طرز تهیه بلغور پلودر خانه

به گزارش پرسینا بلاگ، بلغور همون گندم خرد شده هست که خواص زیادی داره.حاوی مواد معدنی مثل آهن و منیزیم هست. چربی کم داره.حاوی ویتامین و منبع خوب فیبر هست

طرز تهیه بلغور پلودر خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از چی شی

مواد لازم برای 2 نفر
بلغور پلویی2 لیوان
بادمجان1 عدد درشت
گوجه فرنگی1 عدد درشت
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد
فلفل سبز1 عدد
آب گرم3 لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت بلغور پلو

مرحله اول

ابتدا بلغور را به همراه کمی نمک و آب ولرم از 2 ساعت قبل می خیسانیم، سپس بادمجان ها را به صورت راه راه (یا کامل) پوست می گیریم و به صورت مکعبی ریز مانند حبه قند برش می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، بادمجان های خرد شده را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا به طورکامل سرخ شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه سرخ کردن بادمجان ها به انتها رسید، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته گردد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز به خوبی سرخ شد، گوجه فرنگی و فلفل خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگش باز شده و طعم خامی اش گرفته گردد

مرحله پنجم

در این مرحله بلغور را آبکش می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به همراه آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بلغور بپزد و آب درون قابلمه به طور کامل کشیده گردد.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، بادمجان خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا بلغور پلو به مدت 15 دقیقه دم بکشد. در انتها بلغور پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه ماست چکیده سرو می کنیم.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6293

به "طرز تهیه بلغور پلودر خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بلغور پلودر خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید