مارین پلاتز، مهم ترین جاذبه مونیخ

به گزارش پرسینا بلاگ، ایالت باواریا و شهر مونیخ آلمان یکی از زیبا ترین و به یاد ماندنی ترین نقاط اروپا است که به دلایل مختلفی شهرت دارد. مونیخ در ورزش، زیبایی و تفریح دارای بالاترین استاندارد های جهان است و در کنار تمام این ها، تاریخی بسیار منحصر به فرد دارد، تاریخی که از بسیاری جهات از همین میدان شروع می گردد.

مارین پلاتز، مهم ترین جاذبه مونیخ

میدان مرکزی مونیخ (مارین پلاتز) را می توان شناسنامه شهر مونیخ دانست! این میدان در سال 1158 ساخته شده و تا به امروز نیز به عنوان قلب شهر باقی مانده است. در مرکز میدان ستونی واقع شده است که با مجسمه طلایی رنگی از مریم مقدس تزیین شده است؛ مجسمه ای که در سال 1638 در این مکان قرار داده شد. علاوه بر تالار قدیمی شهر که در شرق همین مکان واقع شده است، کلیسای سن پیتر که از نظر قدمت تاریخی از خود شهر مونیخ نیز کهن تر است دقیقاً در برابر این میدان قد برافراشته است. برج های این کلیسا به کسانی که از آن بالا می فرایند، منظره ی بسیار زیبا و باشکوهی از شهر و رشته کوه های آلپ هدیه می نماید. همچنین از فراز این برج ها، برج ها کلیسای فرائون کیرشه که به آن نوتردام آلمان نیز می گویند قابل مشاهده است.

دیدنی های مارین پلاتز

در شرق میدان، ساختمان قدیمی شهرداری واقع شده است، این بنا در قرن پانزدهم و از طریق جان هالسپاخ طراحی و ساخته شد، با این حال بارها و به دلایل مختلف آسیب دید؛ به طوری که در جنگ جهانی دوم تقریباً از بین رفت اما در اواسط دهه 70 و به درخواست مردم بازسازی شد. درمرکز میدان و دقیقاً در برابر ساختمان اصلی و بر روی ستونی به ارتفاع 2.5 متر تندیسی زرین از مریم مقدس واقع شده است. این تندیس در خاتمه جنگ های سی ساله اروپا در این مکان قرار داده شد و در طول جنگ جهانی به مکانی دیگر منتقل گشت.

یکی دیگر از نقاط جالب و زیبای این میدان حوضی است که در آن مجسمه هایی به شکل فواره قرار دارند. این بنا در سال 1886 و از طریق کونراد نول ساخته شد اما در جنگ جهانی دوم به طور کامل نابود گشت. طراحی و ساخت نسخه جدید این بنا در سال 1950 به خاتمه رسید. منابع تاریخی بر این نکته تاکید دارند که قدمت تاریخی فواره و چنین آثاری در این مکان به تاریخ 1343 میلادی بازمی شود.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6300

به "مارین پلاتز، مهم ترین جاذبه مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارین پلاتز، مهم ترین جاذبه مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید