فنونی زاده: استقلال شانس آورده که با پرسپولیس هم قرعه نشد، سرخپوشان باز هم می توانند در قهرمانی دبل کند

به گزارش پرسینا بلاگ، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اینکه گفته می گردد هیچ تیمی دوست نداشته با استقلال هم قرعه جام حذفی گردد قطعا شامل حال پرسپولیس نمی شد.

فنونی زاده: استقلال شانس آورده که با پرسپولیس هم قرعه نشد، سرخپوشان باز هم می توانند در قهرمانی دبل کند

گروه ورزشی خبرنگاران، در آستانه ملاقات حساس هفته سیزدهم میان تیم های پرسپولیس و ذوب آهن و برای آنالیز اتفاقات اخیر در کالدرون و مسایل روز فوتبال با یکی از مدافعان اسبق باشگاه پرسپولیس صحبت کردیم.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با دانشجو، درباره مسایل روز فوتبال کشورمان از تیم ملی تا باشگاه پرسپولیس حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

بازی با ذوب آهن را به عنوان اولین سئوال مطرح می کنیم! پیش بینی تان از این ملاقات چیست؟

هر دو تیم آخرین بازی شان را روبروی نفت مسجد سلیمان برگزار کردند و از این نظر تقریبا در شرایط یکسانی هستند. یکی مساوی نموده و پرسپولیس هم که باخت! البته پرسپولیس این بازی را به خودش باخت نه به نفت مسجد سلیمان. اولا مهاجمان پرسپولیس از موقعیت های زیادی که داشتند خوب استفاده نکردند وگرنه باید بازی را با اختلاف دو یا سه گل برنده می شدند. بعد هم سه بار توپ را به تیر دروازه زدند و از طرفی سوشا مکانی هم در آن ملاقات تبدیل به ستاره ای شده بود که از هر جای محوطه شوت می زدند توپ را بیرون می کشید و نمی گذاشت دروازه اش باز گردد. با این همه باز هم معتقدم پرسپولیس به خودش باخت.

پیش بینی تان از بازی در اصفهان چیست؟

دیدم آمار زده اند که سالهاست پرسپولیس در اصفهان نتوانسته ذوب آهن را شکست بدهد و از این حرفها. ولی من قول می دهم این بار این تیم در خانه اش می بازد. این را هم بگویم که پرسپولیس اگر نخواهد این بازی ها را با برد پشت سر بگذارد دیگر باید قید قهرمانی در این فصل را بزند. تیمی که می خواهد ادعای قهرمانی داشته باشد باید حداقل نصف بعلاوه یک امتیاز کامل ملاقاتهای دور رفت فصل را از آن خود کند تا کاندیدا گردد. پرسپولیس الان 19 امتیازی است و برای رسیدن به عدد 23 یا 24 باید دو برد دیگر هم تا خاتمه نیم فصل داشته باشد تا در دور برگشت با قدرت و یارگیری در نیم فصل برای قهرمانی حرکت کند.

ذوب آهن را چطور تیمی می دانید؟

این تیم در این فصل خوب نتیجه نگرفته است. فقط دو برد روبروی شاهین شهرداری بوشهر و فولاد داشته و الان هم یازدهم است. ولی همواره تیم های منصوریان روبروی پرسپولیس خوب و با انگیزه کار نموده اند. البته این برای تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است تفاوتی نمی نماید. با این همه این تیم ذوب آهن در 4 بازی آخرش دو برد و یک مساوی داشته و کارشناسان می گویند بحرانی که نزدیک بود باعث کنار گذاشتن سرمربی اش گردد را پشت سر گذاشته است.

از قرعه کشی جام حذفی رضایت داشتید؟

تیم ماهشهری تیم بدی نیست که همه تصور می نمایند شکست دادنش راحت است. این را قبلا هم گفته بودم رقیب سرسخت برای پرسپولیس بهتر است. پرسپولیس با تیم های خوب راحت تر بازی می نماید. اتفاقا ای کاش تیم های گردن کلفت تر به پست پرسپولیس می خوردند. با این همه پرسپولیس این فصل هم می تواند در هر دو جام دبل کند فقط باید کمی دقت داشته و تمرکز بازیکنانش را بالا نگه دارد.

استقلالی ها معتقد بودند پرسپولیس از رویارویی با این تیم وحشت داشته است؟

اتفاقا استقلال شانس آورده که با پرسپولیس هم قرعه نشد. چون باز هم مثل بازی دربی رفت شکست می خوردند. پرسپولیس در بدترین روزهایش هم استقلال را شکست داده است. یادشان که هست دربی 2-3 ایمون زاید که جای تیم ها در جدول کجا و کجا بود؟ ولی کدام تیم برنده شد؟ ما هرگز هراسی از رویارویی با استقلال نداشته ایم.

سرمربی تیم ملی هم که ظاهرا کنار رفتنی است! این تغییر را چطور ارزیابی می کنید؟

فقط این را می دانم که وقت تیم ملی را هدر دادیم. مربی که در این 6 ماه دو هفته هم در تهران نمانده را از کجا پیدا نموده بودند؟ اگر می خواستیم به بحرین و عراق ببازیم که یک مربی ایرانی می گذاشتند هم تجربه اش بالاتر می رفت هم شاید نتایج بهتری هم حاصل می شد.

فکر می کنید به دور بعد مقدماتی جام جهانی و جام ملتها می رسیم؟

ما هرگز نباید ناامید باشیم. در شرایطی بدتر از این هم به خواسته مان رسیده ایم. اتفاقا خیلی هم باید امید داشت. 3 بازی برگشتمان در تهران است. اگر با بحرین و عراق در تهران نتیجه نگرفته بودیم و باید می رفتیم در خانه آنها برد می گرفتیم کار سخت بود ولی انشاالله در تهران و با غیرت بچه ها می بریم وصعود می کنیم. ضمن اینکه هنگ کنگ و کامبوج هم که الکی نیستند. بالاخر این دو تیم با هم هم بازی دارند و امتیاز از دست می دهند. انشاالله به دور بعد و در نهایت جام جهانی هم می رسیم.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2619

به "فنونی زاده: استقلال شانس آورده که با پرسپولیس هم قرعه نشد، سرخپوشان باز هم می توانند در قهرمانی دبل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنونی زاده: استقلال شانس آورده که با پرسپولیس هم قرعه نشد، سرخپوشان باز هم می توانند در قهرمانی دبل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید