ادامه همراه با ما در معرفی معروف ترین رستورانهای تهران همراه باشید.

شکم گردها بخوانند؛ معروف ترین رستوران های تهران

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران اینجا را کلیک کنید

رستوران کوبابا

رستورانی به نام کوبابا با فضای متفاوت و نیمه بازی که دارد توانسته در لیست معروف ترین رستورانهای تهران قرار بگیرد. شما در رستوران کوبابا دستتان برای انتخاب باز است و همین خود دلیلی بر محبوب شدن آن در پایتخت می باشد. اگر بخواهیم از دیگر ویژگی های این رستوران بگوییم اینطور بیان می گردد که این رستوران فضای بسیار شیک به همراه کارکنانی محترم و حرفه ای را دارا می باشد. دیگر ویژگی برتر رستوران کوبابا منوی متنوع آن است و شما می توانید در این رستوران حتی غذاهای لبنانی و افغانی را هم امتحان کنید. حمص، سالاد تبوله، فلافل، سمبوسه و سالاد فتوش اینجا به عنوان پیش غذا بسیار خوشمزه است. از بین غذاها هم اسکندر افندی، پلوی افغانی، موساکای بادمجان و خورشت بادمجان و قوره را پیشنهاد می کنیم که برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

رستوران کوبابا صبحانه هم دارد.

توجه داشته باشید! که در این رستوران قیمت ها بالاست پس قبل از رفتن حتما برآورد هزینه داشته باشید.

آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره 257، طبقه اول

رستوران مسلم

خوب یکی دیگر از معروف ترین رستورانهای تهران که قطعا نام آن را شنیده اید، رستوران مسلم در بازار عظیم تهران است. این رستوران به سمت رستوران های شمشیری و شرف الاسلامی در این منطقه جوانتر است اما به اندازه ای نامش بر سر زبان ها افتاده که اغلب مسلم را برای غذا انتخاب می نمایند. جالب است بدانید که گاهی آدم ها از آن سر شهر به عشق خوردن غذای مسلم می کوبند و به بازار تهران می آیند تا بعد از خوردن غذای مسلم به قول خودشان به رستگاری برسند.

با توجه به این که حجم غذاهای رستوران مسلم بسیار زیاد است هر پرس آن برای دو نفر کافیست پس قیمت غذاها هم در این رستوران با توجه به این که هر پرس برای دو نفر است مناسب محسوب می گردد.

آدرس: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حج رحیم خان ،پلاک4

برای رزرو آنلاین تور تهران اینجا را کلیک کنید

رستوران خونه

رستوران خوب دیگری که در لیست معروف ترین رستورانهای تهران قرار می گیرد، رستوران خونه است. این رستوران شبیه به یک خانه واقعی است و شما احساس بسیار راحتی را حین غذا خوردن در آن خواهید داشت. فضای گرمی در آن حاکم است، روی زمین فرش انداخته اند، میز را خیلی با صفا برایتان می چینند و غذا را در بشقاب های گل سرخی سر میز می آورند. علاوه بر فضا غذاهای این رستوران بسیار خوب و با کیفیت هستند و قول می دهیم که مشتری این رستوران خواهید شد. جالب است بدانید که دستورپخت غذاهای این رستوران از مامان شهین و بدری جون گرفته می گردد.

قیمت غذاهای رستوران خونه بالاست و ما پیشنهاد می کنیم با توجه به این که حجم غذاهای این رستوران بالاست برای هر دو نفر یک غذا سفارش دهید.

آدرس: تهران، چهارراه جهان کودک، به سمت حقانی شرقی، خیابان شهیدی، انتهای بن بست کمان

دیزی سرای ایرانشهر

در خیابان ایرانشهر تهران علاوه بر کافه های متعددی که وجود دارد، رستوران های خوبی هم وجود دارد که یکی از آن ها دیزی سرای ایرانشهر است. این دیزی سرا از سال 1386 فعالیتش را شروع کرده و یکی از معروف ترین رستوران های تهران محسوب می گردد. اگرچه قیمت غذا در این رستوران بالا می باشد اما خوب در عوض یک دیزی فرد اعلا خواهید خورد.

جذابیت این دیزی سرا برای این است که علاوه بر غذای سنتی که در آن طبخ می گردد، فضای رستوران هم با غذا در تناسب است و شما نقاشی های قهوه خانه را بر روی دیوارهای این رستوان مشاهده خواهید کرد.

قیمت هر پرس دیزی در اینجا همراه مخلفاتش 45 هزار تومان است.

آدرس: ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 52

برای رزرو آنلاین هتل تهران اینجا را کلیک کنید

رستوران موبی دیک

یکی دیگر از معروف ترین رستورانهای تهران در خیابان قرنی واقع شده است. رستورانی قدیمی با نام موبی دیک که از ویژگی های به خصوص آن است که فقط ناهار در این رستوران سرو می گردد. موبی دیک نام نهنگی سفید در رمان معروفی از نویسنده مشهور آمریکایی هرمان ملویل است. رمانی منتشر شده در سال 1851 که در آن ناخدای یک کشتی، بی وقفه در جستجوی این نهنگ سفید می باشد.

کیفیت غذاهایی که در این رستوران طبخ می گردد درجه یک است و نسبت قیمت به کیفیت بسیار عالی است. تنوع غذایی این رستوران بسیار بالاست و شما می توانید هر کدام از غذاهایی که روی منو وجود دارد را سفارش دهید.

آدرس: خیابان قرنی،سپهبد قرنی، چهارراه سپند،بالاتر از طالقانی، جنب بانک،پلاک 198

رستوران گشت

رستوران دیگری با فضای نسبتا کوچک در لیست معروف ترین رستورانهای تهران واقع شده است با نام گشت! این رستوران با توجه به این که مدت زمان زیادی نیست که باز شده اما توانسته شهرت خوبی را در پایتخت بدست بیاورد، به عبارتی یعنی اینکه خودش را با سلیقه عمومی خوب وفق داده است. ناگفته نماند که کیفیت غذاهای رستوران گشت بالاست و منوی آن پر از غذاهای جدید می باشد.

پخت غذا در این رستوران کمی متفاوت است و بعضی از غذاها کبابی هستند و بعضی دیگر هم نیز ظرف های چدنی درست می شوند.

جالب است که در این رستوران ها می توانید هم غذاهای ساندوچی انتخاب کنید و هم غذاهای سنتی به همراه برنج!

آدرس: جردن، بین گلشهر و ناهید شرقی، کوچه گلفام، مجتمع تجاری امیر

رستوران مرشد

رستوران مرشد در تجریش یکی دیگر از معروف ترین رستورانهای تهران است که کباب های محشری دارد و اگر یکبار به آن بروید مشتری پای ثابت آن خواهید شد. اگر رستوران هایی با فضای سنتی و غذاهای باکیفیت و حسابی را دوست دارید مرشد می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

نسبت قیمت های این رستوران با توجه به کیفیتی که ارائه می دهد متوسط است.

برخورد پرنسل رستوران مرشد تجریش با مشتری ها خیلی مودبانه و محبت آمیز است.

آدرس: نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک 2

رستوران لوکس طلایی

یکی از رستوران های عظیم و قدیمی تهران که در خیابان ولیعصر واقع است در لیست معروف ترین رستورانهای تهران قرار می گیرد و نام آن لوکس طلایی است. قطعا بیشتر تهران های نام این رستوران به گوششان خورده و یا غذایی در این رستوران میل کرده اند.

این رستوران هنوز هم از دیدگاه بعضی مردم به عنوان نماد رستوران لوکس و گران قیمت قلمداد می گردد در صورتی که در واقعیت اینطور نیست و نسبت هزینه ها در آن متوسط است.

آدرس: خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان فیاضی (فرشته)

رستوران نارنجستان

رستوران بین المللی نارنجستان هم یکی دیگر از معروف ترین رستورانهای تهران است که ما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید هزینه زیادی برای غذا خودتان بکنید و قرار مهمی دارید به این رستوران در سعادت آباد بروید. رستوران بین المللی نارنجستان جز رستوران های ممتاز تهران است و با دارا بودن پرسنل تحصیل کرده، مجرب و آشنا به زبان های زنده جهان مشتری های خود از تمامی کشورها ساپورت می نماید.

نکته مهم در رابطه با رستوران نارنجستان این است که علاوه بر غذاهای متنوع ایرانی، منو کامل فرنگی هم در اختیارتان قرار می گیرد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، بین میدان سرو و کاج، میدان شهرداری

رستوران کباب شمرون

یکی دیگر از معروف ترین رستورانهای تهران که آن را در مناطقی همانن نیاوران یا تجریش می توان یافت، رستوران کباب شمرون است. این مجموعه رستوران، دارای 3 شعبه در تهران بوده که یکی از شعب آن به نام رستوران ساندویچ کباب شمرون معروف است. شعبه ای از آن که در میدان نزدیکی میدان تجریش واقع شده، در ساختمانی سه طبقه است و تراسی در طبقه آخر رو به میدان تجریش و با طراحی فضایی بسیار دل انگیز دارد. این رستوران از سال 1385 به سفارشات مشتریان خود پاسخ می دهد. این رستوران هم اکنون شعبه ساندویچ کباب خود را در اندرزگو و شعبه انحصاری دلیوری اش را در نیاوران دارد.

اگر عاشق رستوران گردی هستید می توانید برای سفارش بهترین غذاها به هر یک از شعبه های آن بروید. اگر هم فاصله شما تا این رستوران دور است یا نمی خواهید در رستوران حضور یابید، می توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید تا پیک های رستوران غذاهای شما را در مکانی که هستید، به شما تحویل دهند. البته اگر وارد سایت این رستوران شوید، می توانید از شعبه های دشت بهشت و پاسداران آن هم سفارش خود را بدهید. رستوران کباب شمرون بهترین غذاهای کباب لقمه گوسفندی، شیشلیک، جوجه کباب، جوجه با استخوان، کباب بره، میکس کباب خانواده و چلو کره ای بسیار با سلیقه درون ظروف مسی را سرو می نماید. امکان سفارش پیش غذا و نوشیدنی هم برای مشتریان دارد. طبخ غذاهای کبابی خوشمزه و تمام این امکانات، اینجا را به یکی از بهترین رستوران های تهران تبدیل کرده است.

  • آدرس شعبه اصلی: میدان تجریش در تهران

رستوران ایتالیایی سنسو

اگر از غذاهای ایتالیایی لذت می برید، می توانید به سراغ یکی از بهترین رستوران های تهران که غذاهای ایتالیایی سرو می نماید بروید. نمای بیرونی رستوران سنسو با درب چوبی تیره ای که دارد کاملا با تصور شما از درون رستوران همخوانی دارد. بهترین غذاهای ایتالیایی مانند انواع پاستا، پته، انواع سالادها و استیک ها، پیتزا و بسیاری دیگر را در این رستوران نیمه تاریک، صمیمی و دنج می توانید سفارش دهید.

به دلیل محبوبیت رستوران سنسو اگر می خواهید در فضای نوستالژیک و جذاب آن حضور یابید، بهتر است که از قبل میز رزرو کنید. چرا که بسیار شلوغ است. همچنین می توانید غذاهای آن را به صورت آنلاین هم سفارش دهید. برای سفارش غذاهای ایتالیایی برای وعده ناهار از ساعت 11 صبح تا اعت 16: 30 بعد از ظهر را به صورت هر روزه باز است. برای شام هم از ساعت 18:30 تا نیمه شب می توانید ظرف غذایی با قیمت مناسب و البته فراوان سفارش دهید. این رستوران توانایی پذیرایی از 40 نفر مهمان را دارد.

  • آدرس رستوران سنسو: شرق بلوار فردوس، ابتدای خیابان رامین جنوبی، پلاک 21

رستوران حس توران

رستورانی با حال و هوای ایرانی و دکوراسیونی که شما را به یاد گیلان می اندازد را می پسندید؟ پس به رستوران حس توران بروید که حتی غذاهای خود را به گونه ای متفاوت تر از دیگر رستوران های تهران سرو می نماید. در میان معروف ترین رستورانهای تهران جای رستوران حس توران خالیست. هر چند که غذاهای این رستوران قیمت بالایی دارند اما آنچه که روی میز برای مهمانانش می چیند و فضایی که آماده کرده است، کاملا ارزش سفارش غذا در اینجا را دارد. کباب های این رستوران درون شمشیر سرو می گردد و ظاهری بسیار جذاب را روی میز سفارش خود خواهید دید. فضای رستوران آنقدر صمیمی و جذاب است که احساس می کنید وارد کافه شده اید. ظروفی هم در این رستوران استفاده می گردد، ظروف مسی بسیار زیبایی هستند.

در این رستوران می گردد انواع کباب ها، کته ها و برنج ها و انواع خورشت های ایرانی را سفارش داد. این رستوران حتی برای جهانگردان خارجی که وارد ایران می شوند، بسیار دیدنی است و کیفیت غذاهای آن بسیار بالاست. ابتدا برای مهمانان رستوران پیش غذا آورده می گردد که می توانید از میان غذاهای مناطق مختلف ایران انتخاب کنید.

  • آدرس: تهران، خیابان فرشته، نبش خیابان نیلوفر و مریم غربی، طبقه دوم ساختمان رویال آدرس

رستوران مس توران از معروف ترین رستورانهای تهران

این رستوران از رستوران های سنتی با غذاهای ایرانی و یکی از معروف ترین رستورانهای تهران بوده که بیشتر افرادی که در آن سفارش غذا داده اند، از کیفیت و طعم غذاها راضی بوده اند. مهمانان این رستوران، نه تنها بسیار از انواع خورشت ها و انواع کباب های این رستوران تعریف کرده اند بلکه فضای داخلی و طراحی آن را هم پسندیده اند.

حجم غذاهایی که در این رستوران برای هر مهمان آورده می گردد، زیاد است به طوری که هر وعده سفارش به راحتی می تواند دو مهمان و جهانگرد خارجی را سیر نماید. انواع سالاد های ایرانی را به همراه وعده های غذایی سرو می نمایند و اگر برای وعده هایی مانند ناهار یا شام وارد این رستوران شدید، پیشنهاد می دهیم که حتما از کباب شاهنامه آن سفارش دهید. بهترین های مواد غذایی برای تهیه غذاها در این رستوران استفاده شده و قیمت غذاها نیز بسته به کیفیت و مقدار غذایی که روبروی شما در روی میز گذاشته می گردد، عالی و مناسب است.

از ورودی رستوران متوجه طراحی خاص، زیبا و البته با المان های ایرانی خواهید شد. جایی که با نگاه به هر گوشه اش، تزئیناتی جذاب توجه شما را جلب خواهد کرد. از جذابیت های این رستوران، این است که قبل از سرو غذا، برای شما درون آفتابه و لگن های مسی-برنجی قدیمی آب معطر می آورند تا دستان خود را بشورید.

  • آدرس: خیابان باهنر (میدان نیاوران)، روبروی بانک شهر

رستوران جوان

از محبوب ترین و بهترین رستوران های تهران که در مناطق مختلف این شهر شعبه دارد، می توان به رستوران جوان اشاره نمود. این رستوران از قدیمی ترین رستوران های ایران است که برای اولین بار در طهران قدیم و در محله پامنار توسط شخصی به نام حاج اسماعیل چلویی در سال 1285 باز شده است. این رستوران تقریبا نزدیک به 100 سال است که از مهمانان خود به بهترین شیوه پذیرایی می نماید و همچنان توانسته کیفیت و اصالت خود را حفظ کند.

حتی امروزه با تکنولوژی روز همگام شده و سفارش آنلاین نیز قبول می نماید. در نتیجه اگر می خواهید از رستوران جوان نوبنیاد غذا سفارش دهید، لازم نیست که حتما وارد رستوران شوید، بلکه اگر در اطراف رستوران هستید، تنها کافیست از سایت های سفارش غذای آنلاین به سراغ این رستوران بروید.

منوی این رستوران از 5 بخش دسر و پیش غذا، چلویی، انواع خوراک، غذاهای مخصوص جوان و نوشیدنی ها تشکیل شده است. قیمت غذای این رستوران نیز، کاملا مناسب بوده و تقریبا ارزان است. انواع غذاهای محلی مانند قیمه نثار قزوین یا خورشت خلال کرمانشاهی را هم در منوی خود دارد.

  • آدرس: تهران، نوبنیاد، خیابان کوهستان چهارم

رستوران های زنجیره ای باروژ

از بهترین و معروف ترین رستورانهای تهران که تقریبا می توان شعبه های آن را در تمام مناطق تهران یافت، رستوران های زنجیره ای باروژ هستند. رستوران های باروژ انواع فست فود ها را برای مشتریان خود با بهترین و زیباترین طراحی غذا آماده می نمایند. هر یک از شعبه های این رستوران را در محله های میرداماد، گیشا، سعادت آباد، یوسف آباد، سردار جنگل، آجودانیه، الهیه، هایپر استار، بام لند، کوروش و نمایشگاه می توانید پیدا کنید. بنابراین سفارش آنلاین هم دارد. انواع پیتزاها، ساندویچ ها، برگر، سالاد، پاستاها و سوخاری ها را می توانید در این رستوران ها سفارش دهید.

آدرس شعبه یوسف آباد: یوسف آباد، نبش خیابان 60، پلاک 434

آدرس شعبه میرداماد: میرداماد، میدان مادر، خیابان مهرورز، نبش شریفی

رستوران گردان برج میلاد

یکی از بهترین و جدیدترین فضاها برای صرف غذا، رستوران گردان برج میلاد است. رستورانی که در ارتفاع قرار گرفته و نمایی از شهر تهران را در هنگام سفارش غذا به شما نشان می دهد. از جذابیت ها و امتیازهای این رستوران چرخش 360 درجه آن در طی دو ساعت است. باید مطرح نمود که این رستوران مرتفع ترین رستوران در تهران است که در راس برج میلاد واقع شده است. این رستوران اینترنت وای فای رایگان و بوفه ای مجهز و به روز دارد. در این رستوران انواع غذاهای خوراک، رولت مرغ، انواع پلویی، انواع پیتزا، دسرها، پیش غذا و سالادها و بسیاری دیگر را سرو می نماید. برای بچه ها می توانید تخفیف گرفته و گاهی نیم بها حساب می گردد.

به خاطر داشته باشید که برای ورود به این رستوران باید حتما هزینه ورودی به برج میلاد را بپردازید. اگر به این رستوران بروید، وارد عظیمترین رستوران گردان جهان در ارتفاع 276 متری از سطح زمین شده اید. وعده های صبحانه، ناهار و شام را برای مهمانان به صورت بوفه آزاد سرو می نماید. اگر می خواهید در این رستوران برای شام حاضر شوید، باید حتما از قبل با رستوران تماس گرفته و میز خود را رزرو کنید. در طراحی فضای رستوران، هم نشانه هایی از شاهنامه فردوسی خواهید دید.

  • آدرس رستوران برج میلاد: تهران، عظیمراه همت غرب، برج میلاد، رستوران گردان برج میلاد

رستوران بام شیان

یکی از جذاب ترین فضاهایی که می توانید برای سفارش غذاهای ایرانی انتخاب کنید، رستوران بام شیان است. این رستوران را از معروف ترین رستورانهای تهران می دانند؛ چرا که مهمانانش را در مقابل نمای بی نظیر طبیعت اطرافش قرار می دهد. این رستوران ظرفیت پذیرایی از 160 مهمان را دارد که در طبقه اول تنها می توان 60 می توان بنشینند. تمام تهران را می توانید زیر پای خود ببینید و بهترین غذاهای ایرانی را سفارش دهید. این رستوران در بعضی از شب ها مهمان ارگان ها و شرکت های بسیاری است و بسیار شلوغ است.

  • آدرس: امام علی شمال، بعد از همت، ورودی لویزان و شیان، پارک جنگلی شیان، جنب هتل شیان
  • رستوران گیلانه

آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) ، بلوار صبا

  • رستوران شاندیز

آدرس: بلوار آفریقا(جردن)، بلوار صبا

  • رستوران نایب

آدرس: دارای چندین شعبه در تهران از جمله روبه روی پارک ساعی

  • رستوران البرز

آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، نبش کوچه نیکوقدم

  • رستوران شرف الاسلامی

آدرس: بازار تهران

البته که رستوران های معروف و خوب دیگری هم در شهر عظیم تهران وجود دارد، در صورتی که به غیر از رستوران های ذکر شده در متن جای دیگری را می شناسید با ما و همراهان خبرنگاران در میان بگذارید.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4325

به "شکم گردها بخوانند؛ معروف ترین رستوران های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردها بخوانند؛ معروف ترین رستوران های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید