محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019

به گزارش پرسینا بلاگ، در ادامه بررسی های مربوط به محصولات شرکت های مختلف تکنولوژی، در این مطلب به صورت مختصر و مفید به محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019 نگاهی می اندازیم. شیائومی در سال 2019 تا حد زیادی در جهت درستی حرکت کرد و مثلا با عرضه می نوت 10 توانست دوربین 108 مگاپیکسلی جذابی را ارائه کند و در این میان می توانیم به گوشی های جذاب سری Mi 9 اشاره کنیم. اما در همین حین، در زمینه سری گوشی های محبوب Mix و Mi A با انتقاداتی روبرو شد.

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019

برنده: خانواده Mi 9

شیائومی از چند سال قبل با عرضه گوشی های پرچم دار سری Mi سروصدای زیادی به راه انداخته و در سال 2019 هم در مجموع 8 گوشی عضو این خانواده روانه بازار شد که بیشتر آن ها در محدوده قیمت موردنظر از جذاب ترین گزینه ها محسوب می شوند. اول از همه باید به Mi 9 اشاره کنیم که نخستین گوشی هوشمندی بود که با اسنپ دراگون 855 روانه بازار شد و علی رغم بهره گیری از سخت افزارهای عالی، با قیمتی در حد میان رده های باکیفیت در قفسه فروشگاه ها قرار گرفت.

در ادامه نباید گوشی های Mi 9T و Mi 9T پرو (یا K20 و K20 پرو) را از قلم بیندازیم که در نهایت می توان آن ها را جذاب ترین گوشی های مقرون به صرفه سال 2019 در نظر گرفت. این گوشی ها با وجود قیمت مناسبی که دارند، عملکرد عالی، دوربین های باکیفیت و نمایشگر یکدست فاقد بریدگی را به ارمغان می آورند.

در ضمنً شیائومی در سال 2019 گوشی Mi 9SE را هم عرضه کرد که از بسیاری از ویژگی های مشابه Mi 9 بهره می برد ولی از تفاوت های بین آن ها هم می توانیم به اندازه کوچک تر و تراشه نسبتا ضعیف تر اشاره کنیم. شیائومی همچنین گوشی های Mi 9X که نسخه ضعیف تر Mi 9 محسوب می گردد را هم عرضه کرد و در ضمنً نباید Mi 9 Explorer را از قلم بیندازیم که از پنل پشتی جذاب و حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. در نهایت باید از Mi 9 Pro و Mi 9 Pro 5G نام ببریم که نسبت به مدل استاندارد Mi 9 تفاوت چندانی ندارند اما در هر صورت جذابیت این خانواده را افزایش دادند.

بازنده: می میکس آلفا

گوشی های سری می میکس همواره طراحی نوآورانه ای داشته اند اما می میکس آلفا حتی به عنوان یک گوشی کانسپت، گجت بسیار عجیب وغریبی محسوب می گردد. از آنجایی که در حال حاضر گوشی های تاشو روانه بازار شده اند، ارائه یک گوشی که نمایشگر آن بدنه را احاطه کرده، اقدامی منطقی به حساب نمی آید. علاوه بر این، بحث دوام هم اهمیت زیادی دارد که چنین گوشی هوشمندی در هر ناحیه ای که با زمین برخورد کند، آسیب گسترده ای را متحمل می گردد.

همان طور که گفتیم این یک گوشی کانسپت یا مفهومی است و به همین خاطر قیمت 2800 دلاری آن چندان تعجب آور نیست ولی در هر صورت در دنیای واقعی نمی توان از چنین گجتی استفاده کرد. اگرچه نمی توان طراحی جذاب آن را کتمان کرد و خوب است که شرکت ها دست به نوآوری می زنند، ولی در نهایت چنین گجتی بیشتر مناسب استفاده در نمایشگاه ها و ایجاد سروصدا برای شرکت سازنده است.

برنده: می نوت 10

دوربین های موبایل با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و در این میان می نوت 10 بدون شک انعطاف پذیری زیادی را در این زمینه برای کاربران به ارمغان می آورد. به غیر از بهره گیری از نخستین دوربین 108 مگاپیکسلی، دوربین چندگانه این گوشی در شرایط گوناگون در شب و روز دست کاربر را برای عکاسی باز می گذارند. تعبیه دو دوربین تله فوتو هم انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت این گوشی می توانیم به باتری 5260 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می کند. در این میان تراشه اسنپ دراگون 730 شاید برای برخی از کاربران گزینه چندان جذابی نباشد ولی با توجه به قیمت 500 دلاری این گوشی، عدم استفاده از تراشه پرچم دار کاملا منطقی است. روی هم رفته، شیائومی در سال 2019 با عرضه می نوت 10 پیروز شد یکی از جذاب ترین گوشی های این سال را روانه بازار کند.

بازنده: Mi A3

سابقه گوشی های سری Mi A شیائومی به سال 2017 برمی گردد و به دلیل عضویت در پروژه اندروید وان و ارائه نسخه مشابه اندروید خالص، از همان ابتدا مورد توجه زیادی قرار گرفت. اگرچه Mi A3 هم همچنان عضو این پروژه محسوب می گردد، ولی در نهایت نمایشگر نه چندان مناسب آن باعث شده نقدها زیادی از این گوشی مطرح گردد.

در سال 2019 بهره گیری از نمایشگر PenTile مبتنی بر رزولوشن 720p حتی برای یک میان رده هم قابل قبول نیست. مطمئنا بسیاری از کاربران به جای بهره گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، خواهان استفاده از نمایشگر باکیفیتی هستند که از رزولوشن 1080p بهره ببرد. از دیگر ضعف های این گوشی می توانیم به کیفیت پایین اسپیکر هم اشاره کنیم. روی هم رفته، Mi A3 در بین گوشی های سری Mi A گجت قابل توجهی به حساب نمی آید.

برنده: گجت های پوشیدنی

همان طور که احتمالا می دانید، شیائومی صرفا یک شرکت فعال در حوزه گوشی های هوشمند نیست و در این میان باید به رشد سریع بخش گجت های پوشیدنی این شرکت هم اشاره کنیم. شیائومی در سال 2019 در زمینه گجت های پوشیدنی به خصوص دستبندهای هوشمند توانست سروصدای زیادی راه بیندازید و در این زمینه در رتبه نخست بازار قرار گرفته است. دستبندهایی مانند می بند 3 و 4 علی رغم قیمت بسیار پایینی که دارند، از امکانات مناسبی بهره می برند و جوابگوی نیازهای اصلی کاربران هستند.

  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019

منبع: GSM Arena

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2964

به "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید