طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی مجلسی و خوشمزه

به گزارش پرسینا بلاگ، دنبال یک غذای ساده اما خوشمزه و مقوی هستید؟ قطعا میرزا قاسمی می تواند یکی از گزینه های شما باشد. کافی است بادمجان ها را آماده کنید و دست به کار شوید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه غذاهای ساده دیگر با بادمجان مثل طرز تهیه کشک بادمجان کبابی را مرور نموده بودیم اما اینجا طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی مجلسی و خوشمزه را مرور کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی

  • بادمجان به میزان لازم
  • پیاز به میزان لازم
  • سیر به میزان لازم
  • تخم مرغ به میزان لازم
  • رب گوجه یا گوجه فرنگی پوره شده به میزان لازم
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی

1. بادمجان ها را کبابی کنید

اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی این است که بادمجان را بشویید و بعد با چنگال چندین سوراخ ایجاد کنید و آن را روی گاز یا روی کباب پز یا حتی در فر کباب کنید. فقط حواستان باشد هر از گاهی آن ها را بچرخانید تا زمانی که پوست بادمجان ذغالی گردد و گوشتش نرم و لطیف گردد با سوراخ کردن بادمجان ها چندین بار با چنگال آغاز کنید تا بخار آن خارج گردد. بادمجان ها را تفت دهید و گه گاه آن ها را بچرخانید تا زمانی که پوست آن ذغالی شده و گوشت آن نرم و لطیف گردد.

بعد اجازه دهید بادمجان های کبابی خنک شوند، آب اضافی بادمجان ها را خارج نموده و پوست بادمجان را را جدا نموده و دور بریزید. گوشت بادمجان کبابی شده را با چاقو تقریبا خرد کنید.

نکته مهم:

پس از پخته شدن بادمجان ها و قبل از جدا کردن پوست زغال شده، اجازه دهید سرد شوند بعد پوستشان را بگیرید تا این کار برایتان راحت تر انجام گردد.

2. با بقیه مواد مخلوط کنید

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی ابتدا گوجه فرنگی ها را ریز خرد کنید. برای داشتن بافت نرم تر، گوجه فرنگی ها را رنده کنید. داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت زیاد تا میانه رو به بالا قرار دهید. سیر خرد شده، زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن ها طلایی گردد. بعد، بادمجان ها را اضافه کنید و حدود 10 تا 15 دقیقه تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید.

نمک، گوجه فرنگی های خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و روی حرارت میانه بپزید تا بیشتر مایع آن تبخیر گردد. تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه دیگر آن را بپزید تا تخم مرغ ها سفت شوند. بعلاوه می توانید تخم مرغ ها را جداگانه سرخ کنید و روی ظرف سرو کنید.

نکات مهم:

برای خوشرنگ شدن میرزا قاسمی، رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به مخلوط بادمجان تفت دهید.

سیر بازیگر اصلی این دستور غذاست، پس سعی کنید از سیر تازه بهره ببرید.

نکات تکمیلی برای طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی

تهیه میرزا قاسمی خانگی هم مثل خیلی از غذاهای ایران سخت نیست اما باید برای تهیه آن حوصله به خرج دهید و نکات و فوت وفن های تهیه و پخت میرزا قاسمی را بدانید.

روش های مختلف تهیه بادمجان برای میرزا قاسمی

بادمجان را می توانید به روش های مختف بپزید حالا چه بخواهید از بادمجان برای پخت میرزا قاسمی بهره ببرید چه از آن برای طرز تهیه کشک بادمجان ساده بهره ببرید.

یکی از روش های محبوب پخت بادمجان همان کبابی کردن بادمجان است. در این روش بادمجان عطر و بوی ذغال به خود می گیرد بنابراین بسیار خوش عطر و طعم می گردد.

اما روش دوم سرخ کردن است. در طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان سرخ شده باید بادمجان با روغن سرخ گردد و البته به همین دلیل شاید در مصرف روغن دقت کنید و یا بادمجان ها را آبپز یا بخار پز کنید که قطعا یکی از برترین و سالم ترین گزینه هاست.

بنابراین با توجه به سبک زندگی و علاقه خود و خانواده تان می توانید روش های مختلف پخت بادمجان را برای تهیه غذاهای بادمجانی امتحان کنید.

تخم مرغ نیمرو یا تخم مرغ هم زده در میرزا قاسمی

این که تخم مرغ را با مواد مخلوط کنید یا به صورت نیمرو جدا سرخ کنید به سلیقه شما بستگی دارد. پس خود را محدود نکنید و هر بار یکی را امتحان کنید. حتی می توانید تخم مرغ در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و بعد در یک ماهیتابه جداگانه بریزید تا سرخ گردد و بعد آن را به ظرف مخلوط میرزا قاسمی اضافه کنید. اینها کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

گوجه یا رب؟ رنگ بهتر میرزا قاسمی

برای داشتن میرزا قاسمی خوشمزه و البته خوش رنگ بهتر است هم از گوجه پوره شده بهره ببرید و هم در سرانجام رب بزنید تا رنگ غذا خوشگل تر باشد. اما برای طرز تهیه میرزا قاسمی با گوجه بهتر است رب استفاده نگردد.

روش های سرو میرزا قاسمی

میرزا قاسمی را به طور سنتی با نان یا برنج ایرانی سرو می نمایند اما این غذا یا پیش غذای خوشمزه را می توانید به شکل مجلسی و به صورت لقمه های کوچک همراه با چیپس هم سرو کنید. برترین همراه های این غذا قطعا سبزی خوردن و ماست هستند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8286

به "طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید