ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش های پرخطر

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به آسیب های روحی و مالی دستیاران مشغول خدمت در بخش های پرخطر بیمارستان ها گفت: پیشنهاد می شود وزارت بهداشت با بیمه عمر و بیمه حوادث برای این دستیاران پوششی ایجاد کند تا از مسائل احتمالی کاهش بدهد.

ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش های پرخطر

به گزارش خبرنگاران، دکتر هومان پارسایی به تلاش دانشجویان دستکمک در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: شرایط ایجاد شده ناشی از بیماری کویید 19 موجب نگرانی ­هایی در جامعه شده است و دستیاران و کارورزان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در تمام بخش های بیمارستانی در کنار سایر اعضای تیم درمان و مجموعه وزارت بهداشت نقش انکارناپذیری در درمان و کنترل شیوع این بیماری برعهده دارند. نیل به این هدف که جزو اولویت ­های خانواده بزرگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، جز در سایه همدلی، مشارکت، ایجاد بستر آرام و رفع موانع و دغدغه­ ها میسر نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: دستیاران مانند همیشه خود را در کنار مسؤولان می بینند و علی رغم اینکه نیروی آموزشی فاقد پوشش خدمات بیمه ای هستند، بنابر عِرق ملی و تقدس ذاتی رشته پزشکی به صورت داوطلبانه در خط مقدم مواجهه و درمان این بیماری قرار گرفته اند و در این برهه حساس از هیچ تلاشی برای کنترل و درمان این بیماری دریغ نمی کنند.

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همانگونه که در حال حاضر وظیفه اصلی کادر درمان استمرار مراقبت های درمانی است، حفاظت و صیانت از کادر درمان و جامعه دانشجویان علوم پزشکی نیز یک وظیفه ملی است و سلامت این قشر و خانواده های آن ها از الزامات خدمت رسانی بهتر است؛ در نتیجه از مسؤولان در تمام رده های سازمانی انتظار می رود که شرایط را از نظر تجهیزات و امکانات محافظتی برای تیم درمان فراهم کنند، هر چند تا کنون برخی از امکانات فراهم شده، اما با توجه به شیوع این بیماری و نیاز به مجهز بودن تیم درمان به تجهیزات محافظتی کامل، انتظار می رود کمال همکاری از سوی روسای بیمارستان ها صورت گیرد.

این دانشجوی دستکمک داوطلب مبارزه با بیماری کرونا شرح داد: شرایط ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا، عادی نیست و متأسفانه دستیاران و دانشجویان مقاطع مختلف مستقر در بیمارستان ها با توجه به اینکه نیروی آموزشی بوده و نیروی رسمی وزارت بهداشت نیستند، به دلیل مسائل قانونی، بیمه تأمین اجتماعی نمی شوند و در صورت بروز حادثه علاوه بر آسیب روحی و روانی، خانواده آن ها دچار آسیب های مالی نیز می شوند؛ علی رغم همه خطرهای موجود دستیاران کماکان در حال خدمت در صف مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند.

به گفته این فعال دانشجویی، پیشنهاد می شود که وزارت بهداشت با بیمه عمر و بیمه حوادث برای دستیاران و دانشجویانی که در بخش های پرخطر هستند، پوششی ایجاد کند تا در صورت ابتلا و فوت ایشان خانواده آن ها از مزایای بیمه عمر و بیمه حوادث بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: با تمام نگرانی هایی که وجود دارد، مردم ما از گذشته نشان داده اند در شرایط مشابه با اتحاد و همدلی می توانند سربلند از زیر بار مسائل خارج شوند. حال که کادر سلامت و درمان در صف اول مبارزه با این بیماری قرار گرفته اند، دستیاران در تمام مقاطع و رشته های آموزشی از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف مشترک دریغ نمی کنند و ان شاء الله با کمک خدای متعال و مشارکت مردم کرونا را شکست خواهیم داد.

پارسایی در خصوص پیوستن دانشجویان به پویش دانشجویی مبارزه با کرونا، گفت: اخیراً با راه اندازی فراخوان پویش دانشجویی مقابله با کرونا از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، قرار است دانشجویان در چهار محور پیشگیری، مبارزه، سلامت روان و مستندسازی دسته بندی شوند. همانگونه که در هر بحرانی این چهار محور، محورهای اساسی حضور و تلاش بوده، راه اندازی این پویش در حقیقت کمک می کند تا بانک اطلاعاتی از دانشجویان فعال و همیشه در صحنه در دسترس باشد تا در لحظات حساس با همکاری آن ها برای کنترل و درمان بیماری های همه گیر و بحران ها با سرعت بیشتری اقدام شود.

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، یادآور شد: مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت ضمن قدردانی از همه دستیاران و دانشجویانی که در تمام مقاطع در تلاش برای کنترل این بیماری هستند، از مردم خواهش می کند تا با وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند. زیرا این بیماری یک موضوع ملی بوده و همت و همدلی ملی را می طلبد. همچنین از کارورزان و دانشجویان دعوت می کنیم تا با شرکت در پویش دانشجویی مقابله با کرونا، با پتانسیل بالای خود تیم درمان را همکمک کنند.

به گزارش مفدا، وی در خاتمه با اشاره به شهید دانستن خادمین بهداشت و سلامت مردم در مبارزه با کرونا از سوی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: این اتفاق بسیار مبارکی است، زیرا این جهاد به واقع در راه خداوند است؛ زیرا تلاش گران این عرصه در حوزه بهداشت و درمان از جان خود گذشته اند و در مواجهه مستقیم با بیماری قرار دارند، امیدوارم با بیمه عمر کردن دانشجویان دستکمک که در عرصه فعالیت خود در مواجهه با خطر هستند، به این عزیزان قوت قلب لازم را بدهیم و مسؤولان در این حوزه نیز ورود جدی داشته باشند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3721

به "ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش های پرخطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش های پرخطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید